V Ljubljani posvet o novi potrošniški politiki EU

Ljubljana, 10. novembra - Evropska komisija in ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo sta v četrtek v Hiši EU pripravila posvet o posodobitvi in izvrševanju potrošniških pravic v EU. Cilj predstavljenega novega dogovora je pravičnejši enotni trg, ki bi koristil tako potrošnikom kot tudi podjetjem.

Sveženj nove evropske zakonodaje na tem področju uvaja evropsko kolektivno pravno sredstvo za primere, ko so oškodovane skupine potrošnikov, kot se je zgodilo v primeru škandala z dizelskimi vozili.

Predlagani zaščitni ukrepi naj bi preprečevali zlorabe. Po besedah komisije bodo potrošniki vedeli, od koga kupujejo izdelke na spletu kot tudi, ali je prodajalec plačal za to, da se uvrsti med rezultate iskanja. Za večino trgovcev, ki poslujejo pošteno, se bodo bremena zmanjšala, peščica trgovcev, ki namerno zlorablja zaupanje evropskih potrošnikov, pa bo strožje kaznovana, pravi komisija.

Po besedah državne sekretarke na gospodarskem ministrstvu Eva Štravs Podlogar si želi komisija uvesti spremembe v dialogu z vsemi državami članicami v želji, da "dobimo res dober, pregleden, učinkovit in moderen zakon, ki bo sledil smernicam evropske zakonodaje in pomenil po eni strani varnost in zaščito potrošnika in po drugi varnost za gospodarske subjekte".

Tako kot komisija sveženj nove zakonodaje predstavlja med državami članicami, so tudi na gospodarskem ministrstvu, ki je pristojno za potrošniško politiko, pristopili k dialogu skupaj s potrošniško organizacijo in vsemi vpletenimi.

"Ustanovljena je bila kompetentna delovna skupina, ki je ta zakon pripravila in ga konec lanskega leta tudi že dala v javno obravnavo. Zdaj se čaka, da se sprejme evropski sveženj, zato da ne bi sedaj sprejeli nov zakon in bi bile potem potrebne uskladitve z evropskim," je za STA pojasnila Štravs Podlogarjeva.

"Pri pripravi predpisov si prizadevamo za iskanje pravega ravnovesja med spodbujanjem inovativnosti in skrbjo za zaščito in varnost potrošnika. Vemo, da je z zakonodajo skoraj nemogoče slediti hitremu razvoji digitalizacije, zato je to največji izziv."

Novi dogovor za potrošnike naj bi nadgradil, kar je Evropska komisija že dosegla na področju izboljšanja varstva potrošnikov. Komisija je v okviru strategije za enotni digitalni trg dosegla rezultate pri številnih pobudah, ki pravila o varstvu potrošnikov prilagajajo spletnemu okolju, na primer z odpravo stroškov gostovanja ali neupravičenega geografskega blokiranja.

Uredba o sodelovanju na področju varstva potrošnikov je bila tudi posodobljena leta 2017, da bi izboljšala javno izvrševanje in čezmejno sodelovanje organov za varstvo potrošnikov, vendar je pregled pravil EU o varstvu potrošnikov in nedavnih kršitev po vsej EU lansko leto pokazal, da bi bilo pravila mogoče še izboljšati in s tem bolje zaščititi potrošnike.