#družba 7.1.2018 9:39

Slovenski kvIZUM za krepitev samozavesti Slovencev kot naroda inovatorjev

Ljubljana, 7. januarja - Ob 125. obletnici smrti fizika Jožefa Stefana je danes na spletu zaživel digitalni kviz, poimenovan Slovenski kvIZUM. Z njim želijo ustvarjalci krepiti samozavest Slovencev kot naroda inženirjev in inovatorjev ter utrditi prepoznavnost Slovenije kot zelene referenčne države v digitalni Evropi.

Ljubljana.
Slovenski kvIZUM - kviz za krepitev samozavesti Slovencev kot naroda inovatorjev.
Foto: http://talentismo.si/

Slovenski kvIZUM v prvi fazi vključuje 58 vsebin, povzetih po javno dostopnih medijskih virih in informacijah izbranih inovativnih podjetij, so sporočili ustvarjalci.

V nizu petih vprašanj, ki se ob ponovnem reševanju vsakokrat zamenjajo, kviz s ponujenimi odgovori na poljuden in humoren način osvešča o dosežkih slovenskih podjetij, inovatorjev in ostalih slovenskih pionirjev na posameznih področjih.

Primeri vprašanj:

Kdo je avtor teorije, na podlagi katere je človek prvič stopil na Luno? Slovenec, Herman Potočnik Noordung.

Čigav izum je razpršilo za parfume, inovacija, ki jo danes uporablja cel svet? Izumil ga je Slovenec Peter Florjančič.

Katero podjetje izdeluje merilne programe in naprave, ki jih uporabljajo skoraj vsi proizvajalci avtomobilov na svetu in vesoljske agencije kot je Nasa? Trboveljsko podjetje Dewesoft.

Kviz je namenjen splošni javnosti, ustvarjalci ga bodo širili prek ambasadorjev, vključenih podjetij, medijev in partnerjev. Cilj je doseči 300.000 Slovencev. Po prvih testnih odzivih je kviz zanimiv tudi učiteljem.

Ideja za kviz izvira iz projekta Inženirke in inženirji bomo!, ki mlade navdušuje za inovativnost ter osvetljuje priložnosti njihovega razvoja v inženirskih, tehnoloških in naravoslovnih poklicih. Pri razvoju kviza so sodelovali dijaki in študenti na Mediatlonu 2017 s podporo Društva za marketing Slovenije, Mladinske knjige in Gospodarske zbornice Slovenije.


"Prihodnost pripada mladim. Ni jim potrebno iti npr. v Google, da bi živeli svoje sanje. Svojo ustvarjalno žilico lahko sprostijo tu, pri nas. Mi vzgajamo ustvarjalce, ne le uporabnike tehnologij prihodnosti," o razlogih, zakaj morajo predvsem mladi poznati slovenske dosežke, izpostavlja Jože Torkar iz Petrola, predsedujoči projekta Inženirke in inženirji bomo!

Kampanja kviza je bila na razpisu četrtega kroga Partnerstva za spremembe, ki ga skupaj vodita AmCham Slovenija in ministrstvo za javno upravo, med 31 prijavljenimi izzivi izbrana med tri najboljše. Z utrjevanjem samozavesti Slovencev kot naroda inženirjev in inovatorjev kviz gradi prepoznavnost in referenčnost zelene Slovenije v digitalni Evropi.