#družba 16.5.2019 12:25

Pikalo na konferenci o umetni inteligenci v izobraževanju v Pekingu

Peking, 16. maja - Minister za izobraževanje, znanost in šport Jernej Pikalo se mudi na delovnem obisku v Pekingu, kjer se na povabilo Organizacije ZN za izobraževanje, znanost in kulturo (Unesco) ter kitajskega ministra za izobraževanje Chen Baoshenga udeležuje mednarodne konference o umetni inteligenci v izobraževanju.

Trbovlje, MC Trbovlje. Minister za izobraževanje, znanost in šport Jernej Pikalo. Foto: Tamino Petelinšek/STA Arhiv STA

Trbovlje, MC Trbovlje.
Minister za izobraževanje, znanost in šport Jernej Pikalo.
Foto: Tamino Petelinšek/STA
Arhiv STA

Kot so sporočili z MIZŠ, je minister Pikalo v nastopu na konferenci predstavil ključne izzive na področju vpeljave orodij umetne inteligence v procese izobraževanja. Prav tako je predstavil aktivnosti in dosežke Slovenije na področju razvoja analitičnih orodij umetne inteligence za podporo odločevalcem in prosto dostopnih virov v izobraževanju.

Slovenija je leta 2017 gostila drugi svetovni kongres o prosto dostopnih izobraževalnih virih, na katerem je bil sprejet akcijski načrt, ki predvideva nadaljnji razvoj na tem področju. Akcijski načrt služi tudi kot podlaga v procesu sprejemanja priporočila Unesca o odprtih virih v izobraževanju, v katerem ima Slovenija vodilno mednarodno vlogo.

Na ministrstvu poudarjajo, da je udeležba ministra Pikala na konferenci v Pekingu izjemnega pomena predvsem v luči pobude MIZŠ za ustanovitev Mednarodnega raziskovalnega centra o umetni inteligenci pod okriljem Unesca.

Pikalo je na konferenci poudaril, da lahko umetna inteligenca kot ena najbolj strateških tehnologij 21. stoletja omogoči nove načine poučevanja in učenja ter spodbudi s pomočjo privlačnih in inovativnih orodij ljudi k vključevanju v procese vseživljenjskega učenja. Da pa bi umetno inteligenco začeli vključevati v izobraževalni sistem, je pomembno sodelovanje držav po vsem svetu, saj skoraj nikjer orodij umetne inteligence še ne vključujejo v sistem izobraževanja. Tudi učitelji v tej smeri še niso ustrezno izobraženi.

Minister je dejal, da se Slovenija ponaša z dejstvom, da raziskave na področju umetne inteligence potekajo že od leta 1972. Več kot 300 slovenskih raziskovalcev se ukvarja s tem področjem raziskav. To Slovenijo uvršča med vodilne države v svetu na tem področju. Slovenske raziskovalne organizacije in vse štiri univerze so povezane z glavnimi raziskovalnimi centri s področja umetne inteligence in aktivno sodelujejo z njimi.

Pikalo je predstavil tudi namen Mednarodnega raziskovalnega centra o umetni inteligenci, ki naj bi nastal pod okriljem Unesca s sedežem v Sloveniji. V okviru centra bomo vzpostavili odprto in vključujočo mrežo mednarodnih raziskovalnih centrov, ki se ukvarjajo z umetno inteligenco, ter povezali strokovnjake s tega področja.

"Prepričani smo namreč, da je potrebno zagotoviti odprto, pregledno in vključujoče okolje za razvoj umetne inteligence," je dejal minister. Center bo pomagal pri razvijanju in širjenju zmogljivosti na različne načine, vključno z ustanavljanjem pomožnih raziskovalnih centrov po svetu, z oblikovanjem programov usposabljanja in globalne osveščenosti ter z oblikovanjem omrežja za izmenjavo raziskav in znanja, so še navedli na MIZŠ.