Turizem 24.9.2017 9:30

Mariborski turistični zavod za uresničitev načrtov čaka veliko dela

pogovarjal se je Gregor Mlakar

Maribor, 24. septembra - Vodenje Zavoda za turizem Maribor Pohorje je maja prevzela Doris Urbančič Windisch, ki ji je v štirih mesecih vodenja uspelo analizirati stanje. Kot je dejala v pogovoru za STA, se je po prihodu veliko ukvarjala s kadri in strategijo, a jih do konca leta čaka še zelo veliko dela, če želijo do leta 2021 slediti temu, kar se od njih pričakuje.

Maribor. Direktorica Zavoda za turizem Maribor Pohorje Doris Urbančič Windisch. Foto: Andreja Seršen Dobaj/STA Arhiv STA

Maribor.
Direktorica Zavoda za turizem Maribor Pohorje Doris Urbančič Windisch.
Foto: Andreja Seršen Dobaj/STA
Arhiv STA

Windischeva namerava za izboljšanje strategije vključiti tudi stroko zunaj regije, ki ima na področju turizma veliko izkušenj in lahko pokaže tisto, kar morda sami delajo narobe ali pa lahko naredijo še bolje.

Po eni strani se ji zdi sedanja strategija premalo ambiciozna, po drugi pa so neprimerno zastavljeni nekateri številčni cilji. V njej so, je dejala, tudi več kot 100- ali celo 1000-odstotni indeksi, kar je po njenem povsem nepremišljeno, v ozadju pa ni nikjer zapisano, kako jih bodo dosegli.

"Še vedno so namreč v mestu obdobja, ko so hoteli skoraj prazni in obdobja raznih dogodkov, ko ni mogoče dobiti proste sobe. Nihanja so sicer zadnja leta opazno manjša kot v preteklosti, poletna sezona je celo prehitela zimsko, potencialov pa je še veliko," je dejala direktorica zavoda.

Maribor bo letos beležil rekordno turistično bero, saj bo število nočitev preseglo številko 400.000, pri čemer je kar 70 odstotkov gostov iz tujine. Ti prihajajo predvsem iz Nemčije, Avstrije, Italije, Madžarske in držav nekdanje Jugoslavije, velik potencial pa je še v letalskih gostih, zato si želi, da bi načrti novih lastnikov letališča uspeli.

"Še posebej, če bo res zaživela letalska povezava s Kitajsko, saj takšne čistosti in narave, kot jim jo lahko ponudi Slovenija, ne poznajo in sploh ne rabimo narediti veliko, da se pri nas počutijo dobro," je dejala Windischeva.

Več gostov si želijo tudi iz nekaj Sloveniji bližnjih držav, oddaljenih do šest ur vožnje, kot sta Češka in Slovaška, pa tudi iz Italije in Avstrije bi se po njenem mnenju dalo privabiti še več ljudi. Ker imajo omejena sredstva za marketing, so se odločili, da se bodo vsako leto osredotočili na eno ciljno skupino, zagotovo pa bodo več naredili na področju digitalnega marketinga, česar zdaj niso znali izkoristiti.

Velik del promocije bodo usmerili v športni turizem, zlasti zdaj, ko je Maribor za leto 2018 dobil naziv Evropskega mesta športa. Po podatkih mariborske občine je vsaj 40 odstotkov turističnega zaslužka na račun športnih oblik turizma, veliko možnosti pa je tudi na področju vinskega turizma, kjer želijo zgodbe vezati na znamenito staro trto.

K promociji Maribora zadnja leta veliko prispeva tudi mariborski nogometni klub. Tudi letos je temu tako z uvrstitvijo v ligo prvakov, kar bodo z veseljem izkoristili. Pripravili so različne pakete za goste iz Rusije, Španije in Anglije, ki bodo obiskali Maribor zaradi tekem, v Sevilli pa bodo na dan tekme pripravili slovenski dan, kjer bodo predstavili državo in mesto.

Windischeva je še povedala, da s turističnimi ponudniki, tudi Termami Maribor kot največjim, ves čas dobro sodelujejo, z malimi hotelirji se srečujejo mesečno, oktobra pa jim bodo predstavili načrte za leto 2018 ter se dogovorili, kje vse bi lahko skupaj predstavili ponudbo.

Ob tem pa je poudarila, da je v mestu zagotovo še prostora za kakšen hotel. Smiselno bi bilo nadgraditi Areh na Pohorju, najbolj pomembno pa je, je dodala, da se lotijo eko turizma, še posebej ker je Maribor že prejel znak zelene destinacije.

"Če želimo izboljšati ponudbo, bo zato treba začeti razmišljati v smeri kakšnega zelenega hotela, saj obstajajo gosti, ki povprašujejo samo po njih in ne bodo prišli k nam, če ne bo takšne možnosti namestitve," je dejala direktorica mariborskega turizma, ki priložnost vidi tudi v odprtju kakšnega kampa ali glampinga, zaveda pa se, da Maribor v prihodnosti spet potrebuje tudi kakšen petzvezdični hotel.

Letošnjo rekordno sezono Windischeva pripisuje spremembam želja turistov, ki jih danes ne zanimajo več samo velike prestolnice, pač pa želijo doživeti tudi kaj v bolj lokalnem okolju. Maribor je bil vselej znan kot gostoljubno mesto, tudi promocija na sejmih pa je zadnja leta obrodila sadove.

Sicer pa je želja odgovornih na zavodu pol milijona nočitev letno, česar za naslednje leto še ne more napovedati, a če bodo naredili vse, kar so si zadali, lahko to po optimističnih napovedih dosežejo v dveh ali treh letih.

"Vsekakor pa si bolj kot le rasti števila gostov želimo doseči višjo porabe tistih, ki pridejo. Ne želimo si namreč množičnega, pač pa predvsem kakovostnega turizma, ki prinaša višjo dodano vrednost," je še dodala direktorica Zavoda za turizem Maribor Pohorje.