Podjetja 24.9.2017 8:17

Lenarški TBP lani potrojil dobiček

Lenart, 24. septembra - Tovarna bovdenov in plastike (TBP) iz Lenarta, katere največji lastnik je bosanski poslovnež Nijaz Hastor in zaposluje okoli 750 ljudi, je lani ustvarila za 59,5 milijona evrov prihodkov. To je devet odstotkov več kot leto prej. Čisti dobiček v višini 7,4 milijona evrov se je potrojil.

Lenart. Tovarna bovdenov in plastike (TBP). Foto: Gregor Mlakar/STA Arhiv STA

Lenart.
Tovarna bovdenov in plastike (TBP).
Foto: Gregor Mlakar/STA
Arhiv STA

Kot je v letnem poročilu za minulo leto zapisal direktor družbe Stanislav Loncner, je bilo leto 2016 za avtomobilsko industrijo uspešno, čeprav rasti proizvodnje niso več tolikšne kot v preteklosti. Razlog za slabo rast je po njegovem predvsem v motorju svetovnega gospodarstva, Kitajski, kjer trg avtomobilov prehaja v zrelo fazo in postaja vse bolj občutljiv na makroekonomske vplive.

Jedro proizvodnje so namreč v lenarški družbi tako kot že prejšnja leta žični in bovden potegi za avtomobilsko industrijo, raste pa tudi proizvodnja brizganih izdelkov iz plastičnih mas ter prostorsko krivljenih cevi. Tudi v njihovem mehiškem hčerinskem podjetju, kjer so maja lani začeli dobavljati novi Audijevi tovarni v Mehiki, beležijo stalno rast proizvodnje in prihodkov. Ta se z novima zagonoma proizvodnih linij za projekta Tiguan in Jetta letos še povišuje.

"Glede na to, da je šlo v Mehiki za tako imenovano greenfield tip investicije, kjer smo začeli praktično iz nič, smo še posebej zadovoljni z dejstvom, da ni bilo reklamacij, ki bi lahko ogrozile nadaljevanje in uspešno rast tega projekta," je zadovoljen Loncner.

Tudi lani so v podjetju širili baze kupcev in pridobili 24 novih projektov, poleg Audija tudi pri velikih avtomobilskih proizvajalcih, kot so Škoda, Porsche, BMW in Bentley. TBP tako ostaja med največjimi proizvajalci bovdenov na svetu in največji v Evropi. Še posebej so ponosni, da bodo njihovi bovden potegi vrat do leta 2020 vgrajeni že v praktično vsa osebna vozila BMW.

Njihov največji izvozni trg je seveda Nemčija, kjer so lani ustvarili 42 odstotkov vseh prihodkov, znotraj EU pa pomembne deleže zavzemajo še češki, španski in slovaški trg. Med večjimi trgi izven EU je glede na njihovo novo tovarno Mehika, kjer so lani ustvarili osem odstotkov prihodkov od prodaje.

Loncner poudarja, da je konkurenca med dobavitelji v avtomobilski industriji neizprosna, a s svojim globalnim pristopom uspevajo pridobivati nove produkte. V razvoju imajo 44 novih projektov v višini več kot 22 milijonov evrov letne realizacije.

"Vse to nam daje priložnost za prihodnost, ki pred dobavitelje vsako leto postavlja nove, višje mejnike, ki jih lahko dosežemo in presežemo samo z optimalnimi odnosi in sinergijami med sodelavci," pravi prvi mož TBP Lenart, kjer je lani dodana vrednost na zaposlenega znašala 36.650 evrov, kar je za delovno intenzivno proizvodnjo sprejemljivo.

V podjetju so lani v organizacijo in avtomatizacijo proizvodnje vložili skoraj 3,4 milijona evrov investicijskih sredstev, ki kratkoročno večajo produktivnost in zmanjšujejo število zaposlenih v neposredni proizvodnji, dolgoročno pa uspevajo zadržati obstoječe kupce in hkrati pridobivati nove.