Podjetja 19.8.2017 9:48

Družino slovenskih plovil Greenline dopolnila 20-metrska jahta

Begunje na Gorenjskem, 19. avgusta - Podjetje SVP Avio, ki po propadu Seawaya nadaljuje z izdelavo priznanih plovil znamke Greenline, je ta teden v Portorožu splavilo nov model barke. 20-metrska jahta Greenline 65 je nadgradnja obstoječega koncepta, pojasnjuje ruski podjetnik Vladimir Zinčenko, ki na Gorenjskem zaposluje že več kot 200 ljudi, proizvodnjo pa namerava še širiti.

Zinčenko, ki je delal kot Seawayev posrednik za ruski trg, je že takoj po stečaju podjetja v začetku leta 2015 na podlagi vseh naročil za plovila začel razmišljati o nadaljevanju proizvodnje. Svojo zamisel je udejanjil julija 2015, ko je v najetih halah na Zgoši ponovno stekla proizvodnja, sprva zgolj z devetimi delavci.

Dela je bilo vse več in kmalu se je pojavil problem pomanjkanja prostora, zato so ob koncu lanskega leta del proizvodnje preselili v Škofjo Loko. Danes je v podjetju več kot 200 delavcev in 25 menedžerjev, spomladi pa je SVP Avio postal tudi lastnik nekdanjih Seawayevih nepremičnin in blagovne znamke, ki jih je dotlej imel v najemu.

V SVP Avio so se sprva lotili izdelave že uveljavljenih modelov hibridnih plovil Greenline, nato pa so začeli snovati še nove modele in večje jahte, pri čemer sodelujeta tudi brata Jakopin. Prvi model, ki so ga izdelali v okviru novega podjetja, je bil Greenline 39, v teh dneh pa zaključujejo še izdelavo večjega plovila Greenline 65.

Kot je za STA pojasnil Zinčenko, ima jahta Greenline 65 nov dizajn in tudi veliko inovacij. Pri njeni izdelavi so uporabili lastnosti družine Greenline in jih še izboljšali, tako da je barka še močnejša in udobnejša. V sredo so jo v Portorožu postavili v morje, da preverijo njeno plovnost, stabilnost in delovanje motorjev.

V dveh tednih bo tri milijone evrov vredna barka, katere kupec prihaja iz Kanade, dokončana. Hkrati SVP Avio že izdeluje še drugo takšno barko, ki bo dokončana po novem letu. Prihajajo pa tudi že nova naročila za Greenline 65, ki je serijska jahta, katere osnovna cena je 1,8 milijona evrov, v marsičem pa jo lahko prilagodijo željam kupcev.

V podjetju barke izdelujejo le za znane kupce in letos računajo, da bodo prodali 130 plovil različnih modelov. Hkrati že snujejo nove projekte in modele. Medtem ko proizvodnja na Zgoši poka po šivih, obrat v Škofji Loki še ni na polni zmogljivosti, iščejo tudi dodatne delavce.

V prihodnjih letih bodo poskušali najti še eno lokacijo, kjer bodo lahko gradili plovila, večjih od 50 čevljev, med katere spada tudi že nova Greenline 65. "Pojavljajo se interesenti in kupci za večje jahte, zato dizajniramo še več novih in vstopamo v ligo večjih jaht," je izpostavil Zinčenko, ki po dveh letih od ponovne oživitve proizvodnje plovil pravi, da ni enostavno, a da gre in da so zadovoljni.