Podjetja 19.6.2017 14:59

V ZDA tudi slovenska podjetniška delegacija

Ljubljana, 19. junija - Od danes do nedelje se v ZDA mudi sedem slovenskih podjetij, ki bodo v spremstvu predstavnikov Ameriške gospodarske zbornice v Sloveniji (AmCham) obiskala Chicago, Minneapolis in Saint Paul. Namen obiska je obiskati tamkajšnja podjetja, izmenjati poslovne izkušnje, pridobiti poslovne stike in obiskati predstavnike slovenske skupnosti.

Ljubljana, Gospodarska zbornica Slovenije.
Izvršna direktorica AmCham Slovenija Ajša Vodnik.
Foto: Bor Slana/STA
Arhiv STA

Predstavniki podjetij 24alife, A Business Solutions, Delamaris, Mikropis, NIL, Litostroj Ravne in Plastika Skaza bodo pot začeli v Chicagu, ki velja za eno od gospodarskih središč ZDA. Kot so v AmChamu zapisali v sporočilu, bodo udeleženci delegacije tam med drugim obiskali globalni sedež Boeinga, enega največjih trgovcev Walgreen Co. in druga podjetja ter se srečali s častnim konzulom Slovenije v Illinoisu Johnom Vidmarjem in s slovensko skupnostjo.

Drugi del poti je namenjen mestoma Minneapolis in Saint Paul v Minnesoti, ki predstavljata drugo največje gospodarsko središče v osrednjem delu ZDA in eno izmed najbolj razvitih in stabilnih poslovnih okolij na svetu.

Minnesota je sedež največjega zasebnega podjetja na svetu Cargill, tam pa je tudi sedež svetovno znane klinike Mayo, s katero slovensko podjetje Mikropis sodeluje že več let. V času obiska slovenske delegacije bodo to sodelovanje še okrepili.

Udeleženci delegacije bodo poleg klinike obiskali še korporacijo 3M in podjetje Medtronic, ki je eno vodilnih na področju medicinske opreme in ima svojo pisarno tudi v Sloveniji.

ZDA so eno izmed najmočnejših gospodarstev na svetu, s svojim 300-milijonskim trgom pa veljajo za enega največjih, najbolj razvitih in najbolj raznolikih na svetu. Zaradi svoje velikosti in zgoščene konkurence je ameriški trg zahteven, a zelo pomemben, so zapisali v AmChamu.

"ZDA ostajajo trg poslovnih priložnosti, tudi za slovenska podjetja, ki lahko svoj potencial unovčijo v številnih panogah, regijah in zveznih državah," je prepričana izvršna direktorica AmChama Ajša Vodnik.

Vodja za mednarodno sodelovanje in vodja delegacij pri AmCham Slovenija Vida Dolenc Pogačnik pa je poudarila, da se morajo podjetja, ki želijo uspeti na ameriškem trgu, zavedati, da je v povprečju za prodor potrebno vsaj leto ali več. "AmCham poslovna delegacija je lahko zanimiv prvi korak pri spoznavanju trga in iskanju partnerjev," je dodala.

Blagovna menjava med Slovenijo in ZDA v zadnjih letih nekoliko niha, a ostaja stabilna, med državama pa je še vedno veliko neizkoriščenega potenciala v bilateralnem gospodarskem sodelovanju, so še zapisali v zbornici.

Od danes do petka je v ZDA tudi slovenska turistična delegacija. Slovenska turistična ponudba se pod okriljem Slovenske turistične organizacije (STO) namreč predstavlja na severnoameriškem trgu, ki velja za enega najperspektivnejših oddaljenih trgov slovenskega turizma. Turistični delavci se bodo med drugim udeležili poslovnega dogodka Feel Slovenia v New Yorku in delavnice v Torontu.