Podjetja #družba 14.10.2018 10:14

Haloški vinarji kmalu pod skupno blagovno znamko

Videm pri Ptuju, 14. oktobra - Vinarska zadruga Haloze, ustanovljena spomladi 2016, je s pomočjo evropsko sofinanciranega projekta začela z razvojem enotne vinske blagovne znamke vinarjev na območju Haloz. Kot je za STA povedal predsednik zadruge Jože Šmigoc, to predstavlja pomemben prispevek v prestrukturiranju vinogradništva, ki je najpomembnejša panoga v Halozah.

Haloze. Kmečka opravila v Halozah, vinogradništvo, vinograd. Foto: Nebojša Tejić/STA Arhiv STA

Haloze.
Kmečka opravila v Halozah, vinogradništvo, vinograd.
Foto: Nebojša Tejić/STA
Arhiv STA

Vzpostavitev enotne vinske blagovne znamke na celotnem območju Haloz, ki bo povezala vinogradnike in vinarje tega območja in bo hkrati sinonim za kakovostno in vrhunsko vino, je po Šmigocevih besedah eden glavnih ciljev dobrih 300.000 evrov vrednega evropsko sofinanciranega projekta, za katerega so od Evropskega sklada za regionalni razvoj prejeli 200.000 evrov.

V projektu sodeluje 20 članov zadruge, v okviru uresničevanja ciljev strategije lokalnega razvoja pa ga izvaja Lokalna akcijska skupina (LAS) Haloze. Nosilec projekta je Vinarska zadruga Haloze, ki ima sicer že 33 članov, pri njem pa sodelujejo še Društvo vinogradnikov in sadjarjev Haloze ter ptujski in mariborski kmetijsko-gozdarski zavod.

Na podlagi zbiranja ponudb so za izdelavo celostne grafične podobe izbrali podjetje Juhuhu, ključna sestavina blagovne znamke pa je visokokakovostno polnjena steklenica vina, zato so aktivnosti operacije vsebovale študijo, delavnice in strokovna predavanja, ki so dala teoretično osnovo za kakovosten produkt.

V ta namen so vinogradniki že kupili mobilno polnilno linijo, ki bo po Šmigocevih besedah ob kakovosti prinesla tudi nižji strošek polnitve. V Franciji proizvedena polnilna linija je instalirana na tovorno vozilo in lahko napolni 2000 steklenic na uro.

"Gre za popolnoma avtomatizirano in tehnološko najbolj izpopolnjeno mobilno linijo. Sestavljena je iz več avtomatiziranih modulov od filtracije, sterilizacije, polnjena, pranja, etiketiranja," je pojasnil predsednik zadruge in dodal, da bodo prvo uradno polnitev opravili novembra, v prihodnje pa bo za izposojo na voljo še drugim manjšim vinogradnikom, ki se niso odločili za finančno sodelovanje pri projektu.

Šmigoc za zdaj nima natančnega podatka, koliko vina lahko trgu skupaj ponudijo vključeni haloški vinogradniki, saj ti trenutno še vedno le del prihodkov ustvarijo z vinom, večinoma pa s prodajo grozdja. Končni cilj pa je po njegovem, da bi zaradi višje dodane vrednosti ves svoj pridelek v prihodnje prodali preko vina. Pri tem letno računajo, da bi napolnili okoli milijon litrov vina.