#družba 6.12.2017 18:04

Inovacije v zdravstvu naj izhajajo iz potreb bolnikov

Ljubljana, 6. decembra - Inovacije na področju zdravstva naj temeljijo na človeških odnosih, prilagojene naj bodo bolnikom in naj naslavljajo njihove potrebe. Da pa bi mediji o takih inovacijah poročali, morajo izpolnjevati kriterij javnega interesa, so ugotavljale zdravstvene novinarke na današnji okrogli mizi na konferenci o digitalnem zdravju Healthday.si.

Uvajanje inovacij v zdravstvu je neizogibno, a je po mnenju urednice Medicine danes Lucije Petavs nujen razmislek, kako jih v sistem vpeljati uporabnikom prijazno. Opaža, da razvijalci informacijsko-komunikacijskih tehnologij na področju zdravstva premalo upoštevajo vlogo človeških odnosov, ki so v zdravstvu ključni. "Ljudi je strah nove tehnologije, sprememb, gredo nam na živce, a hkrati vemo, da jih rabimo," je dejala.

"Mlad zdrav človek si težko predstavlja starejšega bolnika. Star človek potrebuje človeka. Če ga aplikacija poveže z drugim človekom, je to zelo ugodno," je tehnološkim podjetjem svetovala dolgoletna novinarka časnika Delo Milena Zupanič.

Tudi urednica revije za strokovno javnost pHarmonia Vesna Tomaževič meni, da so nove rešitve lahko zelo dobre, a morajo biti uporabne. Bolniki rabijo dodatno podporo in morajo razumeti, zakaj uporabljajo neko storitev, je dejala. Tomaževičeva je še izpostavila inovacije, ki niso nujno tehnološke, ampak so po njenem mnenju ravno tako pomembne. Taki so na primer programi podpore bolnikov predvsem za kronične bolnike.

Ravno te pa je po opažanjih novinarke STA Anje Gorenc težje motivirati za uporabo aplikacij, predvsem če so to že starejši bolniki. Kar očitno kaže na to, da razne elektronske storitve za spremljanje bolezni niso prilagojene ciljni skupini in so zato zanje neuporabne. Sicer pa STA o (tehnoloških) inovacijah poroča na portalu STAznanost, predvsem ko slovenskim podjetjem uspe prodreti v tujino. Gorenčeva je spremljala razvoj sistema eZdravje, pri čemer je opazila, da ni bilo pravega premika, dokler projektu ni grozila izguba evropskih sredstev. Ob tem se je vprašala, ali odločevalci ne uspejo prepoznati prednosti, ki bi jih določene novosti lahko prinesle v zdravstveni sistem.

Tomažičeva inovacije na področju zdravstva spoznava predvsem s pogovorom z zdravniki, Petavsova pa meni, da danes ni težko nagovoriti novinarja. Zupaničeva je povedala, da jo podjetja glede različnih inovacij le redko kontaktirajo. Poudarila je, da morajo v tem primeru navdušiti novinarja, ki oceni, koliko je to zanimivo za bralce in ali obstaja javni interes za objavo. "Podjetjem ne moremo delati brezplačne reklame v medijih," je še opozorila.