Podjetja 12.5.2019 9:15

Proizvajalci sladoleda pripravljeni na novo sezono

Ljubljana/Ajdovščina/Trzin/Maribor, 12. maja - Večji slovenski proizvajalci sladoleda za prodajo v trgovinah so na novo sezono povečane prodaje pripravljeni. Poleg vlaganj v proizvodne zmogljivosti so precej pozornosti namenili inovacijam s poudarkom na dodatnem zviševanju kakovosti. Z lansko prodajo zaradi slabe sezone niso bili povsem zadovoljni, za letos pa pričakujejo boljše rezultate.

Ljubljana.
Slaščičarna, sladoled, kornet.
Foto: Tamino Petelinšek/STA
Arhiv STA

Ljubljana.
Sladoled.
Foto: Anže Malovrh/STA
Arhiv STA

Kot so za STA pojasnili v Ljubljanskih mlekarnah, novosti združujejo s tradicijo, saj so kupci po njihovih ugotovitvah zvesti nekaterim znamkam sladoleda, ki so na trgu že desetletja. Uveljavljenim znamkam so tako dodali nove okuse, nekatere pa ponudili tudi v obliki sladoleda na palčki. Razširili so tudi ponudbo izdelkov, posebej namenjenih otrokom, za regionalno blagovno znamko pa proizvajajo sladoled z okusom vanilije, obogaten z beljakovinami.

Pri tem so izpostavili nagrado, ki so jo na lanskem mednarodnem kmetijsko-živilskem sejmu Agra v Gornji Radgoni prejeli za nekatere okuse sladoledov na palčki iz skupine maxim premium.

Ljubljanske mlekarne so v zadnjih dveh letih izvedle dve večji investiciji v sladoledarno. Zgradili so nov zamrzovalni tunel in uredili novo sladoledno kuhinjo.

Z lansko prodajo so zadovoljni, a poudarjajo, da je konkurenca velika. "Predvsem v zadnjih letih ljudje radi posegajo po sladoledih nižjega cenovnega razreda, ki pa po sestavinah niso primerljivi z našimi. Smo mlekarna, zato so naši sladoledi narejeni iz svežega mleka in smetane, kar za marsikatere druge tovrstne izdelke na trgu ne velja," so navedli.

Ajdovski proizvajalec sladoleda Incom medtem vse več pozornosti namenja izdelavi posebnih sladoledov, "torej takih, ki niso najbolj masovni in enostavni". "Resnično se trudimo, da v proizvode vključimo čim več znanja in tehničnih novitet," so pojasnili za STA.

Lani so izdelali več kot 30 milijonov litrov sladoleda, dnevno pa lahko sedaj po zaslugi vlaganj naredijo do sto ton sladoledne mase, s katero nato napolnijo različne izdelke.

Mariborski proizvajalec sladoledov Stork za letošnjo sezono napoveduje nove okuse, pri čemer stavijo na čim bolj zdrave izdelke. Na trg bodo namreč poslali tudi sladoled brez sladkorja, pri katerem bo še več poudarka na sadju, in sladoled brez laktoze.

Na lanskem sejmu Agra so prejeli veliko zlato medaljo in zlato medaljo, prejeli pa so tudi zlato priznanje za inovacijo, in sicer za sladoled brez aditivov, konzervansov in barvil.

V podjetju so v minulih mesecih posodobili in razširili polnilno linijo, pri uvajanju novih izdelkov pa jih ovira prostorska stiska. Lani jim je poslovne načrte nekoliko pokvarilo tudi slabše vreme, zaradi katerega je bilo povpraševanje po sladoledih nekoliko skromnejše, obeti za letos pa so bolj spodbudni. "Že od januarja nizamo boljše rezultate in pričakujemo izjemno leto," so zapisali v podjetju, ki ima v kratkoročnem načrtu tudi prodor na kitajski trg.

V podjetju Organika +, ki proizvaja sladolede brez mleka, glutena, soje, rafiniranega sladkorja in vpihanega zraka, letos med drugim stavijo na novo embalažo, ponudbi pa dodajajo tudi nov okus. Lani so investirali v nove proizvodnje zmogljivosti, ki jim omogočajo, da lahko izdelke prodajajo tudi na tujih trgih, med drugim na Hrvaškem, Irskem in v Savdski Arabiji.

Lansko poslovanje je bilo zaradi slabe sezone nekoliko slabše od pričakovanj, za letos pa zaradi odpiranja novih trgov pričakujejo boljše rezultate.