Startupi Podjetja 4.6.2019 16:39

Od anonimizacije do prepoznavanja čustev in smeri pogleda

Ljubljana, 4. junija - Startup podjetje Ektimo, ki je leta 2010 nastalo z namenom ustvarjanja rešitev za finančno industrijo, je kmalu svoje znanje in napore začelo usmerjati v umetno inteligenco in pametno videoanalitiko. Tako njihove storitve omogočajo vse od prepoznavanja čustev in smeri pogleda posameznikov do anonimizacije posnetkov.

Ljubljana
Podjetje Ektimo.
Foto: Ektimo

Kot je na današnji predstavitvi podjetja pojasnil direktor Boris Cergol, so njihove rešitve še v fazi prototipov, vendar pa omogočajo aplikacijo v vrsti industrij, od uporabe v industrijskih obratih do rešitev za pametne trgovine in pametno oglaševanje.

Tako so na primer razvili rešitev, ki omogoča zaznavanje in sledenje gibanja oseb in predmetov po prostoru, hkrati pa prepoznavanje spola, starosti in čustev, ter smeri pogleda posameznikov.

Takšne rešitve bodo "precej zaznamovale" vrsto segmentov. "Verjetno nismo več zelo daleč od tega, da bo algoritem ob prijavi škode na zavarovalnici zastavil nekaj vprašanj in preverjal reakcije," je dejal Cergol.

Po drugi strani lahko z rešitvami sledenja gibanja ljudi po prostoru in ustvarjanjem vizualnih prikazov najbolj "obleganih" področij pomaga "pri optimizaciji proizvodnih procesov, pri sledenju materiala, zaznavanju anomalij v proizvodnem procesu, pa tudi pri takojšnjem odkrivanju padcev, izgube zavesti in drugih kritičnih dogodkih v bolnišnicah, domovih za ostarele ali na primer v prostorih z nevarnimi plini", so prepričani v podjetju.

Ektimo ob tem ustvarja še druge rešitve, med drugim za trgovine brez blagajn, pa tudi rešitve za ustvarjanje virtualnih okolij, s katerimi je mogoče ustvariti tako rekoč neomejeno bazo podatkov za učenje algoritmov.

Po drugi strani v podjetju ustvarjajo tudi rešitve, ki omogočajo varovanje zasebnosti, od preproste zameglitve obraza do zamenjave osebe z virtualnim "paličnim človekom", ki pa še vedno omogoča zbiranje anonimiziranih podatkov o gibanju posameznikov.

Kot je še dejal Cergol, danes tako programska kot strojna oprema že omogočata rešitve z uporabo t.i. umetne inteligence, vendar pa so danes v večini primerov "ozko grlo označeni kakovostni podatki".

"Zato umetno inteligenco večinoma uporabljajo tista podjetja, ki imajo zelo dober dostop do podatkov. Google, Facebook in podobni imajo neizmeren dostop, medtem ko morajo manjša podjetja, kot smo mi, ubirati bolj kompleksne poti, kot je simulacija, da lahko ustvarimo dovolj kakovostnih podatkov," je pojasnil.

S svojimi rešitvami je Ektimo, ki je leta 2017 prejel semensko naložbo sklada Kolektor Ventures, že prisoten v industriji, med drugim prav v okviru skupine Kolektor, hkrati pa sodeluje tudi na mednarodnih projektih.

"Že od začetkov se usmerjamo v horizontalno analitiko - v izgradnjo modelov, ki lahko iz podatkov nekaj napovedo. To počnemo od nekdaj, zdaj pa se osredotočamo na analizo slikovnih in video materialov," je Cergol povzel glavne usmeritve Ektima.