Slovenija 11.7.2018 14:42

Avtocesta do Gruškovja septembra letos

Ljubljana/Gruškovje, 11. julija - Drugi del manjkajočega odseka podravske avtoceste proti mejnemu prehodu Gruškovje bo predvidoma končan septembra letos, več kot tri mesece pred zastavljenim rokom, so danes v Ljubljani povedali predstavniki sarajevskega podjetja Euroasfalt, ki izvaja dela. S tem bo dokončan zadnji odsek povezave, na kateri predvsem poleti nastajajo dolgi zastoji.

Podlehnik. Gradbišče avtocestnega odseka Draženci-Gruškovje. Foto: Gregor Mlakar/STA Arhiv STA

Podlehnik.
Gradbišče avtocestnega odseka Draženci-Gruškovje.
Foto: Gregor Mlakar/STA
Arhiv STA

Odsek, ki so ga začeli graditi maja 2016, dolg pa bo 5,77 kilometra, bo na tehnični pregled predvidoma pripravljen septembra letos, kar bo precej pred rokom za dokončanje, ki je 19. januar 2019, je na novinarski konferenci povedal vodja projekta in direktor Euroasfalta za Hrvaško Zdenko Bojić.

Tako bo dokončan skupno okoli 13 kilometrov dolg odsek avtoceste med Draženci in Gruškovjem. Prvi del, ki ga je gradil Pomgrad, je bil končan novembra lani.

Dokončanje avtoceste od Šentilja na meji z Avstrijo do Gruškovja bo velika razbremenitev za kraje pred mejnim prehodom Gruškovje, kjer sedaj v turistični sezoni nastajajo dolgi zastoji. "Veseli nas, da bo projekt toliko prej končan, končane so tudi vzporedne regionalne ceste," je na novinarski konferenci Euroasfalta dejal župan Podlehnika Marko Maučič in dodal, da so zgrajeni že tudi nadvozi nad avtocesto, tako da prebivalci nimajo več težave s prečkanjem zelo obremenjene glavne ceste.

Gradnja odseka je precej zahtevna, na trasi je 45 objektov, od tega dvocevni predor, osem mostov in viaduktov ter trije nadvozi čez avtocesto, je povedal regijski direktor Euroasfalta Admir Eminović. Stroški zaenkrat ostajajo v okviru pogodbene vrednosti, ki je 46 milijonov evrov brez davka. Pri gradnji je sodelovalo 27 podizvajalcev, večinoma slovenskih, tudi material je bil večinoma nabavljen v Sloveniji. Odsek je gradilo do 320 delavcev, od tega okoli polovico Euroasfaltovih, ostali so bili delavci podizvajalcev.

Maučič in Eminović sta poudarila, da je lokalno prebivalstvo pokazalo veliko razumevanja med gradnjo, ki je poleg prašenja ali blata na začasnih povezavah posebna v tem, da trasa avtoceste poteka po nekdanji regionalni cesti in se vzporedno gradi tudi regionalna cesta. Župan pričakuje, da bo izvajalec po gradnji poskrbel tudi za odpravo morebitnih poškodb na ostalih cestah in objektih.

Maučič je še opozoril, da bo obremenjena tudi (nova) regionalna cesta, saj se precej voznikov zaradi vinjet izogiba avtocesti, tako da bi bilo treba razmisliti o spremembah pri vinjetah, npr. podaljšati veljavnost najkrajše, sedaj sedemdnevne vinjete, da bi se lahko turisti z isto vinjeto vozili dva zaporedna konca tedna. Poleg tega si želi, da bi zagotovili navezavo regionalne ceste na mejni prehod, saj da bo v nasprotnem primeru kljub novi avtocesti prihajalo do zastojev.

Eminović je izpostavil pomen predčasnega dokončanja del. "Dokončanje tri ali štiri mesece pred rokom, pri čemer so projektantski roki ponavadi precej striktni, pomeni velik napor kooperantov, podizvajalcev ter seveda Euroasfalta in naših delavcev. To je eden od projektov, ki smo jih predčasno končali," je dejal in dodal, da je zanje to zelo pomembno, saj gre njihov prvi avtocestni posel v Sloveniji.

V Sloveniji, kjer so ustanovili tudi podružnico, se potegujejo tudi za druge posle, večinoma pa sodelujejo s slovenskimi podjetji. Med drugim so skupaj s Kolektorjem CPG dobili posel gradnje dostopnih cest pri gradnji drugega železniškega tira Divača-Koper, pri katerem čakajo na uveljavitev zakona o drugem tiru, o katerem je potekal referendum. Kot je povedal, bo pogodba o gradnji teh cest začela veljati z uveljavitvijo zakona.

Poleg tega so se med drugim skupaj s CP Ptuj prijavili na razpis za odstranitev cestninskih postaj na avtocestah in za gradnjo druge cevi karavanškega predora, s CGP se potegujejo za obnovo avtocestnega odseka Krško-Drnovo.

S slovenskimi podjetji sodelujejo tudi v tujini. Tako so med drugim s Kolektorjem Kolingom dobili posel pri obnovi železniške proge pri hrvaški Reki, s Kolektorjem se potegujejo tudi za gradnjo letališke zgradbe na sarajevskem letališču, je povedal Eminović.