Podjetja 16.10.2019 14:15

Seemeet vedno bolj obiskana platforma za navezovanje stikov med podjetji

Maribor, 16. oktobra - Mednarodno poslovno srečanje Seemeet Slovenia, ki te dni poteka v Mariboru, je vsako leto deležno več zanimanja. Na letošnji, četrti izvedbi sodelujejo predstavniki 14 držav oziroma skupno 190 udeležencev iz 136 podjetij, kar je 20 odstotkov več kot lani.

Maribor, Hotel City Maribor.
Jugovzhodno evropsko poslovno srečanje SEE MEET 2019, ki ga med drugimi organizirata gospodarsko ministrstvo in Spirit.
Foto: Nebojša Tejić/STA

Maribor, Hotel City Maribor.
Odprtje Jugovzhodnega evropskega poslovnega srečanja SEE MEET 2019, ki ga med drugimi organizirata gospodarsko ministrstvo in Spirit.
Direktor Družbe za odličnost in lastnik znamke BMC Branko Žunec.
Foto: Nebojša Tejić/STA

Maribor, Hotel City Maribor.
Odprtje Jugovzhodnega evropskega poslovnega srečanja SEE MEET 2019, ki ga med drugimi organizirata gospodarsko ministrstvo in Spirit.
Foto: Nebojša Tejić/STA

Maribor, Hotel City Maribor.
Odprtje Jugovzhodnega evropskega poslovnega srečanja SEE MEET 2019, ki ga med drugimi organizirata gospodarsko ministrstvo in Spirit.
Foto: Nebojša Tejić/STA

Maribor, Hotel City Maribor.
Odprtje Jugovzhodnega evropskega poslovnega srečanja SEE MEET 2019, ki ga med drugimi organizirata gospodarsko ministrstvo in Spirit.
Foto: Nebojša Tejić/STA

Maribor, Hotel City Maribor.
Odprtje Jugovzhodnega evropskega poslovnega srečanja SEE MEET 2019, ki ga med drugimi organizirata gospodarsko ministrstvo in Spirit.
Foto: Nebojša Tejić/STA

Maribor, Hotel City Maribor.
Odprtje Jugovzhodnega evropskega poslovnega srečanja SEE MEET 2019, ki ga med drugimi organizirata gospodarsko ministrstvo in Spirit.
Foto: Nebojša Tejić/STA

Maribor, Hotel City Maribor.
Odprtje Jugovzhodnega evropskega poslovnega srečanja SEE MEET 2019, ki ga med drugimi organizirata gospodarsko ministrstvo in Spirit.
Foto: Nebojša Tejić/STA

"Iz tega srečanja želimo narediti mednarodno prepoznaven dogodek, na katerem imajo podjetja priložnost srečati druga podjetja, navezati stike in priti do poslovnih priložnosti," je na novinarski konferenci ob današnjem začetku dvodnevnega dogodka povedal direktor Razvojnega centra Novo mesto Franci Bratkovič.

Jugovzhodno evropsko poslovno srečanje SouthEast Europe Business B2B gathering, ki ga Maribor gosti tretje leto zapored, skupaj pripravlja več regionalnih razvojnih agencij, vodilno vlogo pa je prevzel novomeški razvojni center. Podprla sta ga tudi agencija Spirit Slovenija ter ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo.

Generalni direktor direktorata za regionalni razvoj na omenjenem ministrstvu Marko Drofenik je izrazil zadovoljstvo, da jim je uspelo projekt razširiti iz ene regije na vso vzhodno kohezijsko regijo. "Želimo, da v naslednjih letih z nadgradnjo tega instrumenta preraste v eno največjih takšnih prireditev v Evropi," je dejal.

Po Bratkovičevih besedah so takšni dogodki ključni za razvoj majhnih in srednjih podjetij, saj jim olajšujejo dostop do večjih podjetij. "Majhna podjetja, ki so inovativna, ki imajo ideje in rešitve, ki znajo pristopiti do večjih podjetij, lahko na takšnih parketih najdejo svojo priložnost," je prepričan.

"Večja podjetja pa tako dobijo stik z okoljem, do katerega običajno ne dostopajo. Imamo informacijo od podjetij, da velika podjetja ne poznajo malih podjetij v radiju 10, 20, 30 kilometrov, kaj šele širše. Zato so tovrstna druženja lahko sprožilec, da naredimo korak naprej in damo manjšim podjetjem priložnost za nadaljnji razvoj. S tem se poveča robustnost celotnega gospodarstva in posledično odpornost na nihanja," je še povedal Bratkovič.

Letos med drugim sodelujeta podjetji Revoz in Yaskawa, tuje družbe pa med drugim prihajajo iz Avstrije, Turčije, Hrvaške, Velike Britanije, Francije, Italije in Srbije. Dejavna so na različnih področjih, najbolj zastopana so podjetja iz kovinskopredelovalne in avtomobilske industrije ter informacijsko-komunikacijskih tehnologij (IKT).

Stike navezujejo preko individualnih vnaprej pripravljenih sestankov in neformalnega mreženja v času foruma. Pri tem po besedah predstavnika Spirita Vida Habjana ne gre le za navezovanje stikov s ciljem prodaje izdelka enega drugemu, ampak imajo takšna srečanja širšo dimenzijo. "Tu se rodijo nova partnerstva, novi stiki. Danes je zelo težko dobiti sestanek pri kakšnem pomembnem odločevalcu, ker so zelo zasedeni. Lažje je priti do njega preko nekoga tretjega in ta forum je priložnost za ustvarjanje takšnih kontaktov. Tu se tudi rodijo ideje o novih partnerstvih, novih proizvodih," je pojasnil.