Turizem 4.3.2018 10:00

Svetovni turizem se vrača v Berlin; Slovenija bo izpostavila kulturo

piše Martina Gojkošek

Ljubljana, 4. marca - V nemški prestolnici se bo prihodnji teden odvila turistična borza ITB Berlin, ena največjih in najpomembnejših turističnih borz na svetu. Tam bo znova tudi Slovenija, ki bo izpostavila tematiko kulturnega turizma. Nemški trg je po številu nočitev drugi najpomembnejši trg za slovenski turizem, lani je zabeležil rekordno 25-odstotno rast.

Nemčija, Berlin.
Vodilna svetovna turistična borza ITB Berlin.
Foto: dpa/STA
Arhiv dpa/STA

Borza ITB Berlin bo od srede do petka odprta za strokovno javnost, konec tedna pa bo vrata odprla še splošni javnosti. Slovenski turizem je v Berlinu vsako leto dobro zastopan, letos se tja pod okriljem Slovenske turistične organizacije (STO) podajajo predstavniki 30 podjetij in ponudnikov. Glavna partnerja slovenske prestavitve bosta Združenje zgodovinskih mest Slovenije ter Park Postojnska jama.

Lani je bila Slovenija na ITB Berlin država partnerica, in sicer Convention & Culture Partner, s čimer je bila še dodatno izpostavljena. Letos se bo znova predstavljala na tradicionalni lokaciji v hali 17, v ospredje pa bo postavila kulturo, ki je osrednja tematika promocijskih aktivnosti v prihodnjih dveh letih. "Slovenijo želimo predstaviti kot butično zeleno, aktivno, zdravo destinacijo za zahtevnega gosta, saj je naš cilj med drugim dvig potrošnje nemških turistov," je za STA spomnila direktorica STO Maja Pak.

Predstavitev na stojnici bo pospremil animacijski program obeh osrednjih partnerjev. Obiskovalcem bodo animatorji predstavljali lepote in tradicijo najstarejših ter najbolj slikovitih zgodovinskih mest Slovenije, povabili pa jih bodo tudi v srednjeveški tabor pod Predjamskim gradom, največjim jamskim gradom na svetu, ki ostaja nepremagan že več kot 800 let, so pojasnili na STO. Obiskovalci bodo lahko sprejeli izziv in postali vitez Predjamskega gradu ali pa se preizkusili v kateri od srednjeveških iger.

Poleg aktivnosti na slovenskem razstavnem prostoru bo v četrtek v večernih urah potekal slovenski večer za izbrano nemško poslovno turistično javnost. "Slovenijo bomo prikazali tudi kot zanimivo gastronomsko destinacijo, in sicer s pomočjo članske ekipe slovenske kuharske reprezentance," je dodala Pakova.

Letos nagrade top trajnostnim destinacijam

V lanskem letu je odmevala nagrada National Geographica za razvoj trajnostnega turizma World Legacy Award, ki jo je v okviru ITB za upravljanje destinacije prejela Slovenija oz. STO. Letos bodo na borzi prvič podelili Global Top 100 Sustainable Destinations Awards - nagrade trajnostnim destinacijam. Slovesna podelitev bo potekala v sredo, na dan odprtja borze.

Žirija, ki jo sestavljajo predstavniki 12 mednarodnih organizacij, je izbrala 32 finalistov, pojasnjujejo v organizaciji Green Destinations. Med njimi so tudi Slovenija in njeni dve zlati destinaciji iz sheme zelenega turizma Slovenia Green, Ljubljana in Podčetrtek. Nagrade bodo podelili v kategorijah mest, skupnosti in kulture, narave, obmorskih destinacij, okolja in podnebja ter za najboljše v posamičnih regijah sveta.

Kot pojasnjujejo organizatorji, bodo razkrili tudi top 10 svetovnih trajnostnih destinacij, ki so vodilne na poti h kakovosti, atraktivnosti in trajnosti v turizmu. "Prejemniki nagrad in top 10 svetovnih destinacij predstavljajo primere najboljših praks za upravljavce destinacij na področju vključevanja lokalnih skupnosti v turizem in preprečevanju težav prenatrpanosti, kot smo jim priča v Barceloni, Benetkah in drugih krhkih ikonskih krajih," so zapisali v sporočilu za javnost.

Nemški trg velikega pomena za slovenski turizem

Nemški trg je z 12-odstotnim deležem v številu nočitev drugi najpomembnejši emitivni trg slovenskega turizma. Lani je Slovenija na tem trgu dosegla rekordno rast prenočitev, 25-odstotno, in rekordnih več kot 960.000 prenočitev. "Na to je med drugim gotovo vplivalo odmevno partnerstvo Slovenije z borzo ITB Berlin lani in prestižna nagrada National Geographica, ki sta prinesla dodatno izpostavljenost tako v medijih kot pri turističnih agentih in gostih," je poudarila Pakova.

Sicer pa je STO na nemškem trgu prisotna skozi vse leto. Tudi v Nemčiji na najpomembnejših spletnih portalih in družbenih medijih že poteka digitalna kampanja Slovenia. Make New Memories, na STO pa pripravljajo še številne poslovne dogodke ter intenzivno komunikacijo z nemškimi mediji.

Turistična borza ITB Berlin se sicer po pomenu in velikosti uvršča v sam vrh mednarodnih turističnih borz. Borzni prostor in spremljevalni dogodki predstavljajo celoten produktni spekter turistične industrije. "ITB je mednarodna borza, tukaj se dejansko srečata ponudba in povpraševanje z vsega sveta," je izpostavila Pakova. Obenem je izjemno pomembna tudi zaradi svojega strokovno-izobraževalnega programa.

Lani je na ITB Berlin sodelovalo 10.000 razstavljavcev iz več kot 180 držav in petih celin. Borzo je obiskalo 109.000 poslovnih obiskovalce, 51.000 splošnih obiskovalcev in 1000 izbranih kupcev.