Turizem 13.11.2019 13:08

Slovenski turizem išče goste visoke vrednosti

Ljubljana, 13. novembra - Slovenski turizem ostaja zavezan cilju dviga dodane vrednosti in turističnih prilivov. Kako nasloviti in privabiti goste dodane vrednosti, so se spraševali danes na Dnevih slovenskega turizma. Direktorica marketinga Sava Hotels & Resorts Ana Praprotnik je med drugim poudarila, da se je treba postaviti v čevlje gosta in razmišljati kot on.

Ljubljana. Turisti, senca, poletje, vročina, hlajenje. Foto: Nebojša Tejić/STA

Ljubljana.
Turisti, senca, poletje, vročina, hlajenje.
Foto: Nebojša Tejić/STA

Tako premožni kot luksuzni gosti - prvi so večinoma svoj denar sami ustvarili in ga še ustvarjajo, drugi pa so ga večinoma podedovali - si želijo doživetij, je na Slovenskem turističnem forumu, ki danes poteka v okviru Dnevov slovenskega turizma, pojasnil partner v Valiconu Zenel Batagelj. Vrhunska gastronomska doživetja, s katerimi se ponaša Slovenija, sodijo med top tri stvari, ki si jih ta segment želi.

Doživetja torej imamo, zatakne pa se drugod. Obema segmentoma je denimo skupno, da imata izredno visoke standarde. "In tukaj imamo Slovenci še ogromne priložnosti za izboljšave," je dodal Batagelj.

Vodja sektorja za vsebinski marketing Slovenske turistične organizacije (STO) Ana Savšek se je strinjala, da v Sloveniji potrebujemo vrhunska doživetja, izjemne produkte, ki jih odlikuje avtentičnost. V svojih kampanjah STO uporablja slogan I Feel Slovenia - My Way (Slovenijo čutim - na svoj način). "S tem vabimo ljudi, da doživijo Slovenijo na sebi najljubši način in jih skušamo nagovarjati personalizirano," je pojasnila.

A gosti visoke vrednosti zahtevajo tudi izjemno predstavitev. "Za komunikacijo potrebujemo izjemne fotografije, vrhunske videe, dodelane spletne strani. Tukaj tudi mi prepoznavamo še zelo veliko potenciala," je dejala. Podčrtala je tudi pomembnost pripovedovanja zgodb: "Te so tisto, kar lahko izpostavimo kot nekaj posebnega in kar lahko gost doživi le v Sloveniji."

Praprotnikova je poudarila, da ima v Savi Hotels & Resorts vsaka komunikacijska kampanja za cilj nakup: "Želimo višjo povprečno iztrženo ceno. Pogoja za to pa sta dva: en je kakovosten produkt, drug pa odlična storitev za stranko. Vse to pripelje do tega, da uspemo presegati gostova pričakovanja, kar že med bivanjem ustvarja navdušene goste, to pa pripelje do našega ključnega cilja, ki je povišana povprečna iztržena cena."

Glede same komunikacije je poudarila, da se premožnejši gosti med sabo pomembno razlikujejo. "Komunikacija z njimi ne more biti enotna," je dejala Praprotnikova. Prepoznati je potrebno prave ekskluzivne dogodke za posamične podskupine, nato pa je ključno čim boljše razumevanje gostov.

Veliko podatkov prinese že sam internet, pogovor s prodajniki na terenu, nato pa je ključna segmentacija. Ta omogoča ugotavljanje razlik in podobnosti med gosti - zakaj se nek segment obnaša, kot se, kakšni so njegovi motivi, želje, odnos do blagovnih znamk in produktov. Nato se lahko nanj podjetja obrnejo z jasnim sporočilom, prepričljivo zgodbo. "Če želimo dosegati evre pri premožnih gostih, se moramo postaviti v njihove čevlje in razmišljati kot oni," je dejala Praprotnikova.

Sogovorniki so se strinjali tudi, da je za uspešno naslavljanje premožnejših gostov ključna poenotenost. "Strašnega pomena je to, da celotna ekipa razume potrošnika, ki ga nagovarja," je dejala Praprotnikova. "Tudi tisti na recepciji mora razumeti, koga naslavljamo," se je strinjal Batagelj.

Direktorica STO Maja Pak je v uvodnem delu današnjega dogajanja poudarila, da je pogled naprej tudi v turistični panogi negotov. Turistični tokovi se bodo še naprej prerazporejali. "Globalni trendi prinašajo izzive, pa tudi priložnosti," je dejala. Podčrtala je pomen razvoja turistične ponudbe, ki bo odgovarjala spremenjenim pričakovanjem turistov in hkrati krepila kakovost življenja lokalnega prebivalstva.

Državna sekretarka na gospodarskem ministrstvu Eva Štravs Podlogar je medtem izrazila zadovoljstvo, da v slovenskem turizmu akterji znajo sodelovati. "Smo storitvena dejavnost in naš uspeh je odvisen od tega, koliko znamo biti povezani, koliko znamo deliti z gostom, kaj je dobrega pri sosedu, kaj je novega na drugem koncu Slovenije, kdo je naredil korak naprej, nekaj več, nekaj bolje," je poudarila.

Obenem visoke kakovosti storitev ne bo brez zadovoljnih zaposlenih. "Samo zadovoljni zaposleni bodo motivirani, bodo res lahko ponudili dodano vrednost številnim obiskovalcem z vsega sveta," je dejala.

Glavni izziv aktualne turistične strategije ostaja povečanje prilivov iz naslova izvoza potovanj na med 3,7 in štiri milijarde evrov. Do tam nam manjka še približno milijarda, zato bo uresničitev tega cilja do leta 2021, do katerega sega strategija, trd oreh.