28.4.2017 11:01

Živa Ploj Peršuh za STA: Evropski karierni center za mlade umetnike odpira možnost znanj v različnih umetniških vejah

pogovarjala se je Ksenija Brišar

Ljubljana, 28. aprila - V Ljubljani je lani začel delovati Evropski karierni center za mlade umetnike - Triple Bridge, namenjenem celovitemu izobraževanju mladih umetnikov ter skrbi za njihov nadaljnji razvoj. Center ponuja različne uvide v možno kariero, je za STA povedala dirigentka in umetniška vodja Akademije Branimir Slokar Živa Ploj Peršuh.

Ljubljana. Dirigentka Živa Ploj Peršuh. Foto: Daniel Novakovič/STA Arhiv STA

Ljubljana.
Dirigentka Živa Ploj Peršuh.
Foto: Daniel Novakovič/STA
Arhiv STA

Evropski karierni center za mlade umetnike - Triple Bridge je nastal na pobudo Akademije Branimir Slokar, Mini teatra in Zavoda En Knap. "Je platforma, ki združuje institucije, ki mladim umetnikom dajejo strokovna znanja iz različnih umetniških področij, marketinga, iz vodenja in ustvarjanja lastne kariere, producentstva, itd. Namenjena je tako umetniškim poklicem kot poklicem, ki so nujno potrebni za izvedbo produkcije, kot so režiserji, tehniki, odrski delavci in drugi," je pojasnila Živa Ploj Peršuh.

Glavno vodilo organizacije Triple Bridge, ki je bila vzpostavljena s finančno podporo Mestne občine Ljubljana in Festivala Ljubljana ter EU iz programa Ustvarjalna Evropa, je izobraževanje mladih umetnikov; kot celostna in celotna skrb za njihov napredek in nadaljnji razvoj.

Akademija Branimir Slokar je po besedah sogovornice le en od vsebinskih partnerjev centra s sedežem v Ljubljani, ki povezuje različne organizacije z različnimi programi. Ta naslavlja mlade glasbenike, ki večinoma še niso zaposleni, in jim z vedno bolj razvejano dejavnostjo skuša nuditi vse, kar potrebujejo, da se lahko sploh lotijo načrtovanja in udejanjanja svoje kariere: "Center tako ponuja perspektivo in različne uvide v možno kariero."

Kot partnerske države so trenutno vključene Italija z Rimom, Francija z Lillom, Nizozemska z Amsterdamom, Španija z Barcelono, Belgija, Črna gora s Podgorico, Bosna in Hercegovina s Sarajevom, Srbija z Beogradom, Hrvaška z Zagrebom, po novem tudi Avstrija z Dunajem. Vključili bodo tudi Madžarsko z Budimpešto, pridružuje se tudi Nemčija.

"Vse bolj smo naklonjeni tudi digitalizaciji, ki bo v prihodnosti vedno bolj aktualna," je prepričana Živa Ploj Peršuh: "Zlasti na digitalnem področju nastajajo vedno nove platforme, ena od njih je novi vsebinski partner centra, portal Hello Stage, zbir podatkov o glasbenikih, ki povezuje tako menedžerje, agente, organizatorje, ansamble, orkestre kot soliste na enem spletnem mestu. Je kot Linkedin za klasične glasbenike."

Mladi glasbeniki kot vedno največ zanimanja izkazujejo za programe poletne Akademije Branimir Slokar, ki bo enako kot lani sodelovala s Festivalom Ljubljana. Mednarodni orkester Ljubljana, ki se bo zbral julija, bo ponovno študiral dva programa. Prvič se bodo ukvarjali z opernim delom - Puccinijevo Madamo Butterfly, ob tem pa s stalnicami železnega repertoarja, kot so skladbe Brahmsa, Beethovna, Schumanna in Rossinija. Drugi dirigent poleg Žive Ploj Peršuh bo Carlo Rizzari s partnerske Akademije sv. Cecilije v Rimu.

Individualne mojstrske tečaje bodo vodili zmagovalec tekmovanja kraljice Elizabete, violinist Mihail Lvovič Bezverkni, legendarni violinist Dunajskih filharmonikov Franz Bartolomey, nemški violist Roland Glassl, novo ime bo tudi pianist Aleksandar Madžar. Ponovno pa pridejo klarinetist Francois Benda, fagotist Carlo Colombo in oboist Emanuel Abbühl.

S sodelovanjem evropskega kariernega centra bodo letošnji slušatelji lahko spoznali ustanovitelja in vodji spletne platforme Hello Stage Bernharda Kerresa, ki je bil več let direktor in umetniški vodja Dunajske koncertne hiše (Wiener Konzerthaus), in Bettino Mehne, ki je aktivno sodelovala z več umetniškimi agencijami. Vodila bosta delavnice, predavanje in osebno svetovanje o tem, kako se mlad glasbenik lahko promovira in izoblikuje svoj profesionalni profil.

Ker koncerte poletne akademije tudi snemajo in v živo prenašajo na spletu, pa pripravljajo tudi mojstrski tečaj za mlade, ki bi se želeli ukvarjati s snemanjem koncertov v video in avdio obliki: za tehnike, inženirje zvoka, oblikovalce slike, kamermane, oblikovalce svetlobe, tonske mojstre. V ta namen so prav tako prek novoustanovljenega kariernega centra v Ljubljano povabili Alexandra Lücka, režiserja Digitalne koncerte dvorane (Digital concert hall) pri Berlinski filharmoniji.

"Čeprav je center trenutno prvenstveno namenjen mladim glasbenikom, bo sčasoma in novimi znanji, ki jih bodo dodajali, lahko namenjen tudi vsem drugim umetnikom - gledališčnikom, plesalcem, mladim ljudem, ki se želijo profesionalno ukvarjati z umetnostjo," se nadeja Živa Ploj Peršuh.

Center deluje s finančno podporo evropskega programa Ustvarjalna Evropa do leta 2020, ravnokar pa vstopa tudi v nov projekt za naslednje finančno obdobje. In kako je s podporo Slovenije? "Kljub temu, da se intenzivno posvečamo mednarodni prepoznavnosti Slovenije in razvoju kulturnega turizma, s čimer v zadnjih sedmih letih ustvarimo povprečno 5000 nočitev letno, na ministrstvih za kulturo in za gospodarstvo ne najdemo sogovornika, na razpisih pa nas praviloma zavrnejo. Želeli bi si, da bi z državo v prihodnje več sodelovali, predvsem na področju kulturnega turizma, saj bi lahko v naslednjih letih dosegali rezultate, ki bi presegali 20.000 nočitev letno, Slovenijo pa pozicionirali kot navdihujoč center kulture, umetnosti in prihodnosti za mlade," je dodala dirigentka.