Podjetja Turizem 2.7.2019 16:03

Adrijina letala bo po novem vzdrževala družba Northern Aerotech

Brnik, 2. julija - Redno linijsko vzdrževanje letala prevoznika Adria Airways bo s septembrom izvajala danska družba Northern Aerotech s sedežem na letališču v Koebenhavnu. Adria je novega vzdrževalca letal dobila po tistem, ko ni sklenila nove pogodbe z dosedanjim, domačo družbo Adria Tehnika.

Brnik, letališče Jožeta Pučnika. Letalo Bombardier CRJ900 letalskega prevoznika Adria Airways. Foto: Tamino Petelinšek/STA

Brnik, letališče Jožeta Pučnika.
Letalo Bombardier CRJ900 letalskega prevoznika Adria Airways.
Foto: Tamino Petelinšek/STA

Kot je na novinarski konferenci na Brniku ob današnjem podpisu pogodbe o sodelovanju z novim linijskim vzdrževalcem povedal direktor sektorja operativa pri Adrii Airways Tadej Notersberg, je Adria na razpisu našla podjetje s številnimi izkušnjami na vseh letalih svoje flote, ki jo sestavljajo letala proizvajalcev Saab, Bombardier in Airbus. Tako bodo lahko zagotovili celovitost standardov za vsa letala iz flote.

"Prepričan sem, da bomo z njihovo pomočjo uspeli izboljšati tudi interne procese in zanesljivost letov ter ohraniti visoke varnostne standarde," je poudaril in dodal, da Adria že zaposluje tudi dodatne kadre, ki bodo omogočili podporo in prenos posameznih aktivnosti, povezanih z vzdrževanjem (logistika, tehnična nabava in koordinacija aktivnosti vzdrževanja), z zunanjega izvajalca na samo družbo.

Novi direktor Adrie, pristojen za operativo, Estonec Sven Kukemelk je pojasnil, da se je na razpis prijavilo pet interesentov, dansko družbo pa so izbrali predvsem zato, ker ponuja najbolj celovite rešitve, prikrojene potrebam Adrijine flote, ter zato, ker je njena osnovna dejavnost linijsko vzdrževanje, torej vzdrževanje v operativnem okolju na letališču, in ne v hangarjih.

Kukemelk je spomnil, da Adria namreč ne leti več samo iz Ljubljane, ampak kot regionalni prevoznik opravlja tudi lete med drugimi letališči in za druge prevoznike, npr. za Lufthanso, Austrian Airlines, Swiss in Luxair. Zato potrebuje pravočasne in hitre vzdrževalne storitve.

Kljub težavam pri operativnem delovanju in zagotavljanju poslovne in finančne stabilnosti družbe, o katerih so v zadnjih tednih in mesecih pogosto pisali mediji, je Adria po Kukemelkovih besedah na dobri poti, da postane trden in stabilen regionalni igralec, obenem pa tudi prožen in prilagodljiv. Veselijo se, da se bodo na tej poti razvijali skupaj z Northern Aerotech.

Linijsko vzdrževanje bo novi ponudnik izvajal na matičnih Adrijinih letališčih v Ljubljani in Luganu v švicarskem kantonu Ticino, je pojasnil Notersberg.

Kot je razvidno s spletne strani podjetja, Northern Aerotech deluje na 24 lokacijah večinoma po Evropi, pa tudi v Afriki in Aziji. Predsednik uprave Morten Schalls Jorgensen je izrazil zadovoljstvo nad sodelovanjem z Adrio Airways, ki jo označuje kot pomembno letalsko družbo v regiji z visokimi varnostnimi standardi in dolgo tradicijo, saj bo leta 2021 praznovala 60-letnico.

Kot član združenja Star Alliance mora izpolnjevati visoke standarde in to lahko Northern Aerotech s svojimi izkušnjami in strankam prilagojenimi storitvami zagotovi, je dejal in dodal, da je Adrijina flota v dobrem tehničnem stanju. Med njihovimi strankami je omenil letalske prevoznike Easyjet, Ryanair, SAS, Wizzair, Iceland Air.

Na novinarski konferenci minuli teden so v Adrii sicer povedali, da so sodelovanje z Adrio Tehniko - Adria Airways je bila v časih državnega lastništva družb s sedežem na ljubljanskem letališču celo lastnica tega podjetja za vzdrževanje letal - končali zaradi nezadovoljstva s storitvami. Po informacijah medijev pa odnosi med podjetjema - obe sta zdaj v tuji lasti - že dolgo niso bili rožnati, vzrok za to pa naj bi bil pritisk Adrie na nižanje cen.

Danes predstavniki prevoznika o ceni in morebitnih drugih razlogih za izbor novega ponudnika niso želeli govoriti, je pa Notersberg povedal, da Adria Tehnika nima licence za vzdrževanje Saabovih letal.

Namestnica glavnega izvršnega direktorja Adrie Tehnike Barbara Perko Brvar je medtem pred dnevi za POP TV pojasnila, da so se v družbi prijavili na nov razpis za ponudnika rednega linijskega vzdrževanja.

"Dali smo ponudbo, skladno z našimi veljavnimi komercialnimi pogoji, tako kot jih imamo za vse naše ostale stranke. Poslujemo z zahodnimi strankami in imamo neko raven storitev," je povedala in še dodala: "Stranka nam je javila, da te cene niso skladne z njihovimi pričakovanji."

Glede težav z zamudami in odpovedmi letov, s katerimi se v zadnjih tednih okrepljeno sooča Adria, je Notersberg danes povedal, da so te zdaj že precej manjše kot pred dnevi, njihovo odpravo v celoti pa pričakujejo v prvi polovici avgusta. Glede iskanja novega strateškega lastniškega partnerja pa je povedal, da pogovori še vedno potekajo.

So pa na Adrii, katere ugled so negativne zgodbe v medijih načele, že minuli teden napovedali, da ubirajo novo strategijo z več komunikacije z javnostjo in novinarji. Tako so med drugim za komunikacijsko podporo najeli agencijo Pristop.