Turizem 19.11.2017 8:56

Kolektivna znamka Bohinjsko na poti nadaljnjega razvoja

Bohinj, 19. novembra - Po uspehu kolektivne blagovne znamke Bohinjsko/From Bohinj na področju pridelkov in izdelkov v Turizmu Bohinj snujejo uvedbo omenjene znamke še na področje storitev, namestitev in prireditev. Z znamko, ki zagotavlja geografsko poreklo in visoko kakovost, se že ponaša vrsta rokodelskih in kulinaričnih izdelkov in pridelkov.

Bohinj, info center Bohinjka. Predstavitev izdelkov blagovne znamke Bohinjsko. Foto: Tinkara Zupan/STA

Bohinj, info center Bohinjka.
Predstavitev izdelkov blagovne znamke Bohinjsko.
Foto: Tinkara Zupan/STA

Bohinj, info center Bohinjka. Predstavitev izdelkov blagovno znamke Bohinjsko. Srečko Lotrič, ki izdeluje tradicionalne gorjuške pipe. Foto: Tinkara Zupan/STA

Bohinj, info center Bohinjka.
Predstavitev izdelkov blagovno znamke Bohinjsko.
Srečko Lotrič, ki izdeluje tradicionalne gorjuške pipe.
Foto: Tinkara Zupan/STA

Bohinj, info center Bohinjka. Predstavitev izdelkov blagovne znamke Bohinjsko. Foto: Tinkara Zupan/STA

Bohinj, info center Bohinjka.
Predstavitev izdelkov blagovne znamke Bohinjsko.
Foto: Tinkara Zupan/STA

Bohinj, info center Bohinjka. Predstavitev izdelkov blagovne znamke Bohinjsko. Foto: Tinkara Zupan/STA

Bohinj, info center Bohinjka.
Predstavitev izdelkov blagovne znamke Bohinjsko.
Foto: Tinkara Zupan/STA

Bohinj, info center Bohinjka. Predstavitev izdelkov blagovne znamke Bohinjsko. Foto: Tinkara Zupan/STA

Bohinj, info center Bohinjka.
Predstavitev izdelkov blagovne znamke Bohinjsko.
Foto: Tinkara Zupan/STA

Bohinj, info center Bohinjka. Predstavitev izdelkov blagovne znamke Bohinjsko. Foto: Tinkara Zupan/STA

Bohinj, info center Bohinjka.
Predstavitev izdelkov blagovne znamke Bohinjsko.
Foto: Tinkara Zupan/STA

"V strategiji turizma, ki smo jo sprejeli leta 2012, smo se odločil, da bomo razvili tudi blagovno znamko Bohinjsko z namenom dviga kakovosti domačih lokalnih proizvodov," je spomnil direktor Turizma Bohinj Klemen Langus in dodal, da so v petih letih naredili prve korake. Trenutno že imajo 44 ponudnikov s certificiranimi pridelki in izdelki, nekaj je tudi kulinarike.

Dvakrat letno poteka certificiranje, enkrat na dve leti pa tudi preverjanje že izdanih certifikatov, da se preveri, ali izdelki še ustrezajo visokim standardom kakovosti. Jana Vilman Proje, ki kot zunanja sodelavka Turizma Bohinj skrbi za center za kakovost, je pojasnila, da so sprva morali prositi Bohinjce, naj se prijavijo, zdaj pa se že sami prijavljajo na razpise za pridobitev certifikata.

Certificiranih ponudnikov je tako iz leta v leto več. Nekateri, večinoma tisti, ki se ljubiteljsko ukvarjajo z neko dejavnostjo, se včasih vseeno odločijo, da ne bodo več sodelovali, čeprav prek projekta veliko pridobijo. Turizem Bohinj, kot upravljavec znamke, namreč skrbi za promocijo in jih spodbuja ter jim pomaga k razvoju novih izdelkov.

"Takšnih primerov kolektivnih občinskih ali destinacijskih blagovnih znamk je sicer kar veliko, ampak mi smo vzpostavili nov pristop, ker ne želimo prodajati za posameznike, temveč želimo, da sami razvijajo svoja podjetja, ker je to bolj trajnostno," je pojasnila Projetova in dodala, da so sodelujoči zadovoljni in da jim prodaja raste.

Primož Rauter, ki izdeluje specialne nahrbtnike ter rezbari izdelke iz lesa in roževine, pravi, da je odziv vse boljši. Tako kot Rauter pa je tudi Srečko Lotrič, ki ohranja dolgoletno tradicijo izdelovanja gorjuških pip, vesel, da imajo znamko Bohinjsko, pod katero Bohinjci lahko pokažejo, kaj in kako lepo znajo narediti.

S promocijo v okviru blagovne znamke so uspeli pred pozabo rešiti kar nekaj bohinjskih posebnosti, med katerimi sta koruza trdinka in mohant. Koruze trdinke pred nekaj leti skoraj ni bilo več mogoče dobiti, zdaj pa jo je znova vse več. Pa tudi sir mohant so ponovno povzdignili ter ga vključili v marsikateri kulinarični izdelek in jed, je povedala Projetova.

Kot je izpostavil Langus, z blagovno znamko Bohinjsko hkrati vplivajo na kakovost in krepijo lokalno ekonomijo. Ker si želijo čim krajših dobaviteljskih verig, spodbujajo tudi povezovanje ponudnikov. S svojimi izdelki pa se lahko pohvalijo pred gosti in obiskovalci.

Zato želijo v prihodnje blagovno znamko še naprej razvijati in jo vpeljati tudi na področje storitev, prireditev in nastanitev. V povezavi z vstopom Bohinja v združenje Alpskih biserov namreč želijo povezati kriterije Bohinjskega s kriteriji trajnostne mobilnosti, pri kateri lahko sodelujejo ponudniki namestitev. Gre za koncept, ki so ga Bohinjci predstavili tudi drugim članicam Alpskih biserov, ki so ta teden obiskale Bohinj.