Podjetja 23.5.2017 12:04

ZPS zagnala novo kampanjo skupinskega nakupa elektrike in plina

Ljubljana, 23. maja - Zveza potrošnikov Slovenije (ZPS) je danes zagnala novo kampanjo skupinske zamenjave dobavitelja električne energije in plina. Po njihovi oceni je prostora za prihranke še dovolj, z akcijo pa želijo potrošnike spodbuditi tudi k aktivnejši vlogi na trgu. Prijave bodo zbirali do 12. julija, dan pozneje bo licitacija ponudb dobaviteljev.

Ljubljana. Zveza potrošnikov Slovenije. Foto: Nebojša Tejić/STA Arhiv STA

Ljubljana.
Zveza potrošnikov Slovenije.
Foto: Nebojša Tejić/STA
Arhiv STA

Na licitaciji - ta bo ločena za električno energijo in plin - bodo lahko sodelovali vsi ponudniki elektrike in plina, zmagovalec pa bo tisti z najnižjo ceno, je na današnji novinarski konferenci v Ljubljani pojasnila predsednica ZPS Breda Kutin.

Dobavitelji se morajo strinjati s pogoji skupinskega nakupa, ponuditi pa morajo navzgor omejeno ceno za 12 mesecev, ne sme biti sankcij za odstop od pogodbe ali skritih stroškov, potrošniki, ki bodo v okviru kampanje zamenjali dobavitelja, morajo biti pravočasno obveščeno o ceni po poteku 12 mesecev.

V kampanji lahko po besedah Kutinove sodelujejo vsi potrošniki, ne le člani ZPS. Prijave sprejemajo na spletni strani kampanje www.zamenjajinprihrani.si. Dodatne informacije in pomoč pri prijavi so jim na voljo preko elektronske pošte zamenjajinprihrani@zps.si ali na telefonski številki 01 432 30 35 (vsak delavnik med 8. in 20 uro).

Potrošniki, ki se bodo prijavili za sodelovanje v skupinskem nakupu, bodo v drugi polovici avgusta prejeli individualno oceno prihrankov in ponudbo za zamenjavo dobavitelja. Tisti, ki se bodo odločili za zamenjavo dobavitelja, bodo lahko do 5. oktobra podpisali pogodbo in zamenjali dobavitelja.

Za novo kampanjo so se v ZPS odločili, ker je bila prva - pred dvema letoma in pol - uspešna in je znižala cene. V prvi akciji je dobavitelja zamenjalo več kot 12.300 gospodinjstev, posamezno gospodinjstvo je v povprečju na letni ravni prihranilo 80 evrov, skupni prihranek vseh sodelujočih pa je približno en milijon evrov.

"Ko smo pregledali trg, smo ugotovili, da slabih 80 odstotkov potrošnikov še ni zamenjalo dobavitelja in so ostali pri svojem prvem ponudniku," je poudarila in dodala: "Čeprav so se cene v zadnjih dveh, treh letih znižale, je še vedno dovolj prostora za znižanje.

Tudi pri tokratni akciji je partner ZPS pri skupinskem nakupu nizozemsko podjetje Prizewise, ki bo zagotavljajo tehnično podporo pri izvedbi kampanje. Ta je za potrošnike brezplačna, stroške - ti zdaj še niso znani - krije zmagovalni dobavitelj. "Ta strošek za resnega dobavitelja ni visok," je ocenila.

Kot je še dejala Kutinova, so skupinski nakupi energije v evropskih državah, kot so Nizozemska, Španija, Italija, Portugalska, Belgija, Francija, Avstrija pa tudi Češka, postali redna aktivnost potrošniške organizacije. Evropska potrošniška organizacija BEUC ocenjuje, da so njene članice pomagale zamenjati dobavitelja že več kot 1,2 milijona gospodinjstvom, ki so skupaj prihranila že več kot 270 milijonov evrov. Skupinske nakupe podpira tudi Evropska komisija.