EU želi z visoko tehnologijo v novih vozilih narediti ceste bolj varne

Bruselj, 17. maja - Da bi zagotovili večjo varnost v cestnem prometu, bodo morali biti vsi novi avtomobili po načrtih Evropske komisije v bodoče opremljeni s celo vrsto elektronskih nadzornih sistemov. Bruselj želi s tem odpreti tudi pot v prihodnost avtomobilov brez voznika ter občutno zmanjšati število smrtnih žrtev na cestah po Evropi.

Število smrtnih žrtev v cestnem prometu je po mnenju Evropske komisije previsoko. Čeprav je Evropa v svetovni primerjavi ugodno uvrščena, pa je lani na evropskih cestah umrlo 25.300 ljudi. V letih pred tem so bile številke podobne. V Bruslju so si prvotno zastavili cilj, da se med letoma 2010 in 2020 število smrtnih žrtev prepolovi, a zdaj je že jasno, da ga bo težko doseči.

V zadnjih letih se poleg tega število resnih telesnih poškodb v prometnih nesrečah v EU giblje okoli 135.000. Komisija stroške za zdravstvene sisteme in nacionalnih gospodarstev zaradi tega ocenjuje na 120 milijard evrov na leto.

Da bi se zoperstavili temu trendu, so oblasti v Bruslju danes predstavile tretji in zadnji sveženj ukrepov za posodobitev evropskega prometnega sistema. Med njimi so, da so nova osebna vozila v Evropi serijsko opremljena z avtomatskim zavornimi sistemi, kot tudi s sistemi za ohranjanje voznega pasu ter asistenti za hitrost. Poleg tega bi morali postati obvezni izboljšani varnostni pasovi.

Glede tovornjakov komisija predlaga obvezne sisteme za merjenje tlaka v pnevmatikah. Poleg tega naj bi spremenjena zasnova vozila izboljšala vidljivost voznikov, da bi lažje opazili voznike motorjev in koles, naj bi imeli vgrajene tudi detektorje gibanja.

Za vsa vozila želi komisija tudi samodejne nadzorne sisteme, ki bodo prepoznavali prekomerno uživanje alkohola.

"Do 90 odstotkov prometnih nesreč pride zaradi človeške napake," je dejala evropska komisarka Elzbieta Bienkowska. S strožjimi tehničnimi zahtevami in pomožnimi sistemi želi komisija ta dejavnik tveganja zmanjšati.

"Nove obvezne varnostne zahteve bodo zmanjšale število prometnih nesreč in odprle pot prihodnosti samovozečih vozil," je še dejala Bienkowska.

Današnje predloge komisije morajo potrditi še države članice in Evropski parlament, da jih bodo lahko nato uzakonili.