#družba 17.10.2017 14:44

Strategija o alternativnih gorivih po mnenju ministrstva zahtevna, a uresničljiva

Ljubljana, 17. oktobra - Strategija o alternativnih gorivih v prometnem sektorju, ki jo je minuli teden potrdila vlada, je po besedah vodje službe za trajnostno mobilnost in prometno politiko na ministrstvu za infrastrukturo Bojana Žlendra zahtevna. Vendar pa je stroka v njej predlagala to, za kar trdno verjame, da je uresničljivo, poudarjajo na ministrstvu.

Ljubljana. Električna vozila Nissan, Tesla in Renault. Foto: Nebojša Tejić/STA Arhiv STA

Ljubljana.
Električna vozila Nissan, Tesla in Renault.
Foto: Nebojša Tejić/STA
Arhiv STA

Kot je v današnji izjavi za medije v Ljubljani pojasnil Žlender, želijo s strategijo zagotoviti ne le sledenje razvoju na tem področju, temveč tudi ustrezen razvoj industrije. Poudaril je, da bo Slovenija v prihodnosti potrebovala ustrezno infrastrukturo, predvsem električne polnilnice, ki bo zagotavljala nemoteno rabo vseh vrst alternativnih goriv.

"Nekateri pogledi na strategijo kažejo, da smo ambiciozni. Želeli smo biti ambiciozni; želeli smo pokazati, da ima Slovenija v tem trenutku možnost narediti korak naprej, biti med tistimi, ki bodo ustvarjali razvoj in mu ne le sledili," je dejal Žlender.

So pa po njegovih besedah na ministrstvu hkrati zelo temeljito preverili uresničljivost strategije. Prepričani so, da je ne le uresničljiva, temveč da bo razvoj še hitrejši od današnjih možnosti. "Vsako leto, ko se bo strategija preverjala, bomo popravljali cilje, dvigovali letvico na tem področju ter s tem dejansko zagotovili, da bo Slovenija do leta 2030 - to je naša obveza - bistveno zmanjšala delež toplogrednih plinov, onesnaževal, zlasti prašnih delcev, in vseh tistih škodljivih snovi, s katerimi promet ogroža okolje," je pojasnil Žlender.

Na ministrstvu sicer poudarjajo, da je Slovenija doslej že veliko naredila pri postavljanju električnih polnilnic in je že zadostila vsem trenutnim evropskim zahtevam na tem področju. Slabši pa je rezultat pri številu električnih avtomobilov, ki jih je bilo v Sloveniji konec septembra 690, priključnih hibridov pa 248. To je relativno malo, zato je po ocenah ministrstva na tem področju možnost za preboj.

Kljub temu, da je strategija ambiciozna, je industrija po navedbah ministrstva želela biti še bolj. Želela pa je tudi zagotovila, da ji bo država dodelila dovolj spodbud za področje električne mobilnosti.

Ministrstvo je na podlagi vizije pripravilo optimalni scenarij, ki naj bi v največji možni meri upošteval želje vseh deležnikov. Za vsak energent posebej so pripravili skupine ukrepov, za naslednja tri leta pa imajo že zagotovljena tudi proračunska sredstva za informiranje in promocijo zelene mobilnosti.

Kot najtrši oreh, ki ga pričakujejo v prihodnje, izpostavljajo postavitev električnih polnilnic v večstanovanjskih zgradbah. Prizadevali si bodo, da bodo tudi v tem primeru v čim večji meri uporabili obstoječo infrastrukturo, kot so denimo drogovi javne razsvetljave.

Strategija med drugim predvideva, da po letu 2030 v Sloveniji ne bo več dovoljena prva registracija avtomobilov z notranjim izgorevanjem na bencin ali dizel. To bo veljalo tudi za v tujini kupljena rabljena vozila, saj se določilo nanaša na prvo registracijo vozil v Sloveniji.