Podjetja 24.6.2017 8:11

BSH Hišni aparati lani s stabilno rastjo

Nazarje, 24. junija - Družba BSH Hišni aparati je lani ustvarila 287,8 milijona evrov prihodkov, kar je 3,2 odstotka več kot predlani. Čisti dobiček se je sicer znižal za nekaj manj kot 18 odstotkov na 7,8 milijona evrov, a skupaj s postopno rastjo prihodkov nakazuje na stabilno rast in dobre obete za prihodnje, ocenjuje vodstvo družbe.

Bruto dobiček iz poslovanja je lani dosegel 19,7 milijona evrov. V tovarni v Nazarjah so proizvedli 7,2 milijona aparatov, kar je 200.000 več kot predlani, s čimer so presegli zastavljeni cilj. "Za nami je rekordno leto. Rast prometa v kombinaciji z boljšimi maržami in popolnim nadzorom nad stroški daje dobro osnovo za rast dobička tudi v prihodnje," je v poslovnem poročilu za lani, objavljenem na spletni strani Ajpesa, zapisalo vodstvo.

BSH je uspešno krepil tržni položaj na vseh trgih prodajne regije Adriatic East skupine BSH, ki so ji lani priključili Romunijo. "Z 20 milijoni prebivalcev je ta trg postal naš največji v regiji. V prodajnem portfelju predstavlja 25 odstotkov prometa. Že v prvem letu smo na njem beležili najvišjo absolutno rast prometa v regiji Adriatic East," so navedli.

Tržni položaj v Sloveniji uprava družbe, katere vodilni blagovni znamki sta Bosch in Siemens, ocenjuje kot stabilen. V skupini malih gospodinjskih aparatov imajo 20-odstotnega, izdelki za pripravo hrane, ki jih izdelujejo v tovarni v Nazarjah, pa v prodaji malih aparatov dosegajo 50-odstotni tržni delež. Na izvoznih trgih, v BiH, Makedoniji, Črni gori, Albaniji in na Kosovu, na tem področju prav tako beležijo visoke tržne deleže.

Glavnino ali 81 odstotkov prihodkov od prodaje je podjetje BSH Hišni aparati ustvarilo s prodajo znotraj skupine BSH preko matičnega podjetja s sedežem v Nemčiji. V Sloveniji in na petih izvoznih trgih regije Adriatic East so prvič zabeležili več kot 100 milijonov evrov neto prihodkov od prodaje, preostanek pa na drugih evropskih trgih.

Na nekaterih trgih se srečuje s cenovnimi pritiski. Kot so še navedli, ruski trg, ki je eden pomembnejših za prodajo njihovih izdelkov, po več kot 40-odstotnem padcu zaradi krize še ni okreval. A jim je vrzel uspelo zapolniti s krepitvijo prodaje na trgih zahodne Evrope, do katerih dostopajo preko matičnega podjetja v Nemčiji. Prodajni rezultati pa so se medtem okrepili v Ukrajini in v Turčiji.

Podjetje BSH je lani za naložbe namenilo 10,7 milijona evrov. Te so realizirali v projektih, ki jih zaradi tržnih razmer še niso dokončali. Investicije so bile v skladu s pričakovanji 30 odstotkov pod načrti. Vrzel bodo po napovedih zapolnili letos. Pri lanskih so sicer približno 6,4 milijona evrov namenili za razvoj novih izdelkov, preostanek za obnovo obstoječih zmogljivosti in izvedbo prve faze energetskega projekta za objekt v Nazarjah.

Letos v podjetju, ki je imelo konec lanskega leta 1083 zaposlenih, načrtujejo večja vlaganja v izgradnjo novega logističnega centra v neposredni bližini tovarne, ki bo omogočil nadaljnjo optimizacijo skladiščnih procesov, transporta in vpeljavo programov nadaljnjih izboljšav.