Turizem 16.5.2018 18:07

Bled v poletno sezono z ukrepi za razbremenitev okolja in strategijo razvoja turizma

Bled, 16. maja - Blejski turizem ta konec tedna vstopa v novo poletno sezono, ki znova obeta rekordni obisk. Letošnja največja pridobitev bo severna razbremenilna cesta, okolje pa bodo skušali razbremeniti tudi z dodatnimi avtobusnimi povezavami in drugimi ukrepi. Poleg tega so izdelali strategijo trajnostnega razvoja turizma s poudarkom na dvigu kakovosti.

Bled, Rikli Balance Hotel.
Novinarska konferenca nosilcev blejskega turizma pred začetkom poletne turistične sezone.
Direktor Turizma Bled Tomaž Rogelj in direktor Zavoda za kulturo Bled Matjaž Završnik.
Foto: Tinkara Zupan/STA

Bled, Rikli Balance Hotel.
Novinarska konferenca nosilcev blejskega turizma pred začetkom poletne turistične sezone.
Blejski župan Janez Fajfar, direktor Turizma Bled Tomaž Rogelj in direktor Zavoda za kulturo Bled Matjaž Završnik.
Foto: Tinkara Zupan/STA

Kot je na današnji novinarski konferenci na Bledu povedal blejski župan Janez Fajfar, bo kljub težavam z vremenom severna obvoznica proti in Pokljuki predvidoma prevozna do konca junija ali začetka julija, torej še pred glavnim vrhuncem poletne sezone. Po odprtju nove ceste bo proti od hotela Astoria proti gradu možen le v eni smeri.

Velik problem na Bledu je poleg prometnih zastojev tudi parkiranje. Zato bodo pomembna pridobitev za obiskovalce informacijske table, ki jih bodo iz smeri Lesc obveščali o prostih parkirnih mestih na Bledu in jih usmerjali na parkirišča, ki niso v samem središču.

Največji izziv, ki ga prinaša povečan obisk, ostaja ohranitev okolja ter naravne in kulturne dediščine. "Težko vplivamo na obnašanje gostov, ki prihajajo od vsepovsod in z vsemi mogočimi navadami," je pojasnil Fajfar in dodal, da so zato izdelali poseben letak in krajši film o tem, kako se na Bledu vesti.

Na letošnje poletje se na Bledu pripravljajo tudi s projektom Vprašaj me, tu sem doma oziroma Ask me I'm local. Vanj se je vključilo več kot 20 prostovoljcev, ki so v torek že imeli prvo izobraževanje. Informatorji bodo goste prijazno opozarjali, kaj moti okolje in druge goste ter jim nudili različne informacije.

Vzporedno tečejo tudi projekti Zavrni plastično vrečko, Družba brez odpadkov (zero waste) in Bled ima pitno vodo. Okoli jezera so namestili štiri pitnike, s katerimi želijo goste spodbuditi, naj si vodo natočijo in naj je ne kupujejo. Tako bi zmanjšali količino odpadkov plastenk. Kot je pojasnil direktor javnega podjetja Infrastruktura Bled Janez Resman, namreč v zgolj enem dnevu okoli jezerske sklede zberejo do 10 kubičnih metrov embalaže za enkratno uporabo.

Medtem ko so domačini že dobro sprejeli iniciativo zero waste, pa želijo sedaj to predstaviti tudi gostom. "Velik izziv je, kako gostom sporočiti, naj začnejo spoštovati to, kar imamo. Skušamo jim dopovedati, da na Bledu ne želimo toliko plastenk, ne želimo, da se gostje izživljajo v parkih, in si želimo več spoštovanja do prebivalcev in okolja," je izpostavil Resman in dodal, da je namen teh projektov ljudi opominjati, da je Bled edinstven in da ga želijo takega tudi ohraniti.

Gre za usmeritev, ki je izpostavljena tudi v Strategiji trajnostnega razvoja blejskega turizma 2018-2025, ki so jo javnosti predstavili danes. Kot je povedal direktor Turizma Bled Tomaž Rogelj, je cilj strategije dvig kvalitete in ne kvantitete. "Rezultati so vsako leto boljši, gostov je vse več, ampak naš glavni cilj, za katerega se bomo najbolj zavzemali, je dvig kakovosti," je poudaril ter kot osrednji način za to izpostavil izobraževanje.

"Hočemo biti med najboljšimi, ampak ne za vsako ceno, temveč želimo hkrati ohranjati kulturno in naravno dediščino," je dejal Fajfar in za najpomembnejšega izpostavil človeški faktor in vlaganje v kadre, saj v turizmu "ljudje še vedno hodijo k ljudem". Pri tem pa glavne vloge ne igra le skupnost, temveč tudi turistično gospodarstvo, ki od turizma živi, je poudaril župan.