Podjetja 21.6.2018 13:39

Podjetje Kodila v 25 letih od lokalne mesnice do urbane gastronomije

Murska Sobota, 21. junija - Družinsko podjetje Kodila iz Markišavcev pri Murski Soboti, najbolj znano po svoji šunkarni, praznuje 25-letnico. V tem času se je iz lokalne mesnice razvilo v prepoznavnega izdelovalca mesnih izdelkov in ponudnika urbane gastronomije, ki stavi na kakovost in višjo dodano vrednost, v zadnjih letih pa je dobilo tudi števila priznanja.

Murska Sobota, šunkarna Kodila. Novinarska konferenca ob 25-letnici podjetja Kodila. Foto: Marjan Maučec/STA

Murska Sobota, šunkarna Kodila.
Novinarska konferenca ob 25-letnici podjetja Kodila.
Foto: Marjan Maučec/STA

Murska Sobota, šunkarna Kodila. Novinarska konferenca ob 25-letnici podjetja Kodila. Foto: Marjan Maučec/STA

Murska Sobota, šunkarna Kodila.
Novinarska konferenca ob 25-letnici podjetja Kodila.
Foto: Marjan Maučec/STA

Murska Sobota, šunkarna Kodila. Novinarska konferenca ob 25-letnici podjetja Kodila. Foto: Marjan Maučec/STA

Murska Sobota, šunkarna Kodila.
Novinarska konferenca ob 25-letnici podjetja Kodila.
Foto: Marjan Maučec/STA

Murska Sobota, šunkarna Kodila. Novinarska konferenca ob 25-letnici podjetja Kodila. Foto: Marjan Maučec/STA

Murska Sobota, šunkarna Kodila.
Novinarska konferenca ob 25-letnici podjetja Kodila.
Foto: Marjan Maučec/STA

Murska Sobota, šunkarna Kodila. Novinarska konferenca ob 25-letnici podjetja Kodila. Foto: Marjan Maučec/STA

Murska Sobota, šunkarna Kodila.
Novinarska konferenca ob 25-letnici podjetja Kodila.
Foto: Marjan Maučec/STA

Murska Sobota, šunkarna Kodila. Novinarska konferenca ob 25-letnici podjetja Kodila. Evgen Velikonja, Janko Kodila, Helena Kodila, Matejka Škafar, Tanja Horvat. Foto: Marjan Maučec/STA

Murska Sobota, šunkarna Kodila.
Novinarska konferenca ob 25-letnici podjetja Kodila.
Evgen Velikonja, Janko Kodila, Helena Kodila, Matejka Škafar, Tanja Horvat.
Foto: Marjan Maučec/STA

Kodila je lani ustvarila štiri milijone evrov prometa, za prav toliko je bilo naložb v zadnjih petih letih. V prvih petih mesecih letos so prihodke glede na lansko leto povečali za 17 odstotkov, kot so povedali na današnji novinarski konferenci, pa bodo tudi v prihodnje ostali zvesti tradiciji, a bodo sledili napredku.

Pred 25 leti so imeli dva zaposlena, danes jih je 48, imajo sedem rejcev, ki jim pitajo prašiče na višjo težo, v prodajno mrežo poleg svojih izdelkov blagovne znamke Ko veš, kaj ješ vključujejo tudi blagovne znamke Diši po Prekmurju, kjer je vključenih sedem lokalnih pridelovalcev.

Po besedah Janka Kodile so leta 2002 bistveno spremenili poslovni model in se od lokalne preskrbe z mesom in mesnimi izdelki preusmerili v pridelavo sušenih in prekajenih mesnin ter maščobnih izdelkov srednjega in višjega cenovnega razreda.

Leta 2012 so 2,8 milijona evrov vložili v inovativno tehnološko opremo zorenja mesa in tehnologijo za termično obdelavo ter povečali objekt z 800 na današnjih 2500 kvadratnih metrov, kjer imajo tudi doživljajsko-turistični center in trgovino.

Posebnost so njihove zorilnice z ilovnatimi ometi in slamnato streho, kjer prekmurske šunke in po novem tudi pršut krškopoljskih prašičev in mangalic sušijo po inovativni, a hkrati lokalni tehnologiji štirih letnih časov.

Goste prepričujejo z doživetji in okusi izdelkov vrhunske kakovosti, saj ima meso njihovih rejcev manjšo vsebnost vode in je zato primerno za predelavo in zorenje samo s soljo in začimbami.

Da bi gostom približali kakovost in okus mesnin, so degustacijski prostor na terasi letos preuredili v restavracijo s konceptom odprte kuhinje, kje gost spremlja pripravo jedi. Njihova ponudba gre v smeri prekmurskih specialitet, ki jih pripravlja kuharica Mica, kuharski mojster Danijel, Kanadčan slovenskih korenin, pa pripravlja krožnike s sloganom "meet meat eat".

Podjetje Kodila je prejemnik številnih priznanj za kakovost, na sejmu Agra v Gornji Radgoni so za prekmursko šunko, pašteto clasic in pašteto z bučnimi semeni dobili naziv šampiona, na evropskem ocenjevanju DLG pa že šest zlatih medalj. Leta 2013 so dobili nagrado Gospodarske zbornice Slovenije za izjemne gospodarske in podjetniške dosežke, leta 2014 so postali slovenski obrtnik leta.

V prihodnjem petletnem obdobju nameravajo povečati prodajo in prepoznavnost blagovne znamke Kodila v tujini, predvsem na območju med Dunajem, Budimpešto in Zagrebom, še naprej skrbeti za kakovostne surovine in dosegati višjo dodano vrednost, izdelke prilagajati novim tržnim tokovom, povečati prodajo butičnih izdelkov in nadaljevati skupno promocijo v projektu Diši po Prekmurju in Gourmet over Mura.