S kampanjo Partycipiraj do večje aktivnosti mladih

Ljubljana, 11. avgusta - Ob Mednarodnem dnevu mladih je Mladinski svet Slovenije začel kampanjo Partycipiraj, s katero bodo mlade spodbujali, da se aktivirajo tako športno kot tudi družbeno. Predsednik sveta Tin Kampl je ob tem poudaril, "da je dovolj teka za vozom in drobtinic oblastnikov. Čas je, da se mladi zganemo in prevzamemo vajeti voza v svoje roke".

Kampl je na današnji novinarski konferenci pojasnil, da je namen kampanje, da bi mlade premaknili iz njihove cone udobja, jim predstavili različne oblike aktivacije in jih skozi različne aktivnosti spodbujali, da se udejstvujejo na športnem, kulturnem, družbenem, ekonomskem in političnem področju.

Kampanja bo potekala na lokalnem in nacionalnem nivoju v okviru različnih aktivnosti. Mlade bodo k aktivnemu življenju spodbujali preko terenskih dejavnosti ter aktivnosti na družbenih omrežjih.

Udejstvovanje v družbi je po besedah Kampla še toliko bolj pomembno v času, ko se mladi, kljub gospodarski rasti in zmanjšani brezposelnosti, še vedno srečujejo s številnimi izzivi, kot so neurejene bivanjske razmere, porast negotovih oblik zaposlitev ter nedostojno plačilo za delo, kar otežuje in upočasnjuje njihovo osamosvajanje.

V kolikor želimo družbo, kjer bo vsak posameznik lahko uresničeval svoje potenciale in zaživel samostojno življenje, je nujno, da ustvarimo pogoje za vključevanje mladih v vse sfere družbe in s tem vplivamo na zvišanje kakovosti življenja vseh, je prepričan predsednik sveta.

V Sloveniji je v primerjavi z drugimi zahodnoevropskimi demokracijami participacija mladih zelo šibka. Med ključne dejavnike za nizko participacijo mladih v Sloveniji so po mnenju Kampla pomanjkanje znanja in odsotnost razpravljanja o političnih temah, odpor mladih do politike ter nizek interes mladih za politiko. Mladim je zato, kot pravi, treba zagotoviti več različnih kanalov, ki jim bodo omogočili večjo in aktivno participacijo pri procesih odločanja.

Kampl je ob tej priložnosti pozval ministrstvo za izobraževanje, da v šolskem kurikulumu za osnovne in srednje šole okrepi vsebine t.i. državljanske vzgoje. Vlada pa naj uvede e-volitve in mladinske kvote na volitvah, ki bodo omogočile mladim kandidatom večjo izvoljivost, ter znižanje starostne meje za pridobitev volilne pravice.

Ambasadorja kampanje sta novinarja Toni Cahunek in Katarina Braniselj. Po besedah slednje je aktivno življenje pot do zadovoljstva. Takrat ko so mladi aktivni, krepijo samozavest in so lažje kos izzivom, ki jih danes prinaša življenje. Cahunek pa je poudaril, da je cona udobja največji sovražnik kreativnosti in napredka. Zato je pozval mlade, da gredo korak dlje od tistega, kar mislijo, da so sposobni.