Turizem 13.9.2017 12:30

Projekt Živa coprnija za promocijo zaledja Pohorja in Istre

Slovenska Bistrica, 13. septembra - Razvojno informacijski center Slovenska Bistrica je danes predstavil čezmejni projekt Živa coprnija, ki ga skupaj s še petimi slovenskimi in hrvaškimi partnerji pelje kot vodilni partner. Vrednost projekta, ki bo trajal do konca leta 2019, je 926.000 evrov, od tega 85 odstotkov prispeva Evropska unija, 258.000 evrov bodo zanj prejeli Bistričani.

Kot so pojasnili v bistriškem razvojno informacijskem centru (RIC), je bil njihov projekt izbran kot eden od dvanajstih med 112 oddanimi projektnimi vlogami, z vodilnimi partnerji odobrenih projektov pa so bile medtem sklenjene pogodbe o sofinanciranju.

V projektu sodeluje šest partnerjev iz Slovenije in Hrvaške, poleg RIC Slovenska Bistrica še založba Beletrina, Znanstvenoraziskovalni center Slovenske akademije znanosti in umetnosti, Etnografski muzej Istre, Združenje Val kulture in Občina Pićan.

Pohorje in Istra sta turistični destinaciji, ki večino gostov pritegneta v uveljavljena središča, turizem pa temelji večinoma na športnem (Pohorje) in obmorskem (Istra) turizmu. Obisk je vezan na letne čase, medtem ko je izven sezone na obeh območjih ponudba nezadostna.

Omenjeni projekt pa obravnava prav njuni zaledni območji, Bistriško Pohorje in Osrednjo Istro, kjer obstaja velik potencial, da obiskovalce, ki v regijo že prihajajo, pritegneta z inovativnimi vsebinami, s čimer bi omogočili tudi razpršitev obiska na celotno območje in razbremenitev najbolj obleganih destinacij.

Obe območji sta namreč bogati z naravno in kulturno dediščino, povezuje ju tudi edinstvena bajeslovna dediščina. Tako pohorski gozdovi kot istrska notranjost po pripovedovanju nudijo dom številnim bajeslovnim bitjem, ki tvorijo osnovo za številne zgodbe o ljudeh, naravi in zgodovini območja, na podlagi katerih je moč vsebinsko obogatiti ponudbo. S tem bodo hkrati zavarovali in ohranili tudi ranljivo nesnovno dediščino čezmejnega območja.

Kot še dodajajo partnerji v projektu, je njegov cilj zagotoviti aktivno ohranjanje bajeslovnega izročila obeh območij ter s tem povečati prepoznavnost zapostavljenih delov ter ustvariti nove priložnosti za razvoj.

Med drugim bodo oblikovali čezmejno kulturno-turistično blagovno znamko "Živa coprnija - Bajke Pohorja in Istre", ki bo ponujal inovativne načine doživljanja območij naravne in kulturne dediščine preko zgodb, ki jih bodo obiskovalci odkrivali na vodenih ogledih, s pomočjo lutkarjev in igralcev, ob samostojnem raziskovanju preko digitalnih vsebin ter z organizacijo festivala.