Turizem 3.9.2019 13:12

Na Bledu izpostavili pomen dobrega upravljanja v turizmu

Bled, 3. septembra - Turizem je hitro rastoča panoga, v kateri ne manjka izzivov. Ti so bili tema panela na Bledu, na katerem je bilo v ospredju vprašanje prekomernega turizma. Po mnenju govorcev je treba izziv nasloviti z ustreznim upravljanjem, to pa mora biti prilagojeno destinaciji. Za dober sistem upravljanja sta potrebna znanje in sodelovanje, je bilo slišati.

Bled, Rikli Balance Hotel.
Strateški forum Bled 2019.
Turistični panel z naslovom Turizem za vse destinacije: razpršenost v prostoru in času.
Foto: Stanko Gruden/STA

Bled, Rikli Balance Hotel.
Strateški forum Bled 2019.
Turistični panel z naslovom Turizem za vse destinacije: razpršenost v prostoru in času.
Foto: Stanko Gruden/STA

Bled, Rikli Balance Hotel.
Strateški forum Bled 2019.
Turistični panel z naslovom Turizem za vse destinacije: razpršenost v prostoru in času.
Foto: Stanko Gruden/STA

Bled, Rikli Balance Hotel.
Strateški forum Bled 2019.
Turistični panel z naslovom Turizem za vse destinacije: razpršenost v prostoru in času.
Direktorica in so-ustanoviteljica podjetja Venezia Autentica iz Benetk Valeria Duflot.
Foto: Stanko Gruden/STA

Bled, Rikli Balance Hotel.
Strateški forum Bled 2019.
Turistični panel z naslovom Turizem za vse destinacije: razpršenost v prostoru in času.
Tanja Mihalič z ljubljanske ekonomske fakultete.
Foto: Stanko Gruden/STA

Bled, Rikli Balance Hotel.
Strateški forum Bled 2019.
Turistični panel z naslovom Turizem za vse destinacije: razpršenost v prostoru in času.
Tanja Mihalič z ljubljanske ekonomske fakultete.
Foto: Stanko Gruden/STA

Bled, Rikli Balance Hotel.
Strateški forum Bled 2019.
Turistični panel z naslovom Turizem za vse destinacije: razpršenost v prostoru in času.
Tanja Mihalič z ljubljanske ekonomske fakultete.
Foto: Stanko Gruden/STA

Bled, Rikli Balance Hotel.
Strateški forum Bled 2019.
Turistični panel z naslovom Turizem za vse destinacije: razpršenost v prostoru in času.
Foto: Stanko Gruden/STA

Bled, Rikli Balance Hotel.
Strateški forum Bled 2019.
Turistični panel z naslovom Turizem za vse destinacije: razpršenost v prostoru in času.
Foto: Stanko Gruden/STA

Bled, Rikli Balance Hotel.
Strateški forum Bled 2019.
Turistični panel z naslovom Turizem za vse destinacije: razpršenost v prostoru in času.
Direktorica Slovenske turistične organizacije Maja Pak.
Foto: Stanko Gruden/STA

Bled, Rikli Balance Hotel.
Strateški forum Bled 2019.
Turistični panel z naslovom Turizem za vse destinacije: razpršenost v prostoru in času.
Foto: Stanko Gruden/STA

Bled, Rikli Balance Hotel.
Strateški forum Bled 2019.
Turistični panel z naslovom Turizem za vse destinacije: razpršenost v prostoru in času.
Tanja Mihalič z ljubljanske ekonomske fakultete.
Foto: Stanko Gruden/STA

Bled, Rikli Balance Hotel.
Strateški forum Bled 2019.
Turistični panel z naslovom Turizem za vse destinacije: razpršenost v prostoru in času.
Predstavnica združenja PATA za Evropo Daniela Wagner.
Foto: Stanko Gruden/STA

Bled, Rikli Balance Hotel.
Strateški forum Bled 2019.
Turistični panel z naslovom Turizem za vse destinacije: razpršenost v prostoru in času.
Foto: Stanko Gruden/STA

Bled, Rikli Balance Hotel.
Strateški forum Bled 2019.
Turistični panel z naslovom Turizem za vse destinacije: razpršenost v prostoru in času.
Foto: Stanko Gruden/STA

Bled, Rikli Balance Hotel.
Strateški forum Bled 2019.
Turistični panel z naslovom Turizem za vse destinacije: razpršenost v prostoru in času.
Foto: Stanko Gruden/STA

Bled, Rikli Balance Hotel.
Strateški forum Bled 2019.
Turistični panel z naslovom Turizem za vse destinacije: razpršenost v prostoru in času.
Foto: Stanko Gruden/STA

Bled, Rikli Balance Hotel.
Strateški forum Bled 2019.
Turistični panel z naslovom Turizem za vse destinacije: razpršenost v prostoru in času.
Foto: Stanko Gruden/STA

