6.7.2019 8:03

Učitelji in učenci sedmih celjskih osnovnih šol postali energetski skrbniki

Celje, 6. julija - Na celjskih osnovnih šolah se je zaključil projekt Energy@School: optimizacija rabe energije in spremembe vedenja v šolah Srednje Evrope. V projektu, ki je bil financiran iz programa Interreg Srednja Evropa, v njem pa je sodelovalo 12 partnerjev iz sedmih držav, so šolsko osebje in učence usposobili, da so postali energetski skrbniki šole.

Kot so sporočili s celjske občine, so v okviru projekta, ki predvideva strateško načrtovanje rabe energije, pripravili strategijo pametne šole. Želeli so, da učenci spoznajo, kakšno vlogo ima energija v njihovem življenju, predstavili so jim pomen energetske učinkovitosti in jih spodbudili k okolju prijaznemu ravnanju v šoli in doma.

V projektu je sodelovalo sedem osnovnih šol, v katerih so namestili merilno opremo in zamenjali nekaj oken. Investicija v infrastrukturo in merilno opremo je bila 66.340 evrov. Celotna vrednost projekta, ki ga je izvedla celjska občina kot projektni partner, pa skoraj 175.000 evrov. Vrednost sofinanciranja Evropskega sklada za regionalni razvoj je znašala 148.733 evrov.

Z nameščenimi pametnimi merilniki in z aplikacijo so udeleženci projekta spremljali porabo, pri čemer so energetski skrbniki aktivno sodelovali. Cilj vseh aktivnosti je bil oblikovati sistem za upravljanje z energijo za javne šole, s katerim lahko spremljajo in izboljšajo rabo energije.

Med projektom so razvili tudi programe usposabljanja, da bi poenostavili zniževanje stroškov z energijo v šolah in omogočili vlaganje v energetsko učinkovitejše ukrepe. Namen in cilj tega je, da bi šolam in lokalnim skupnostim ostalo več denarja za izvajanje osnovne dejavnosti - izobraževanja.

Na IV. osnovni šoli Celje so organizirali zaključni dogodek BarCamp, z izobraževalnimi in interaktivnimi delavnicami na temo obnovljivih virov energije in učinkovite rabe energije v šoli in doma. Pripravili so jim prikaz delovanja male sončne elektrarne in ponazorili, koliko svetlobe je potrebno, da se prižge LED žarnica.

S pomočjo vtičničnih merilnikov so prikazali rabo električnih naprav. Na vseh sedmih sodelujočih celjskih šolah so bile zaključne delavnice s predstavitvijo rezultatov projekta, v katerem so še sodelovale ustanove iz Gradca, Celovca, Karlovca, madžarskih Szolnoka in Ujszilvasa, Bologne, poljskega Bydgoszcza in nemškega Stuttgarta.