Podjetja Turizem 22.5.2019 17:02

Želijo si turistov, ki bi s sabo nesli zgodbo

Rogaška Slatina, 22. maja - V turistični destinaciji Miren Kras, ki je danes slovesno prevzela znak zlate zelene turistične destinacije, si želijo privabiti turiste, ki bodo od njih znali odnesti zgodbo. "Zadovoljen gost bo naš največji promotor," se zaveda župan občine Miren - Kostanjevica Mauricij Humar.

Ljubljana. Župan občine Miren - Kostanjevica Mauricij Humar. Foto: Tamino Petelinšek/STA Arhiv STA

Ljubljana.
Župan občine Miren - Kostanjevica Mauricij Humar.
Foto: Tamino Petelinšek/STA
Arhiv STA

Destinacija Miren Kras se razvija v skladu s pred leti sprejeto vizijo in strategijo razvoja občine Miren - Kostanjevica. "V njej smo opredelili štiri pomembna področja, turizem pa je bil prepoznan kot kita, ki povezuje vse ostale aktivnosti," je pojasnil župan.

Destinacija se ponaša z nižinskim delom v Vipavski dolini in višjim delom na kraškem območju. Krasijo jo okljuki reke Vipave, ki prav tam zapušča Slovenijo, in pogled z vrha na tri države.

Za zlati znak Slovenia Green so si prizadevali javni zavod za turizem, vključeni so bili tudi številni posamezniki, društva, pristopili so ponudniki namestitev. Župan je na ekipo ponosen: "Ta znak je priznanje vsem in hkrati tudi obveza za vnaprej."

Okoljski certifikat ima trenutno en ponudnik namestitev v destinaciji, in sicer je to Zeleni ključ. A zgled vleče tudi druge, ki sledijo z določenimi preureditvami oz. ponudbo, ki bo gotovo vodila v trajnostni razvoj, je prepričan župan.

V občini si želijo več turistov, a hkrati Humar poudarja, da gre za "področje, na katerem so veliki potenciali, vendar je tudi zelo subtilno". Paziti je treba, kakšne ukrepe sprejmemo in kako jih izvedemo, da bodo primerni tudi za prihodnje rodove, je menil.

Želijo si sicer privabiti turiste, ki se bodo radi vračali in bodo s sabo odnesli zgodbo. "Tisti del Krasa, tisti pogled, okus, to si želimo izpostaviti," je poudaril župan, ki se zaveda, da je zadovoljen gost najboljša promocija.

Znak Slovenia Green za ponudnike namestitev pa je danes prejel Kamp Saksida, ki se nahaja med vinogradi Vipavske doline. "Že v osnovi je kamp naravno in zeleno usmerjen. K projektu smo pristopili spontano in brez večjih težav. Morda je bilo potrebne nekaj spremembe miselnosti, da bolj opozarjamo naše goste, da razmišljajo tako kot mi," je pojasnila Ingrid Saksida.

Konkretno se njihova zelena usmerjenost med drugim kaže v povezovanju z domačo vinarsko usmerjeno kmetijo, ponudbo lokalne hrane, naravnimi čistili, zelo strogim ločevanjem odpadkom, zmanjšanjem porabe vode in elektrike.

Ozaveščanje gosta je zelo pomembno, je prepričana Saksida. "Ljudje to zelo cenijo in bolj cenijo tudi naše storitve, našo ponudbo," je pojasnila. Večina njihovih gostov - lani so zabeležili 6300 prenočitev - je že tako ljubiteljev narave, v prihodnje pa računajo še na nadaljnjo rast. A na prvem mestu ostaja kakovost, je poudarila sogovornica.

Trajnostno in zeleno usmerjeno je tudi že v preteklosti deloval Kamp Menina iz Savinjske doline, še eden od prejemnikov znaka Slovenia Green. "Svoje goste usmerjamo k temu, da so zeleni, da primerno ravnajo z odpadki, jih ločujejo, zmanjšajo porabo elektrike in vode. To je dobro za okolje, za nas, pa tudi za ozaveščanje samih gostov," je pojasnila Lidija Celcer.

Za pridobitev znaka Slovenia Green oz. okoljskega certifikata so v kampu, ki letno ustvari okoli 50.000 prenočitev, uvedli nekatere dodatne spremembe, denimo zmanjšali porabo plastike in povečali delež lokalne hrane. Dodano vrednost znaka Slovenia Green pa vidijo predvsem v promociji in privabljanju ozaveščenih, naravi naklonjenih gostov.

Trenutno večino nočitev sicer ustvarijo v poletnih mesecih, zato je njihov cilj predvsem povečati število gostov zunaj glavne sezone, je še dodala Celcerjeva.

Na zelenem dnevu slovenskega turizma v Rogaški Slatini je danes znak Slovenia Green prejelo 24 novih destinacij in ponudnikov, in sicer 11 destinacij, 12 ponudnikov nastanitev in en krajinski park. Skupno je v Zeleni shemi slovenskega turizma tako že 88 nosilcev znaka, Slovenska turistična organizacija pa ostaja pri cilju 100-odstotno zelene Slovenije.