11.4.2017 9:57

"Svoje mesto bom našla v učenju mladih glasbenikov"

Ljubljana, 11. aprila - Zala Vidic je 18-letna violončelistka iz Šmarjeških Toplic, trenutno dijakinja četrtega letnika Konservatorija za glasbo in balet Ljubljana. Meni, da mora biti glasbenik zelo odločen in motiviran, trden v sebi ter imeti jasen cilj. Tudi sama prizna, da motivacije včasih ni, a se pobere, saj ima začrtane cilje - rada bi namreč pridobila čim več glasbenega znanja ter poučevala in to jo žene naprej.

Kot osnovnošolka je Vidičeva trenirala atletiko in ples. S tekom na dolge proge je dosegala dobre rezultate, na tekmovanjih v latinskoameriških in standardnih plesih pa sta se s soplesalcem redno uvrščala na stopničke. Kljub temu se je konec osnovne šole odločila za glasbo, do katere je imela drugačen odnos kot do športa.

Svojo glasbeno pot je začela pri šestih letih na Glasbeni šoli Marjana Kozine v Novem mestu pri profesorici Ani Arh. Njena želja je bila igrati violino, a sta jo mama in profesorica spodbudili k igranju čela, za kar ji danes nikakor ni žal.

"Če bi se morala ponovno odločiti za instrument, bi ponovno izbrala čelo, saj je to zaradi oblike, barve zvoka eden najlepših instrumentov," pravi mlada violončelistka.

Na tekmovanju v Kölnu zastopala Slovenijo

Vidičeva je prejela nagrade na številnih domačih in mednarodnih tekmovanjih, kot so TEMSIG, Liezen, Ars nova, Euritmia, Antonio Janigro, Petar Konjović, Svirel. Kot pravi, je ponosna na vse svoje dosežke ter hvaležna, da je imela priložnosti igrati z najboljšimi orkestri in pianisti. Ob vseh uspehih, ki jih je nanizala, pa ji je najbolj ostalo v spominu lansko tekmovanje Mladi evrovizijski glasbenik.

Prvi izbor tekmovanja, na katerega se je prijavila na pobudo profesorice Karmen Pečar Koritnik, je potekal v Sloveniji. V finalu je osem glasbenikov igralo ob spremljavi Simfoničnega orkestra RTV Slovenija, ki ga je vodil dirigent En Shao. Žirijo pa je Z Variacijami na roccoco temo za violončelo in orkester, 6. in 7. variacija Petra Iljiča Čajkovskega, najbolj prepričala Vidičeva.

Vidičeva se je tako septembra udeležila tekmovanja za mlade Mladi evrovizijski glasbenik ter z najboljšimi mladimi evropskimi glasbeniki nastopila na Roncalliplatzu pred katedralo v Kölnu.

Kot je pojasnila violončelistka, sta z mentorico izbrali skladbo, ki ima hiter in počasen del, saj lahko na ta način pokaže svoje zmogljivosti. Z nastopom je bila zelo zadovoljna, predvsem zato ker je kljub polni dvorani gledalcev ter televizijskim prenosom tekmovanja uspela premagati tremo, ki je bila njena glavna ovira.

Glasba kot način življenja

Glasba mlado glasbenico spremlja tudi, ko ne vadi in ko ne nastopa, predstavlja njen način življenja in odnos do sveta. Najraje sicer igra in posluša skladbe iz obdobja romantike, ker ima poudarek na izpovedovanju čustev.

Že od leta 2008 redno koncertira po Sloveniji. Novembra leta 2013 je izvedla recital v sklopu koncertov Glasbene mladine ljubljanske (GLM). Že v prvem letu šolanja na konservatoriju je po zmagi na avdiciji nastopila kot solistka s Simfoničnim orkestrom Konservatorija za glasbo in balet Ljubljana.

Konec leta 2015 je s pianistko Hermino Hudnik pod okriljem GML izvedla recital v sklopu koncertov Zvoki mladih v Unionu ter celovečerni koncert v abonmajskem ciklusu Matice Hrvatske v Zagrebu. Mlada violončelistka pa je tudi prejemnica Škerjančeve nagrade Konservatorija za glasbo in balet Ljubljana za izjemne umetniške dosežke.

Ljubše ji je, kadar nastopa kot solistka, saj lahko tako pokaže več umetniške svobode in se bolje izraža. Rada pa ima tudi komorne zasedbe, "saj s tem lahko na odru začutiš druge energije in se tako povežeš". Od leta 2010 je namreč Vidičeva sodelovala tudi v komorni zasedbi oz. klavirskem triu Sensibile. Skupaj z Manjo Slak in Ano Čop se je mlada glasbenica predstavila na številnih prireditvah ob različnih priložnostih po Sloveniji in tujini.

Načrti za naprej

Po končanem konservatoriju želi Vidičeva študirati v tujini, in sicer v Avstriji ali Nemčiji. Meni, da se v Sloveniji možnosti za razvoj in uspeh mladih glasbenikov sicer dobre, a ne na področju godal. "Tukaj je svet glasbe manj razvit kot pa v tujini. Šolanje v tujini prinaša več stika z glasbenim svetom, saj je tam med drugim tudi več možnosti za oglede koncertov."

Njena želja je tudi oditi na Erasmus izmenjavo, saj "več profesorjev kot spoznaš, več šolskih sistemov, bolj si bogat v izkušnjah," je dejala Vidičeva.

Najpomembnejše ji je, da se še naprej izobražuje v tej stroki ter da to znanje predaja naprej. Rada bi poučevala glasbo. "Zdi se mi, da bom svoje mesto našla v učenju mladih glasbenikov, kjer bom to znanje predajala naprej."

Predmet, ki me predstavlja

"Za najljubši predmet sem si izbrala violončelo, ker predstavlja velik del mojega življenja ter ga bo tudi v prihodnje. Z njim se izražam, ustvarjam, sva zelo povezana."

Ljubljana, KGBL.
Violončelistka Zala Vidic.
Foto: Anže Malovrh/STA

Evropska zveza glasbenih tekmovanj za mlade (EmCY) je mreža nacionalnih in internacionalnih glasbenih tekmovanj v Evropi za mlade, ki jo sofinancirata program Evropske unije Erasmus+ ter nadnacionalni program EU Ustvarjalna Evropa(EmCY). EMCY, ki je bila ustanovljena leta 1970 v Bruslju, promovira, podpira in predstavlja tekmovanja svojih 50 članic, med katerimi je tudi Slovenija. Poleg tega zveza prek svojih projektov združuje mlade glasbenike iz različnih kultur in ozadij.