Turizem 19.10.2017 15:34

Prvi slovenski turistični hackathon presegel pričakovanja

Kranjska Gora, 19. oktobra - V Kranjski Gori se je danes z razglasitvijo štirih zmagovalnih ekip zaključil prvi vseslovenski turistični hackathon, tekmovanje, na katerem je 85 udeležencev snovalo nove inovativne petzvezdične turistične produkte. "Naša pričakovanja so dosežena in presežena," je bila po zaključku zadovoljna Nataša Hočevar z STO.

Po razglasitvi štirih zmagovalnih ekip so bili obrazi utrujeni, a večinoma nasmejani. "Imeli smo nekaj pomislekov, saj je bila publika zelo raznolika - iz organizacij, destinacijskih organizacij, podjetij - a v resnici so pričakovanja na koncu dosežena in presežena," je za STA prve vtise po dogodku strnila vodja sektorja za raziskave, razvoj, inovacije in evropske projekte na Slovenski turistični organizaciji (STO) Nataša Hočevar.

"Dobili smo ideje, ki resnično lahko doprinesejo k petzvezdičnim doživetjem. To so sedaj invencije, ki lahko postanejo inovacije - in verjamemo, da bodo," je dodala.

Kot ključno je sicer Hočevarjeva izpostavila sodelovanje. "Takoj, ko stopimo iz cone udobja, ko se povežemo s partnerji - že iz istega sektorja, torej turizma, kaj šele s kulturniki, strokovnjaki s področja informacijske tehnologije - to prinese prebojne rešitve," je dejala.

Zelo pomembno pa je tudi primerno vodenje oz. izobraževanje, ki bo v slovenskem turizmu nujno tudi v prihodnje. "Vidimo, da ekipe potrebujejo zelo veliko osebnega svetovanja in mentoriranja, potenciala pa je ogromno," je zaključila.

Da je bil prvi hackathon učna izkušnja tako za udeležence kot organizatorje, je povedala Daniela Bervar Kotolenko iz podjetja CorpoHub, ki je soorganiziralo tekmovanje. "Dobili smo štiri zelo zanimive ideje, ki lahko soustvarjajo prihodnost slovenskega turizma v sklopu petzvezdičnih doživetij. Nestrpno pričakujem, kaj se bo zgodilo v prihodnjem letu - menim, da imajo določene ekipe resničen potencial," je povedala.

Vzdušje je bilo po njenih zagotovilih odlično, ekipe so imele dobre in slabe trenutke, kot je na tovrstnih tekmovanjih običajno. "Na koncu pa vedno pridemo do dobrega zaključka, do dobrih idej in vsi so bili dobri; tudi s tistimi, ki danes niso med zmagovalci, bomo delali naprej," je zagotovila.

Zmagovalne ekipe med nagradami prejmejo tudi eno leto coachinga. Ta bo potekal po dveh straneh, tako poslovni kot vsebinski. "To je pomembno, saj moramo združiti poslovne prijeme z vsebinsko močno komponento. Verjamemo, da so te ekipe to zmožne narediti, uresničitev pa je odvisna od njih," je še dejala sogovornica.

Da je bila izkušnja hackathona pozitivna, so izpostavili tudi udeleženci. "Prišli smo z izdelano idejo, po začetnih predstavitvah mentorjev pa smo jo porušili in začeli novo. V samem procesu smo se veliko naučili in sami sebe izzvali, da bi res prišli do končne ideje, ki bo delovala na našem tržišču," je povedala Maja Bashar iz ekipe Srečni gamsi.

Glede inovativnosti v slovenskem turizmu je ocenila, da smo na pravi poti. "Tudi druge ekipe so ponudile veliko novih idej. Upam, da se bodo tudi dejansko uresničile," je dodala.

Študentka Urša Ručman je bila zadovoljna, da so z ekipo končno dobili čas zgraditi svojo idejo Slovenia Tripping. "Imeli smo idejo, ki smo jo želeli nadgrajevati, a kot študenti na tem nismo uspeli delati, vedno nam je zmanjkovalo časa," je pojasnila.

Tudi sicer je hackathon zanjo predstavljal dobro izkušnjo. "Si v okolju, ko možgani delajo povsem drugače - pod pritiskom, roki, z drugimi udeleženci, dobivaš coaching in povratne informacije," je pojasnila. Njena ekipa je trdno odločena, da idejo tudi uresniči.

Žiranti so sicer poudarili, da so ob štirih zmagovalnih idejah slišali vsaj še enkrat toliko uresničljivih in dobrih idej. Zato so vse ekipe pozvali, naj delajo naprej in čez eno leto na prihodnjih Dnevih slovenskega turizma predstavijo svoj novi petzvezdični produkt.

Ideje zmagovalnih ekip so sicer zelo različne. Ekipa 3E*4G je zasnovala idejo doživetij za goste s križark, v prvem koraku lov na tartufe. Zgodbarji z Laškega so pripravili igro v kombinaciji navidezne resničnosti in realnega izkustva, ki temelji na zgodbi Veronike Deseniške.

Ekipa Slovenia Tripping je zasnovala idejo individualnih enodnevnih izletov na tujcem nepoznane in težje dostopne destinacije. Ekipa Srečni gamsi pa si je zamislila produkt Simple Luxuries - platformo za povezovanje turistov z domačini.