Bled, Rikli Balance Hotel.
Strateški forum Bled 2019.
Turistični panel z naslovom Turizem za vse destinacije: razpršenost v prostoru in času.
Foto: Stanko Gruden/STA

Bled, Rikli Balance Hotel.
Strateški forum Bled 2019.
Turistični panel z naslovom Turizem za vse destinacije: razpršenost v prostoru in času.
Državna sekretarka na gospodarskem ministrstvu Eva Štravs Podlogar.
Foto: Stanko Gruden/STA

Bled, Rikli Balance Hotel.
Strateški forum Bled 2019.
Turistični panel z naslovom Turizem za vse destinacije: razpršenost v prostoru in času.
Izvršni direktor za turizem in storitve mobilnosti v družbi Nomago Marjan Beltram.
Foto: Stanko Gruden/STA

Bled, Rikli Balance Hotel.
Strateški forum Bled 2019.
Turistični panel z naslovom Turizem za vse destinacije: razpršenost v prostoru in času.
Foto: Stanko Gruden/STA

Bled, Rikli Balance Hotel.
Strateški forum Bled 2019.
Turistični panel z naslovom Turizem za vse destinacije: razpršenost v prostoru in času.
Direktorica in so-ustanoviteljica podjetja Venezia Autentica iz Benetk Valeria Duflot.
Foto: Stanko Gruden/STA

Bled, Rikli Balance Hotel.
Strateški forum Bled 2019.
Turistični panel z naslovom Turizem za vse destinacije: razpršenost v prostoru in času.
Foto: Stanko Gruden/STA

Bled, Rikli Balance Hotel.
Strateški forum Bled 2019.
Turistični panel z naslovom Turizem za vse destinacije: razpršenost v prostoru in času.
Izvršni direktor za turizem in storitve mobilnosti v družbi Nomago Marjan Beltram.
Foto: Stanko Gruden/STA

Bled, Rikli Balance Hotel.
Strateški forum Bled 2019.
Turistični panel z naslovom Turizem za vse destinacije: razpršenost v prostoru in času.
Foto: Stanko Gruden/STA

Bled, Rikli Balance Hotel.
Strateški forum Bled 2019.
Turistični panel z naslovom Turizem za vse destinacije: razpršenost v prostoru in času.
Tanja Mihalič z ljubljanske ekonomske fakultete.
Foto: Stanko Gruden/STA

Bled, Rikli Balance Hotel.
Strateški forum Bled 2019.
Turistični panel z naslovom Turizem za vse destinacije: razpršenost v prostoru in času.
Foto: Stanko Gruden/STA

Bled, Rikli Balance Hotel.
Strateški forum Bled 2019.
Turistični panel z naslovom Turizem za vse destinacije: razpršenost v prostoru in času.
Foto: Stanko Gruden/STA

Bled, Rikli Balance Hotel.
Strateški forum Bled 2019.
Turistični panel z naslovom Turizem za vse destinacije: razpršenost v prostoru in času.
Direktorica in so-ustanoviteljica podjetja Venezia Autentica iz Benetk Valeria Duflot.
Foto: Stanko Gruden/STA

Bled, Rikli Balance Hotel.
Strateški forum Bled 2019.
Turistični panel z naslovom Turizem za vse destinacije: razpršenost v prostoru in času.
Predstavnica združenja PATA za Evropo Daniela Wagner.
Foto: Stanko Gruden/STA

Bled, Rikli Balance Hotel.
Strateški forum Bled 2019.
Turistični panel z naslovom Turizem za vse destinacije: razpršenost v prostoru in času.
Državna sekretarka na gospodarskem ministrstvu Eva Štravs Podlogar in generalni sekretar Fundacije za sredozemski turizem Andrew Agius Muscat.
Foto: Stanko Gruden/STA

Bled, Rikli Balance Hotel.
Strateški forum Bled 2019.
Turistični panel z naslovom Turizem za vse destinacije: razpršenost v prostoru in času.
Foto: Stanko Gruden/STA

Bled, Rikli Balance Hotel.
Strateški forum Bled 2019.
Turistični panel z naslovom Turizem za vse destinacije: razpršenost v prostoru in času.
Foto: Stanko Gruden/STA

Bled, Rikli Balance Hotel.
Strateški forum Bled 2019.
Turistični panel z naslovom Turizem za vse destinacije: razpršenost v prostoru in času.
Predstavnica združenja PATA za Evropo Daniela Wagner.
Foto: Stanko Gruden/STA

Bled, Rikli Balance Hotel.
Strateški forum Bled 2019.
Turistični panel z naslovom Turizem za vse destinacije: razpršenost v prostoru in času.
Foto: Stanko Gruden/STA

