Podjetja #družba 14.7.2018 10:48

Energetika Ljubljana v postavitev dveh polnilnic z zemeljskim plinom

Ljubljana, 14. julija - Energetika Ljubljana v luči naraščanja deleža vozil na zemeljski plin in z namenom spodbujanja uporabe plina v prometu v prihodnjih dveh letih, torej do leta 2020, načrtuje postavitev še dveh polnilnic, ki se bosta pridružili obstoječim trem. Novi polnilnici bodo postavili v Stanežičah in na Letališki cesti.

Ljubljana.
Pogled na Ljubljano.
Naselje Šiška, toplarna, Energetika Ljubljana.
Foto: Tamino Petelinšek/STA
Arhiv STA

V Stanežičah bo polnilnica s stisnjenim zemeljskim plinom, namenjena osebnim vozilom, medtem ko bo na Letališki cesti tako polnilnica za osebna vozila kot polnilnica z utekočinjenim zemeljskim plinom za tovorna vozila, so sporočili iz Energetike Ljubljana.

Trenutno so v Ljubljani aktivne tri polnilnice, in sicer dve polnilnici s stisnjenim zemeljskim plinom za osebna vozila, ti sta v Šiški pri sedežu Ljubljanskega potniškega prometa in na Dolgem mostu pri parkirišču P+R, in ena polnilnica z utekočinjenim zemeljskim plinom za tovorna vozila v Kosezah.

Uporaba vozil na stisnjen zemeljski plin v osebnem prometu in vozil na utekočinjen zemeljski plin v tovornem prometu predstavlja pomemben ukrep za zmanjšanje izpustov, predvsem prašnih delcev, zato se njihova uporaba strateško spodbuja in pospešuje, so zapisali v ljubljanskem javnem podjetju.

Po pojasnilih namestnika direktorja Energetike Ljubljana Srečka Trunklja je tovorni promet še vedno ključni krivec za povzročanje približno četrtine emisij CO2, saj je še vedno v največji meri odvisen od nafte. "Uvedba utekočinjenega zemeljskega plina kot pogonskega goriva zato predstavlja pomemben korak k zmanjšanju ogljičnega odtisa in izpustov iz tovornega prometa," je dodal.

Uporaba stisnjenega zemeljskega plina po pojasnilih Energetike Ljubljana doživlja preporod tudi v ostalem delu Evrope, saj omogoča ob praktično nespremenjeni ceni vozil uporabo goriva, ki vožnjo v primerjavi z naftnimi derivati poceni tudi do 30 odstotkov, hkrati pa je na ravni obremenjevanja okolja primerljiv z vozili na električno energijo.

Trunkelj je ob tem navedel podatek z avtomobilsko najbolj razvitega trga v EU, nemškega. Nemški urad za motorna vozila (KBA) namreč po njegovih pojasnilih v prvem polletju ugotavlja visoko rast na novo registriranih osebnih vozil na stisnjen zemeljski plin. Med vsemi pogoni osebna vozila na stisnjen zemeljski plin dosegajo najvišjo rast, in sicer na letni ravni kar 887-odstotno. Junija je bilo v Nemčiji na novo registriranih 1748 vozil s pogonom na stisnjen zemeljski plin, potem ko jih je bilo junija lani le 177.

Strma rast je za Trunklja dokaz, da vse več voznikov prepoznava prednosti pogona na stisnjen zemeljski plin. Vozniki v Sloveniji kot največjo prednost takih vozil izpostavljajo predvsem nižje stroške goriva in manjši vpliv na okolje, je še dejal.