Startupi 4.10.2017 13:50

Startup cafe: Za uspeh financiranja s kriptožetoni pomembna skupnost, ekipa in svetovalci

Ljubljana, 4. oktobra - Na Startup Cafeju, ki je danes potekal v Ljubljani, sta predstavnika podjetja Cofound.it spregovorila o množičnem financiranju s prodajo kriptožetonov. Po besedah Matjaža Slaka iz podjetja tovrstno financiranje predstavlja nov način, da neka ideja zaživi. Ključni za uspeh pa so poleg ustreznega produkta predvsem skupnost, dobra ekipa in dobri svetovalci.

Ljubljana. Startup cafe z gostoma Matjažem Slakom in Marino Markežič iz ekipe trenerjev podjetja Cofound.it, ki pomaga resnim blockchain projektom na poti do uspešnega crowdsalea. Foto: Startup cafe Ljubljana

Ljubljana.
Startup cafe z gostoma Matjažem Slakom in Marino Markežič iz ekipe trenerjev podjetja Cofound.it, ki pomaga resnim blockchain projektom na poti do uspešnega crowdsalea.
Foto: Startup cafe Ljubljana

Ljubljana. Startup cafe z gostoma Matjažem Slakom in Marino Markežič iz ekipe trenerjev podjetja Cofound.it, ki pomaga resnim blockchain projektom na poti do uspešnega crowdsalea. Foto: Startup cafe Ljubljana

Ljubljana.
Startup cafe z gostoma Matjažem Slakom in Marino Markežič iz ekipe trenerjev podjetja Cofound.it, ki pomaga resnim blockchain projektom na poti do uspešnega crowdsalea.
Foto: Startup cafe Ljubljana

Ljubljana. Startup cafe z gostoma Matjažem Slakom in Marino Markežič iz ekipe trenerjev podjetja Cofound.it, ki pomaga resnim blockchain projektom na poti do uspešnega crowdsalea. Foto: Startup cafe Ljubljana

Ljubljana.
Startup cafe z gostoma Matjažem Slakom in Marino Markežič iz ekipe trenerjev podjetja Cofound.it, ki pomaga resnim blockchain projektom na poti do uspešnega crowdsalea.
Foto: Startup cafe Ljubljana

Množično financiranje s prodajo kripto-žetonov je način zbiranja sredstev za startupe, ki uporabljajo tehnologijo blockchain. Sredstva prispevajo podporniki z nakazilom kripotovalut, kot sta bitcoin in ether, v zameno za podporo pa dobijo kriptožetone, ki predstavljajo nekakšno vstopnico za storitev startupa.

"Lahko bi rekli, da je sistem financiranja podoben množičnemu financiranju, vendar le iz vidika, da so podporniki tudi bodoči uporabniki storitev oziroma rešitev startupov," je pojasnila Marina Markežič iz Cofound.it.

Glavni namen množičnega financiranja s prodajo žetonov je po Slakovem mnenju pridobivanje bodočih uporabnikov z izdajo žetonov, zbiranje sredstev pa je stranska posledica. Na ta način projekti pridobijo ogromno količino ljudi, ki bodo njihovi zgodnji uporabniki, kar po Slakovih besedah "predstavlja nov način, kako lahko neko idejo spraviš v življenje".

Tako Slak kot tudi Markežičeva sta poudarila, da je za uspeh množičnega financiranja s prodajo žetonov ključnega pomena skupnost - skupina ljudi, ki platformo že uporablja oz. ki v ideji vidi vrednost ter jo bo zato podprla. Skupnost mora imeti tako interes za produkt kot tudi za nakup kriptožetonov, sicer kroženja žetonov ne bo mogoče vzpostaviti, je dejal Slak.

Poleg skupnosti je pomembna tudi dobra ekipa, ki mora združevati tako znanje iz svoje branže kot tudi znanje iz kriptosveta, ter ugledni svetovalci, ki ekipi dajo avtoriteto in kredibilnost, je dodala Markežičeva. "Hkrati je vedno bolj potrebno delati na tem, da prepričamo skupnost, da smo vredni njihove pozornosti ter da izstopamo iz poplave tovrstnih množičnih financiranj, ki jih je približno 50 na teden," je dodala.

Vse večja regulacija tega področja po mnenju Slaka nakazuje na to, da se trg normalizira. Področje je bilo namreč po njegovih besedah v preteklosti "divji zahod", zaradi česar je prihajalo do številnih zlorab. Regulacija je zato logičen korak, se pa ta med posameznimi državami in kontinenti zelo razlikuje.

Cofound.it je platforma, ki povezuje projekte s podporniki projektov, ki delajo s tehnologijo blockchain. Poleg tega ekipa Cofound.it deluje kot nekakšen podjetniški inkubator, ki projektom svetuje, jim pomaga graditi skupnost ter jih tako pripravi na uspešno množično financiranje s prodajo žetonov, je pojasnila Markežičeva.

Kot je dejala, želijo v Cofound.it postati del ekipe ter skupaj z njo graditi vizijo projekta. Kot soustanovitelji želijo biti v projektu udeleženi tako, da pridobijo delež žetonov, ki so izdani. Ključnega pomena za njih zato je, da bo projekt uspešen na dolgi rok.

Doslej so izpeljali šest uspešnih množičnih financiranj s prodajo žetonov, med drugim tudi za svojo platformo. V dobrih dveh dneh so prek svoje spletne strani zbrali več kot 13 milijonov dolarjev v kripto valuti ether. Med uspešno financiranimi podjetji so tudi Musiconomi, Maecenas, Santiment in Digital Assets Power Play.

V podjetju so ravnokar predstavili tudi nov program Cofound.it Seed. S programom želijo po Slakovih besedah projektom pomagati priti do sredstev, da zgradi skupnost in produkt, da izboljša ekipo, da bo pripravljen za množično financiranje s prodajo kriptožetonov. Na dolgi rok pa želijo narediti platformo, ki bo samodejno povezovala zanimive projekte oz. startupe, strokovnjake in podpornike, ne glede na lokacijo.

Po Slakovem mnenju se bodo tehnologije blockchain obdržale tudi na dolgi rok. Omogočajo namreč nekaj, kar prej ni bilo mogoče, kar je izjemnega pomena, poleg tega pa omogoča decentralizacijo moči. S pomočjo teh tehnologij se bodo po njegovem mnenju stvari začele odvijati hitreje, hkrati pa bomo veliko bolje sledili tistemu, kar človeštvo dejansko potrebuje.