Ljubljana, 11. junija - Zaključek ocenjevalnega obdobja je za vsakega učenca in dijaka stresno obdobje, ki lahko še poglobi nestrpnosti ali nesoglasja med vrstniki. To pa lahko pripelje tudi do več psihičnega ali fizičnega nasilja med njimi. V policiji zato skupaj s partnerji pozivajo k aktivnemu preprečevanju, prepoznavanju in obravnavanju nasilja med vrstniki.

"Naša dolžnost je, da otrokom in mladostnikom zagotovimo varno in spodbudno šolsko okolje," so zapisali na svoji spletni strani.

V policiji zato skupaj s predstavniki ministrstva za izobraževanje, znanost in šport, Združenja ravnateljic in ravnateljev osnovnega in glasbenega šolstva Slovenije, Zveze aktivov svetov staršev Slovenije in psihologinjo Gabi Čačinovič Vogrinčič pozivajo k ukrepanju. Do takšnega vedenja po njihovem opozorilu ne smemo biti strpni.

Policisti so letos zaznali 118 neprimernih ravnanj, ki so jih storili otroci oziroma mladostniki in ki bi jih lahko opredelili kot nasilje med vrstniki. Najpogosteje zaznana pojavna oblika je bilo psihično nasilje, predvsem preko svetovnega spleta in socialnih omrežij. V posameznih primerih je šlo tudi za fizično nasilje. Najpogostejši razlogi, ki privedejo do nasilja, so nesprejemanje oz. nestrpnost do drugačnosti, potreba po dokazovanju posameznikov pred sovrstniki in koristoljubje, so opozorili.

Za preprečevanje nasilja med vrstniki je zelo pomembno spoštovanje vrednot in vrednostnih sistemov, za vzgojo otrok pa smo po mnenju Simona Slokana z uprave uniformirane policije na Generalni policijski upravi odgovorni vsi, tako starši, vzgojitelji in učitelji kot tudi mediji in policija, vsak pač v okviru svoje vloge v družbi.

Varno in spodbudno učno okolje se po besedah Čačinovič Vogrinčičeve soustvarja v učeči se skupnosti, ki v proces poveže tako učitelje kot učence in starše. Po njenem opozorilu gre za dragocen proces, ki se nikoli ne konča.

Zagotavljanje varnega in spodbudnega učnega okolja je po navedbah Stanke Lunder Verlič z ministrstva eden od temeljnih ciljev slovenske vzgoje in izobraževanja. Po njenem pojasnilu so krovna izhodišča za zagotavljanje varnega in spodbudnega učnega okolja, da so otroci obravnavani s spoštovanjem in dostojanstvom, da jim je zaupana pravica do soudeležbe pri sprejemanju odločitev in da imajo pogoje za udeležbo, ki sega prek simbolične ravni.

Tudi v zvezi aktivov svetov staršev se strinjajo, da je participacija otrok pomembna. Poleg tega so izpostavili, da je pomembno, da učenci kot "sledilci vrednot" postanejo ključni sooblikovalci varnega in spodbudnega šolskega okolja.

V Združenju ravnateljic in ravnateljev osnovnega in glasbenega šolstva pa so opozorili na težave pri obravnavi primerov nasilja v šolskem okolju. Reševanje takšnih dogodkov je po njihovih besedah zelo zahteven in kompleksen postopek. Po njihovih navedbah gre za otroke, zato je treba temeljito preveriti vse dejavnike in udeležence, medtem ko hitrost pri reševanju primerov lahko vodi do napak.

O aktivnostih državnih institucij v zvezi z medvrstniškim nasiljem oziroma varnim in spodbudnim učnim okoljem so sicer pristojni govorili na petkovem dogodku na Osnovni šoli Dol pri Ljubljani.