Za večjo prometno varnost še dodatne aktivnosti med mladimi, razmislek tudi o učinkovitejši izterjavi kazni

Ljubljana, 16. maja - Stanje na področju prometne varnosti kljub vrsti aktivnosti ni takšno, kot bi si ga želeli. Pristojni so zato na današnjem sestanku razmišljali o dodatnih ukrepih, ki bi prispevali k izboljšanju. Kot so sklenili, bodo še okrepili osveščanje med mladimi v srednjih šolah in preverili možnosti za učinkovitejšo izterjavo kazni.

Na usklajevalnem sestanku na ministrstvu za infrastrukturo so sodelovali minister za infrastrukturo Peter Gašperšič, ministrica za izobraževanje, znanost in šport Maja Makovec Brenčič, generalni direktor policije Marjan Fank, direktor Javne agencije RS za varnost prometa Igor Velov ter predsednik Zavoda Varna pot in podpredsednik Evropskega združenja žrtev prometnih nesreč Robert Štaba.

Po besedah Gašperšiča so tovrstni sestanek imeli že v aprilu, danes pa so nadaljevali prizadevanja, da bi identificirali ključne ukrepe za izboljšanje prometne varnosti. Kot je dejal, stanje na tem področju ni takšno, kot bi si ga želeli. Podatki za zadnji dve leti namreč kažejo odstopanje od usmeritve nacionalnega programa prometne varnosti, da bi v devetletnem obdobju prepolovili število smrtnih žrtev. Dodal je, da se stanje ne izboljšuje kljub intenziviranju nadzora prometa, ki ga izvaja policija.

Zato je treba narediti več, vložiti dodaten skupen napor, je dejal v izjavi po sestanku in dodal, da ugotavljajo, da je še nekaj rezerv na področju prekrškovne zakonodaje oz. učinkovitejše izterjave kazni za kršitelje v prometu. Po Fankovih besedah nikakor niso pristaši višjih kazni, so pa enotnega mnenja, da mora biti sankcija, ko pride do kršitve, hitra in učinkovita.

Okrepiti nameravajo tudi prizadevanja v smeri osveščanja mladih. Makovec Brenčičeva je napovedala, da se bodo osredinili predvsem na področje srednjih šol. Da je to potrebno, po njenih besedah kažejo tudi statistike, iz katerih izhaja, da so mladi vse pogosteje udeleženci nesreč. Kot je dejala, želijo spodbuditi mlade, da drug drugemu sporočajo, kako se je prav vesti v prometu.

Skupaj z agencijo za varnost v prometu, ministrstvom za infrastrukturo, policijo in nevladnimi organizacijami, kot je Varna pot, bodo nadaljevali t. i. izobraževalne delavnice. Z agencijo bodo umestili več kot 300 srečanj v osnovnih in srednjih šolah, prav z namenom osveščanja, kaj in na kakšen način lahko vsakdo sam poskrbi za to, da je varnost v prometu za vse večja.

Sicer pa po Gašperšičevih besedah nameravajo okrepiti nadzor s sekcijskim merjenjem hitrosti na avtocestah, za kar ima Dars že predvidena določena sredstva. Povečati želijo število nadzornih točk s stacionarnim radarjem. Pogovarjajo se o možnosti, da bi se redarskim službam v občinah dodale še določene pristojnosti. Kot je dodal, intenzivirajo tudi vlaganja v obnavljanje, posodabljanje in vzdrževanje cestne infrastrukture. Posebna pozornost je po njegovih besedah pri tem namenjena odpravi t. i. črnih točk, kjer so prometne nesreče pogostejše.

Gašperšič je pozval vse, da se zavedajo svoje odgovornosti, ko so udeleženi v prometu, da spoštujejo prometne predpise, upočasnijo hitrost, da ne sedajo za volan pod vplivom alkohola ali drugih drog, da ne telefonirajo med vožnjo, da se v vozilu privežejo, na kolesu in motorju pa vselej uporabljajo čelado.

Kot je dejal Fank, so v zadnjem obdobju povečali število poostrenih nadzorov nad tistimi vzroki za prometne nezgode, ki so najbolj pogosti in prinašajo najbolj tragične posledice. A kljub temu, da so ti nadzori napovedani, v času takšnih nadzorov ugotavljajo nekaj sto takšnih kršitev.