Podjetja 17.2.2018 10:20

Goopti po sredstva za širitev tudi k skladom tveganega kapitala

Ljubljana, 17. februarja - Podjetje Goopti, ki zagotavlja skupinske in zasebne prevoze od in do letališč ter med posameznimi kraji, ima pri prihodnjih širitvah poslovanja v načrtu predvsem italijanska in španska mesta. Kot je za STA povedal direktor Marko Guček, bodo širitev najprej financirali iz lastnih sredstev, obrniti pa se nameravajo tudi na sklade tveganega kapitala.

Ljubljana. Vozila prevoznika GoOpti. Foto: Tamino Petelinšek/STA Arhiv STA

Ljubljana.
Vozila prevoznika GoOpti.
Foto: Tamino Petelinšek/STA
Arhiv STA

Nekatera italijanska mesta, ki so jih v preteklosti vključili v svojo ponudbo, so morali po Gučkovih besedah iz nje izločiti, saj zanje niso dovolj hitro našli primernih prevoznikov, ki bi prevzeli franšizo. Letos bodo ta mesta skušali znova vključiti.

Osredotočili se bodo tudi na Španijo. "Lani smo tja vstopili predvsem testno, za letos pa načrtujemo, da bo ta vstop resnejši," je povedal Guček.

Trenutno širitev izvajajo z lastnimi sredstvi, kar pomeni počasnejšo rast. Poleti se nameravajo lotiti iskanja vlagateljev tveganega kapitala, ki bi omogočili hitrejšo rast v Italiji in Španiji ter prodor v nove države, tudi na eno od drugih celin.

Kot je dejal Guček, sodelovanje s skladi tveganega kapitala zahteva tudi spremembe v lastniški strukturi, saj takšni skladi zahtevajo hitro rast, ki brez dokapitalizacije ni možna. Velikost lastniškega deleža, ki bi ga vlagatelji lahko pridobili, je odvisna od višine njihovega vložka, po Gučkovih besedah pa bo najverjetneje šlo za 10- do 25-odstotni delež.

Končnih podatkov o lanskem poslovanju Gooptija še nimajo, po trenutnih pa je skupina ustvarila za 8,1 milijona evrov prometa, od tega 6,5 milijona evrov v Sloveniji. Za Slovenijo to na letni ravni predstavlja 18-odstotno rast.

Novembra lani je podjetje doseglo tudi pomembno prelomnico - od ustanovitve pred šestimi leti so namreč prepeljali milijon potnikov.

Ker je Goopti predvsem platforma za združevanje prevoznih podjetij in potnikov, voznikov ne zaposlujejo neposredno, temveč vozila in voznike zagotavljajo prek podizvajalcev, ki najemajo samostojne podjetnike.