Turizem 7.2.2019 9:56

Župani o izzivih slovenskega turizma

Ljubljana, 7. februarja - V Ljubljani se bodo popoldne na povabilo STO in ministrstva za gospodarstvo na drugem srečanju sveta vodilnih destinacij slovenskega turizma sestali župani in županje 30 omenjenih destinacij. Velika udeležba potrjuje zavedanje o pomenu usklajenega delovanja krovne in lokalne ravni za uspešen in učinkovit razvoj turizma, ocenjujejo na STO.

Ljubljana
V Ljubljani so se na povabilo STO in ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo na drugem srečanju sveta vodilnih destinacij slovenskega turizma sestali župani in županje 30 omenjenih destinacij.
Foto: STO

Leto 2018 je bilo za slovenski turizem peto zaporedno rekordno leto. V turističnih nastanitvenih objektih so zabeležili 15,3 milijona prenočitev, rast je presegla tako evropsko kot svetovno povprečje.

"Hkrati se zavedamo, da imamo v slovenskem turizmu še priložnosti za rast po vrednostnih kazalnikih," so zapisali na Slovenski turistični organizaciji (STO). Rast prinaša nove izzive, predvsem pa potrebo po še bolj osredotočenem delu pri doseganju osrednjega cilja slovenskega turizma - to je štiri milijarde evrov priliva iz naslova izvoza potovanj letno.

Doseganje tega cilja zahteva usklajenost deležnikov na državni in lokalni ravni. Aktualna turistična strategija države je zato postavila model s štirimi makro destinacijami in 34 vodilnimi destinacijami, kjer so lokalne skupnosti, občine oziroma destinacije med ključnimi partnerji pri povečanju konkurenčnosti slovenskega turizma.

Z namenom krepitve povezav med lokalno in državno ravnijo in zagotavljanjem podpore turističnim destinacijam je bil oblikovan svet županov vodilnih destinacij slovenskega turizma. STO tudi sicer v zadnjem obdobju krepi razvojno-izobraževalno delo z destinacijami za pospeševanje razvoja, konkurenčnosti produktov in učinkovitega destinacijskega upravljanja - med drugim izpostavljajo promocijsko usklajevanje, digitalno akademijo, oblikovanje značke Slovenia Unique Experiences ter nadaljnje širjenje zelene sheme slovenskega turizma.

Pomembna spodbuda partnerjem na destinacijski ravni je tudi razpis ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo za izboljšanje digitalnega marketinga, ki je v vodilnih destinacijah v teku v letih 2018 in 2019, z novim razpisom pa ta ukrep MGRT nadaljuje tudi v letih 2020 in 2021.

Danes bodo na Ljubljanskem gradu župani z gospodarskim ministrom Zdravkom Počivalškom, direktorico STO Majo Pak, predsednikom komisije za turizem Skupnosti občin Slovenije Petrom Misjo in drugimi sogovorniki razpravljali o razvojnih prioritetah na ravni destinacij, potrebah okolja na lokalni ravni za učinkovito ustvarjanje višje dodane vrednosti ter pobudah in predlogih za aktiviranje potencialov slovenskih turističnih destinacij.

"Napredek pri razvoju vodilnih destinacij je precejšen, še posebej nas veseli, da se prebujajo destinacije, ki so bile na turističnem zemljevidu neprepoznavne. Seveda pa si želimo, da bi rasle vse - od prve do zadnje - saj ste vodilne turistične destinacije jedro slovenskega turizma," je pred srečanjem sporočil Počivalšek.

"Temeljno poslanstvo STO je navdihovanje za obisk Slovenije, vendar pa je danes ključna odlična izkušnja in dobro delujoča destinacija, ki lahko ponudi edinstvena doživetja - takšna, ki jih je mogoče doživeti zgolj tam. Verjamemo, da smo pri tem skupaj lahko močnejši," je menila Pakova.

Medtem pa je Misja, sicer župan Občine Podčetrtek, spomnil na novi zakon o spodbujanju turizma, ki prinaša tudi možnost višje turistične takse. "Veseli nas, da smo lahko pri pripravi zakona o spodbujanju turizma aktivno sodelovali in da je višina turistične takse s tem zakonom v pristojnosti občin. Vsaka občina se lahko samo odloči o višini turistične takse, seveda pa je pomembno, da se ta sredstva vračajo v turizem in s tem omogočajo boljši turistični razvoj," je izpostavil.