Podjetja 7.11.2019 14:19

Vipavska vinska klet Vipava 1894 praznuje 125-letnico delovanja

Vipava, 7. novembra - Čeprav ima podjetje Vipava 1894 burno zgodovino in je bilo še pred nedavnim na robu zloma, v zadnjih treh letih, odkar sta ga kupila avstrijski podjetnik slovenskega rodu Michael Blaschitz in enolog Hannes Sabathi, spet raste in pridobiva na ugledu. Še posebej so na to ponosni ob visokem jubileju, saj vinska klet praznuje 125-letnico delovanja.

Vipava, družba Vipava 1894.
Novinarska konferenca ob 125-letnici vinske kleti Vipava 1894.
Vipavski župan Goran Kodelja, solastnik enolog Hannes Sabathi, direktor kleti Jakob Blaschitz in solastnik Michael Blaschitz.
Foto: Rosana Rijavec/STA

Vipava, družba Vipava 1894.
Novinarska konferenca ob 125-letnici vinske kleti Vipava 1894.
Foto: Rosana Rijavec/STA

Vipava, družba Vipava 1894.
Novinarska konferenca ob 125-letnici vinske kleti Vipava 1894.
Foto: Rosana Rijavec/STA

Vipava, družba Vipava 1894.
Novinarska konferenca ob 125-letnici vinske kleti Vipava 1894.
Solastnika Michael Blaschitz in Hannes Sabathi.
Foto: Rosana Rijavec/STA

Vipava, družba Vipava 1894.
Novinarska konferenca ob 125-letnici vinske kleti Vipava 1894.
Direktor kleti Jakob Blaschitz ter enologa Marko Benčina in Monika Kosmač.
Foto: Rosana Rijavec/STA

Vipava, družba Vipava 1894.
Novinarska konferenca ob 125-letnici vinske kleti Vipava 1894.
Vipavski župan Goran Kodelja, direktor kleti Jakob Blaschitz, enologa Marko Benčina in Monika Kosmač ter solastnika Michael Blaschitz in Hannes Sabathi.
Foto: Rosana Rijavec/STA

125-letno tradicijo s svojimi idejami in delom nadgrajuje prenovljena ekipa, ki postopoma, sedaj že tretje leto, s pomočjo 350 kooperantov iz Vipavske doline prideluje vedno boljša vina, kar dokazujejo tudi letošnje številne medalje in priznanja z različnih ocenjevanj. Povečuje se tudi prodaja, predvsem na tuje trge.

Kot so na današnji novinarski konferenci v Vipavi povedali lastniki, je bil razlog za nakup podjetja dejstvo, da ima Vipavska dolina vse naravne danosti za pridelavo vrhunskih vin - prave vinogradniške lege, stare in avtohtone sorte grozdja ter ljudi, ki znajo pridelati dobro grozdje.

"Po treh trgatvah se je odločitev izkazala za pravilno. Predvsem smo zadovoljni s kakovostjo dela kooperantov, zaposlenih in sprejetostjo v lokalni skupnosti," je poudaril direktor kleti Jakob Blaschitz. Z družbo Vipava 1894 trenutno sodeluje 350 kooperantov, med njimi jih ima kar 65 odstotkov pogodbe za dolgoročno sodelovanje. Prevzem grozdja se je s 371 ton ob prevzemu kleti leta 2016 povečal na več kot 2500 ton, lani je celo presegel 4000 ton.

Vztrajno se povečuje tudi prodaja. V letošnjem letu znaša 1,3 milijona litrov, kar je največ doslej. Prav tako sta letos višja tudi vrednost prodaje, ob koncu leta naj bi dosegla 2,35 milijona evrov, in število zaposlenih, ki se je povzpelo na 20.

Če so iz vipavske vinske kleti doslej v svet izvozili le pet odstotkov vina, je ta delež v zadnjem letu zrasel na 15 odstotkov celotne prodaje. Vipavska vina pijejo v Veliki Britaniji, Nemčiji, na Norveškem, pa tudi v tako oddaljenih državah, kot so Japonska, Kitajska in Brazilija.

Po nakupu vipavske vinske kleti so novi lastniki vanjo že vložili 300.000 evrov, prav tolikšne bodo tudi prihodnje investicije. Med njimi je Blaschitz naštel predvsem nakup kakovostnih lesenih vinskih sodov in nov hladilni sistem.

Dobro delo in sodelovanje z vinsko kletjo Vipava 1894 je potrdil tudi vipavski župan Goran Kodelja. Na vipavski občini so poleg vinske tradicije, ki je še kako pomembna za prepoznavnost Vipave in Vipavske doline, ponosni tudi na dobro vinsko kapljico. Na vinski turizem pa stavijo tudi v prihodnje in imajo na tem področju velike načrte.