K odkrivanju evropske kulturne dediščine spodbujajo tudi stekleničke z vodo
Ljubljana, 5. februarja - Kulturna dediščina, ki jo Evropejci spoznavajo skozi leto 2018, jih povezuje v vsej svoji raznolikosti. Na to kot koordinator aktivnosti v Sloveniji opozarja ministrstvo za kulturo, k odkrivanju evropske kulturne dediščine pa bodo spodbujali številni partnerji in ambasadorji - denimo podjetje Costella ter Igor Saksida in Trkaj z rap poezijo.
Namen evropskega leta kulturne dediščine, ki so ga v Sloveniji odprli na Ta veseli dan kulture 3. decembra lani v Narodni galeriji, je čim več ljudi spodbuditi k odkrivanju in doživljanju kulturne dediščine Evrope ter okrepiti občutek pripadnosti skupni evropski družini, je na današnji novinarski konferenci spomnila državna sekretarka na ministrstvu za kulturo Damjana Pečnik.
Kulturna dediščina po njenih besedah ni le osrednja komponenta kulturne identitete, predvsem ima velik razvojni potencial. Z najrazličnejšimi dogodki, projekti in aktivnostmi želijo v evropskem letu kulturne dediščine, ki ga spremlja slogan Naša dediščina: kjer preteklost sreča prihodnost, zlasti med otroci in mladimi okrepiti zavedanje o skupni kulturni dediščini.
Zavedanje o pomenu kulturne dediščine med mladimi širita profesor Igor Saksida in raper Rok Terkaj - Trkaj. "Verjetno si bolj različnega para ne morete predstavljati," je povedal Saksida in izrazil hvaležnost, da je ministrstvo za kulturo zbralo pogum in za ambasadorja izbralo prav njiju - Saksido kot univerzitetnika in Roka kot otroka urbane kulture. Poudaril je, da njuna vloga ni le okrasek: "Sva naratorja in generatorja."
Mladim po vsej Sloveniji bosta skušala pripovedovati zgodbe iz literarnega, glasbenega in filmskega izročila ter v otrocih poskušala zbuditi kreativnost. "Sam največji poudarek v evropskem letu kulturne dediščine vidim v načelu vključenosti. Kulturna dediščina niso le muzeji in knjižnice. Kulturna dediščina se vzpostavi skozi dialog. Knjiga oživi, ko jo kdo prebere," je povedal predavatelj z ljubljanske pedagoške fakultete.
Kot je izpostavil Trkaj, slovenske šole obiskujeta v sklopu projekta Kla kla klasika. Lani sta namreč izdala album in knjigo s tem naslovom, v kateri sta združila slovensko klasično poezijo in moderne hip-hip ritme. Skozi sodoben rap tako otrokom poskušata približati slovenske klasike, kot so France Prešeren, Simon Gregorčič, Oton Župančič in Dragotin Kette.
Podpornik leta je tudi podjetje Costella, ki je opremilo serijo svojih stekleničk s podobami kulturne dediščine, cent od prodaje teh stekleničk pa bodo namenili za obnovo kulturne dediščine. Kateri od petih kulturnih spomenikov v izboru ministrstva za kulturo, bo prejel ta sredstva, bodo odločili uporabniki družbenega omrežja Facebook. Glasovali bodo lahko za Aljažev stolp, deblak iz struge reke Ljubljanice na Vrhniki iz konca 2. stoletja pr. n. št., Ferrarijev vrt v Štanjelu, grad Kostel v dolini reke Kolpe ter sliko Sveta Marija in otrok na prestolu s šestimi svetniki renesančnega mojstra Vittoreja Carpaccia iz leta 1516.
Direktor Costelle Luka Velepič je napovedal, da bodo stekleničke, ki jih bodo med drugim krasili kurenti, čebelnjak in potica, v trgovinah predvidoma čez 14 dni.
Kot medijski partner je k letu evropske kulturne dediščine pristopila RTV Slovenija. Kot je pojasnil generalni direktor Igor Kadunc, bodo v največji možni meri skrbeli za obveščanje in osveščanje gledalcev, poslušalcev in uporabnikov spleta o kulturni dediščini.