Mediji 11.11.2017 10:06

Primorske novice 70 let po nastanku glavni povezovalec tamkajšnjega prostora

Koper, 11. novembra - Regionalni dnevnik Primorske novice je v tem tednu zaokrožil praznovanje 70-letnice izhajanja časopisa. Prva številka osrednjega primorskega dnevnika je namreč izšla 8. novembra 1947 v Solkanu, takrat pod imenom Nova Gorica. Po besedah direktorja Roka Hladnika so Primorske novice glavni povezovalec tamkajšnjega prostora, v dobrem in slabem.

Koper.
Palača Tarsia v kopru, sedež Primorskih novic.
Foto: Mitja Volčanšek/STA

Časopis se je leta 1953 preimenoval v Primorske novice. Leta 1950 pa je začel izhajati Istrski tednik, ki se je kasneje preimenoval v Slovenski Jadran. Primorske novice so se 1. maja 1963 združile s Slovenskim Jadranom iz Kopra in tako z enotnim medijem povezale celotno Primorsko, so v sporočilu za javnost spomnili v časopisni hiši.

Konec leta 1997 se je torkovi in petkovi izdaji pridružila še sobotna. 27. septembra 2004 pa so Primorske novice postale dnevnik. Od takrat izhajajo šestkrat tedensko.

Zadnji dve desetletji družbe Primorske novice je zaznamovalo delovanje na področju digitalizacije vsebin. Prva spletna stran Primorskih novic je na medmrežju zaživela že leta 1996, v letu 2011 pa so Primorske novice vsebine bralcem prvič ponudile tudi na pametnih napravah.

V jubilejni izdaji Primorskih novic, ki je izšla v sredo, je odgovorni urednik Antiša Korljan v uvodniku izpostavil tesno povezanost časopisa in primorskega prostora: "Pri vsem, o čemer pišemo, smo bili zraven, dogodke smo beležili v živo, in iz prve vrste. To je naloga odgovornega novinarstva in to bomo počeli tudi v prihodnje."

Direktor Hladnik pa je ob visokem jubileju časopisa za STA poudaril, da so Primorske novice glavni povezovalec tamkajšnjega prostora: "Zgodbe, ki jih pišejo posamezniki, društva, podjetja, ki v tem prostoru delujejo, bi brez Primorskih novic ostale nenapisane, in tudi raznorazne lumparije, ki jih odkrijejo naši novinarji, bi ostale neodkrite." Prav tako je časopis po njegovem mnenju tudi promotor primorske regije navzven.

Ob spremembah bralnih navad Hladnik vidi izziv v tem, kako privabiti mlajše generacije, ki po tiskanih izdajah ne posegajo. "Naša naloga pa je tudi ta, da izobražujemo bralce, da ni vsaka novica objavljena na spletu, po možnosti z vpadljivim naslovom, zaupanja vredna in preverjena. Dobra in kakovostna informiranost prebivalcev pa mora biti v družbenem interesu," je dodal.

Cilj Primorskih novic je po besedah direktorja prisotnost na vseh platformah. "Kot se bodo 'selili' naši bralci, jim bomo sledili oziroma še prehiteli mi. Kakovostne vsebine, preverjene in aktualne informacije, ki jih ponujamo Primorske novice v vseh naših produktih, bomo ponujali prav povsod in v primernih multimedijskih oblikah, kot jih bodo naši bralci želeli," je zatrdil. Napovedal je še, da pri tem ne bodo zapostavili časopisa in njegovega nadaljnjega razvoja.