Turizem 18.10.2017 8:30

Turistični hackathon - hitra pot do prebojnih idej

Kranjska Gora, 18. oktobra - V ospredju letošnjih Dnevov slovenskega turizma (DST) je preboj k višji dodani vrednosti. Nove inovativne turistične produkte bodo dva dni snovali tudi udeleženci prvega vseslovenskega turističnega hackathona. Najboljši bodo dobili strokovno in finančno podporo za uresničitev svojih idej v praksi.

Portorož. Znamka Slovenije in slovenskega turizma I feel Slovenia. Foto: Stanko Gruden/STA Arhiv STA

Portorož.
Znamka Slovenije in slovenskega turizma I feel Slovenia.
Foto: Stanko Gruden/STA
Arhiv STA

"Kreativnost je danes postala stvar preživetja. Za preboj do 3,7 milijarde evrov iz izvoza potovanj, kar smo si zadali s strategijo trajnostne rasti slovenskega turizma 2017-2021, potrebujemo inovativne turistične produkte višje dodane vrednosti," je pred začetkom tekmovanja za STA pojasnila vodja sektorja za raziskave, razvoj, inovacije in evropske projekte na Slovenski turistični organizaciji (STO) Nataša Hočevar.

Slovenija ima izjemne sestavine za oblikovanje prebojnih turističnih produktov: raznolikost, narava, gostoljubje, tradicija, varnost, kultura - slednja bo nosilna tematika v trženju slovenskega turizma v prihodnjih dveh letih. "Od udeležencev hackathona pričakujemo, da nadgrajujejo, združujejo, povezujejo, inovirajo," je poudarila Hočevarjeva.

Na tekmovanju, ki ga STO pripravlja s podjetjem CorpoHub, se bo pomerilo 18 ekip s po štirimi ali petimi člani. Odziv na hackathon je bil zelo velik, celo tako velik, da organizatorji niso mogli sprejeti vseh prijav. Potrjeni udeleženci prihajajo iz vse Slovenije, njihov izziv pa bo oblikovati prebojne turistične produkte za 365 dni v letu in za območje celotne države.

Udeležence bo spodbujala in usmerjala strokovna žirija, ki bo izbrala tudi štiri končne zmagovalne ekipe. Te bodo prejele celoletni coaching in druge nagrade, tudi po 1000 evrov podpore za uresničitev ideje. Zmagovalne ekipe bodo svoje dodelane ali nove turistične produkte po celoletnem delu predstavile na DST prihodnje leto.

"Dali bomo vse od sebe, da zmagovalce usmerimo in da pokažemo gospodarstvu, da se da," je glede mentorstva zagotovila Hočevarjeva. "Turizem ni tehnološko zahtevna naloga, s pravo idejo ter s pravimi povezavami pa se da tako narediti izjemne produkte," je dodala.

Eden od osrednjih poudarkov hackathona je tudi povezovanje. "V slovenskem turizmu smo še vedno preveč introvertirani - ne znamo se povezovati znotraj sektorja, kaj šele na primer s kulturo ali nosilci informacijske tehnologije. To danes potrebujemo, brez tega ne bo šlo," je dejala sogovornica.

Glede vloge STO pri oblikovanju novih turističnih produktov pa je Hočevarjeva pojasnila, da so se na organizaciji leta držali svojega osnovnega poslanstva, ki je promocija turizma. "A ne glede na to, kako dobra je promocija, še vedno zadaj potrebuješ produkte," je poudarila. Tukaj pa se pokaže pomanjkljivost Slovenije, ki ji avtentičnih, unikatnih produktov po meri posameznika (pre)hitro zmanjka.

"Konkurenca je danes izjemna in potrebujemo prebojne produkte," je bila jasna Hočevarjeva. Pri tem moramo izhajati iz lokalnega, pred očmi pa imeti globalnega gosta.

Prvi vseslovenski turistični hackathon se bo v okviru DST začel ob 9. uri, zmagovalne ideje pa bodo izbrali in javnosti predstavili v četrtek.