Ljubljana, 12. septembra - Zagotavljanje e-storitev za starejše od 55 let je nujno, so se strinjali udeleženci današnjega posveta na to temo. Tako generalni direktor pokojninskega zavoda Marijan Papež kot generalni direktor zavoda za zdravstveno zavarovanje Marjan Sušelj sta zagotovila, da si bosta zavoda še naprej prizadevala za razvoj uporabniku prijaznih e-storitev.

Zavod za pokojninsko in invalidsko zavarovanje (Zpiz) intenzivno razvija informacijsko-komunikacijske tehnologije, s čimer omogoča sodobne in učinkovite storitve e-poslovanja za stranke ter sodoben in prijazen informacijski sistem za učinkovito in brezpapirno izvajanje poslovnih procesov v okviru svojega digitalnega poslovanja, je uvodoma dejal Papež na posvetu Zagotavljanje e-storitev za starejše (55+) na zavodu v Ljubljani.

Njegov namestnik in direktor sektorja informacijskih tehnologij Edmond Pajk je povedal, da zavod zaključuje digitalno preobrazbo in digitalizacijo svojega poslovanja. Vsi poslovni procesi od prejema vloge do priznanja pravice ter izdaje odločbe o pravici potekajo v veliki večini postopkov brezpapirno, je poudaril.

E-storitve eZPIZ strankam po njegovih besedah omogočajo, da oddajo elektronske vloge, preverijo stanje svoje zadeve in podatke o nakazilih, pregledajo svoje podatke o obdobjih zavarovanja in plačah ter nadomestilih, ki so zapisani v informacijskem sistemu zavoda in vplivajo na pravice iz pokojninskega in invalidskega zavarovanja. Prav tako lahko dostopajo do elektronskih dokumentov, ki jim jih zavod vroči v varen elektronski predal portala eZPIZ.

Storitve eZPIZ uporablja več kot 67.000 registriranih uporabnikov, med njimi je več kot 30.000 starejših od 55 let, je povedal. Še več je strank, ki uporabljajo storitev informativnega izračuna datuma upokojitve in višine pokojnine. Ta storitev je namreč dostopna tudi neregistriranim uporabnikom, je dejal.

Tudi na Zavodu za zdravstveno zavarovanje Slovenije (ZZZS) želijo uporabnikom olajšati dostop do svojih storitev in zato uvajajo elektronski način, je opozoril generalni direktor zavoda Marjan Sušelj. Strinjal se je, da je denimo e-naročanje za starejše lahko "nerodno". "Medicinska sestra bolniku včasih lahko da ustrezna pojasnila, včasih pa za to ni časa," je dejal.

Na tem področju je po njegovih besedah še veliko priložnosti. Sledile bodo pobude za nadaljnje izboljšave, je napovedal.

Starejši danes ne dosegajo le vedno večje starosti, ampak so tudi drugačni od prejšnjih generacij in jih zato ni mogoče obravnavati na enak način kot pred nekaj desetletji, je spomnil svetovalec Slovenske akademije znanosti in umetnosti Božidar Voljč. Pojem srebrne ekonomije naj zato vključuje njihovo ustvarjalnost in sodelovanje, je pozval.