Podjetja Turizem 10.8.2017 9:12

Slovenija prvič na tednu luksuznega turizma v ZDA

Ljubljana, 10. avgusta - STO bo letos prvič predstavila ponudbo slovenskega turizma na potovalnem tednu združenja potovalnih agencij s področja luksuznega in butičnega turizma Virtuoso v Las Vegasu. Segmentu luksuznih potovanj se v prihodnjem desetletju obeta nadpovprečna rast, povečuje pa se tudi število gostov iz ZDA, ki obiščejo Slovenijo.

Podčetrtek.
Slovenski turistični forum.
Foto: Tamino Petelinšek/STA
Arhiv STA

Med 12. in 18. avgustom se bo na elitnem dogodku Virtuoso Travel Week srečalo več kot 5000 profesionalcev s področja turizma. Slovenska turistična organizacija (STO) bo tam opravila prek 270 individualnih sestankov, na katerih bo turističnim agentom predstavila Slovenijo kot zeleno, aktivno, zdravo destinacijo za petzvezdnična doživetja.

Slovenija pa je dobila še eno izjemno priložnost za izpostavitev svoje ponudbe. Virtuoso jo je namreč med 1700 prednostnimi ponudniki izbral za sodelovanje na ekskluzivnih sestankih z globalno vplivnimi mediji, kot so Conde Nast Traveler, Forbes, Travel+Leisure, Vogue, El Pais in drugi. Slovenija je tako ena od le devetih destinacij, ki jim je pripadla ta čast, poudarjajo na STO.

"Današnji turisti iščejo ekskluzivno, po meri narejeno izkušnjo, ki bo obogatila njihovo življenje," je pred začetkom dogodka za STA povedala direktorica STO Maja Pak. Kot je spomnila, si je STO kot cilj zadala Slovenijo napraviti globalno prepoznavno kot zeleno, butično destinacijo za petzvezdična doživetja zahtevnih obiskovalcev, ki posegajo po produktih višjega cenovnega razreda.

To vizijo vse bolj podpirajo tudi konkretni turistični produkti, je spomnila Pakova. "Luksuzni oziroma butični turizem danes pomeni inovativno, vrhunsko ponudbo z elementi avtentičnega in trajnostnega, prilagojeno posameznemu gostu. Slovenski ponudniki so v zadnjem obdobju razvili veliko tovrstne ponudbe in doživetij, pri katerih je v ospredju osebni pristop do gosta," je dejala.

Virtuoso velja za gonilno silo luksuzne in butične potovalne industrije. Sodeluje s 1700 izbranimi prednostnimi ponudniki, med katerimi je od letošnjega leta tudi STO. Združenje predstavlja več kot 15.200 turističnih agentov, svetovalcev in ponudnikov iz 390 agencij in podjetij, ki letno poskrbijo za več kot 21 milijard ameriških dolarjev prihodka iz naslova potovanj. Prihajajo iz 44 držav v Severni in Latinski Ameriki, na Karibih, v Evropi, azijsko-pacifiški regiji in Afriki. 70 odstotkov agencij v združenju sicer prihaja iz ZDA.

Raziskave kažejo, da bodo luksuzna potovanja v prihodnjem desetletju rasla nadpovprečno - obeta se jim 6,2-odstotna rast, medtem ko bo stopnja rasti vseh potovanj 4,8-odstotna. 64 odstotkov vseh luksuznih potovanj trenutno opravijo gostje iz Evrope in Severne Amerike. Zaradi blaginje in zrelosti bosta sicer ta dva trga prevladovala tudi v naslednjih desetih letih, industrija pa medtem pričakuje tudi porast luksuznih potovanj iz Brazilije, Rusije, Indije in Kitajske.

Kar se tiče ameriških turistov Slovenija že od leta 2006 beleži rast tako njihovih prihodov kot nočitev. V prvem letošnjem polletju so slovenski turistični delavci zaznali za 26 odstotkov več prihodov ter za 18 odstotkov več prenočitev turistov iz ZDA kot v enakem obdobju lani. Po številu prihodov so bili ti turisti lani na 12., po številu nočitev pa na 14. mestu. Spodbuden je tudi podatek, da je za dve tretjini ameriških turistov Slovenija edini cilj potovanja.

Dve tretjini turistov iz ZDA sta sicer ob bivanju v Sloveniji izbrali hotel s štirimi ali petimi zvezdicami. V povprečju so dnevno porabili 166 evrov, kar je ena najvišjih porab med tujimi gosti pri nas.