Bled, Rikli Balance Hotel.
Strateški forum Bled 2019.
Turistični panel z naslovom Turizem za vse destinacije: razpršenost v prostoru in času.
Generalni sekretar Fundacije za sredozemski turizem Andrew Agius Muscat.
Foto: Stanko Gruden/STA

Turizem je velik del slovenskega gospodarstva, je pred začetkom turističnega panela v okviru Blejskega strateškega foruma poudaril minister za gospodarski razvoj in tehnologijo Zdravko Počivalšek. Za Slovenijo je še eno rekordno turistično leto, tudi rezultati prvih osmih mesecev letošnjega leta so pozitivni, je dodal in izpostavil, da je Slovenija sposobna konkurirati na mednarodnem turističnem trgu.

Med izzivi je Počivalšek, podobno kot pozneje sodelujoči na panelu, izpostavil prekomeren turizem. Digitalizacija je prinesla nove storitve, informacije potujejo hitreje, potovanje je postalo cenejše in dostopnejše, je strnil minister. "Treba je imeti znanje in sposobnosti za naslavljanje teh izzivov," je še poudaril.

Kako pomembno je znati upravljati s turistični tokovi, je v uvodnem nagovoru izpostavila tudi direktorica Slovenske turistične organizacije Maja Pak. Gostitelj strateškega foruma Bled je po njenih besedah učbeniški primer destinacije, ki predstavlja popolno kuliso za sliko, ki so jo vsi želijo, redko kdo pa bi po njeni oceni te ikonične destinacije, ki prevladujejo tudi na družbenih omrežjih, preskočil za druge, manj znane.

Ljudje se po besedah Daniele Wagner iz pacifiško-azijskega potovalnega združenja PATA, ki je zadolžena za Evropo, na t. i. "instagram" destinacije odpravijo, ker jih poznajo, ker so jim izpostavljeni, turistične organizacije pa so tiste, ki morajo po njenih besedah promovirati tudi druge, manj znane lokacije. Kot uspešen primer je izpostavila Tajsko, kjer turiste spodbujajo, naj obiščejo otoke, ki jih drugi še niso. To jim gre dobro od rok, je dejala.

Wagnerjeve je še menila, da bodo tisti z jasno dolgoročno strategijo, ki jo bodo gradili na solidnih temeljih, bolj verjetno dosegli vzdržno rast turizma in zajezili ali celo preprečili prekomeren turizem. Slovenija po njenih besedah "fantastično" naslavlja izzive. Ta panel bi morali imeti drugje, Slovenija je pri tem odlična," se je pošalila.

Po besedah državne sekretarke na gospodarskem ministrstvu Eve Štravs Podlogar je Sloveniji uspelo z znanjem in povezovanjem. Država ima po njeni oceni sicer še ogromno potenciala, da bomo pri upravljanju s panogo uspešni, pa je po njenih besedah potrebno sodelovanje vseh deležnikov v panogi. "Več znanja, več sodelovanja, več integracije turističnega proizvoda," je ponovila v razpravi na panelu, katerega osrednja tema je bila sicer razpršenost turizma v prostoru in času.

Prodekanja za študijske zadeve na Ekonomski fakulteti Univerze v Ljubljani Tanja Mihalič je v razpravi poudarila, da ni številka tista, ki bo povedala, kdaj je turizem "presegel mejo", pač pa bodo domačini in turisti tisti, ki bodo povedali, kdaj bodo lokacije preveč zasičene in v njih ne uživajo več.

Po mnenju Valerie Duflot iz agencije Venezia Autentica so blizu te meje Benetke. Kot je opisala, lokalno prebivalstvo od turizma nima veliko, turisti pa v izkušnji ne uživajo. V Benetkah se ne zadržijo dolgo, nimajo časa za hrano, za zgodovino. "Prideš na Markov trg, greš v trgovino s spominki, ki so narejeni na Kitajskem, in to je to" je opisala.

Rast turizma je izpostavil tudi izvršni direktor za turizem in storitve mobilnosti v Nomagu Marjan Beltram. Kot je poudaril, je digitalizacija v desetletju močno spremenila industrijo in naše navade, kako se premikamo iz točka A na točko B. Danes se na potovanja ne odpravimo z avto, danes govorimo o rezervaciji potovanj. Navade bo v prihodnje krojila tudi virtualna resničnost, je dodal.

Andrew Agius Muscat iz malteške fundacije Mediterranean Tourism pa je v razpravi poudaril, da je turizem dobra novica, česar se moramo po njegovem bolj zavedati. "Ko ljudje govorijo o turizmu, pozabijo na politična in verska nasprotja, ampak iščejo priložnosti za sodelovanje," je izpostavil. "Turisti niso težava, ampak protagonisti dobre zgodbe," je sklenil.