31.3.2017 14:57

"Kot ekipa imamo neustavljivo kreativno energijo"

Ljubljana, 31. marca - Stella Korošec je mlada podjetnica, ki trenutno dela v podjetju ZKOTZ, kjer ustvarjajo in vodijo dve blagovni znamki - Equa in Goat story. Želi si, da bi obe blagovni znamki rasli naprej, da bi lahko še povečali ekipo ter raznolikost projektov. Kot ekipa imajo neustavljivo kreativno energijo, v razvoju pa neprestano nove izdelke. "Ne skrbi me, da bi nam zmanjkalo idej, kvečjemu bo pisarna postala premajhna," pravi podjetnica.

Prvi resen uspeh podjetja ZKOTZ je predstavljala blagovna znamka Equa, s katero ekipa raste in se uči že osem let. Uspeh Goat Muga, ki je konec leta 2014 na Kickstarterju prepričala več kot 10.000 ljubiteljev kave, ki so ji namenili preko 450.000 dolarjev sredstev, jih je "navdušil in presenetil", a se ga "niso prestrašili," poudarja Koroščeva.

Z Goat Mugom je luč sveta ugledala tudi blagovna znamko Goat story, kmalu pa je sledila naslednja kampanja za pametni aparat za pripravo kave Gina. Uspeh te kampanje po besedah mlade podjetnice ni bil presenečenje, saj so se nanjo tudi bistveno bolje pripravili.

"Vsaka blagovna znamka predstavlja svoj izziv in obe sta mi blizu," pravi Koroščeva. "Equa mi je bližje po tem, da komuniciramo življenjski stil, dobro počutje, zdravje ter poskušamo spodbujati samozavest. Goat story pa je zanimiva na drug način, saj deluje na strokovnem nivoju kave in ima zahtevno javnost."

Z obema blagovnima znamkama se po besedah Koroščeve veliko učijo in naredijo mnogo dobrih projektov. "Sem samozavestna in s ponosom pokažem naše izdelke. Zdi se mi, da imamo super izdelke in samozavestno se lahko postavimo ob bok vsem mednarodnim konkurentom."

V izdelke vpeljujejo tehnologijo

V podjetju se trenutno ukvarjajo predvsem s proizvodnjo Gine, naslednji korak pa bodo novosti pri blagovni znamki Equa. "Pri Gini smo vpeljali tehnologijo, kar bomo najverjetneje storili tudi pri Equi. Področje zdravja in življenjskega stila ter lepote močno raste, zato si želimo podrezati tudi to industrijo."

Dobra podjetniška ideja sicer po mnenju Koroščeve nastane, "ko v nekaj res verjameš". Hkrati meni, da prvi negativni odzivi ne pomenijo, da zgodba nima potenciala. "Svet je tako velik trg, da nismo več omejeni na prodajo v radiju petih kilometrov, temveč lahko praktično vsakdo prodaja po celem svetu iz domačega naslonjača. Potrebno je poslušati svoj občutek, verjeti vase in marsikatera ideja lahko uspe."

Beseda marketing ji je zelo ljuba

Koroščeva v podjetju deluje kot poslovna direktorica (chief operating officer), kljub temu pa je v podjetju še vedno močno vpletena v vse, kar delajo na področju marketinga.

Marketing in oglaševanje je mlada podjetnica bolj podrobno odkrivala šele tekom študija na ljubljanski fakulteti za ekonomijo. "Bolj ko sem ga začela raziskovati, bolj mi je postajalo všeč. Največji klik pa je bil, ko sem se pridružila Študentski sekciji Društva za marketing Slovenije."

Članstvo in kasneje tudi predsedovanje društvu je bilo po besedah Koroščeve ena od najboljših izkušenj, ki jih je lahko kot študentka dobila. "Spoznala sem veliko novih ljudi, prvič sem videla ljudi, ki so bili zelo mladi in so jim iskrice svetile v očeh. Tam je bil začetek vsega."

Strinja se, da ima marketing včasih negativen prizvok, saj se ukvarja tudi s samo psihologijo potrošnika, vendar hkrati poudarja, da je marketing zanjo zelo širok pojem in odkriva mnogo področij. Raziskovanje človeka, medijev, novosti, od tehnologije do interneta, jo navdušuje in z veseljem se uči o teh stvareh. "Sama beseda marketing je meni zelo ljuba," dodaja.

Vzame si tudi čas za odklop

Pravi, da med službo in zasebnostjo težko ločuje, kar sama vidi kot prednost, saj so to stvari, ki jih rada počne. "Ni mi problem biti v službi 12 ur ali 20, kolikor je potrebno, ker je vse prepleteno. Ves čas se trudimo, da se imamo v ekipi dobro. Vse bolj pa se zavedam, da si je pomembno vzeti čas zase, da ne pride do pretirane izčrpanosti. Vzamem si čas zase in za odklop."

Tisto, kar jo vedno znova "resetira", so potovanja, s katerih se vrne "s spočito glavo in novim pogledom". Meni, da bi se morali večkrat prisiliti ter zamenjati okolje. "Na ta način dobiš novo perspektivo na nek problem, ki je bil prej morda nerešljiv, sedaj pa je kar naenkrat popolnoma preprost."

Mlada podjetnica je že razmišljala tudi o selitvi v tujino. S fantom Anžetom Miklavcem, ustanoviteljem podjetja ZKOTZ, se večkrat odpravita tudi v Ameriko. "A ko začneš o selitvi v tujino resno razmišljati, ugotoviš, da je razmerje med udobjem in ceno v Sloveniji neprimerno najboljše. Tako nam je udobno, da premalokrat cenimo, kar imamo," še meni Koroščeva.

Predmet, ki me predstavlja

Predmet, ki mlado podjetnico neprestano spremlja, je telefon. "Omogoča mi vse, kar počnem, ko sem v pisarni ali ne. Spremljanje e-pošte, družbenih omrežij, ohranjanje stikov, ko potujem, lahko fotografiram in te fotografije delim s prijatelji in družino. Je stvar, brez katere res ne bi mogla delovati. Tudi če grem na potovanje, imam lahko s sabo samo potni list, nekaj denarja in telefon."

Ljubljana.
Stella Korošec iz ekipe Goat Story in Equa.
Foto: Anže Malovrh/STA

Cilj Evropske komisije je spodbujati uspešno podjetništvo in izboljšati poslovno okolje za mala in srednja podjetja, da bi jim pomagala uresničiti njihov potencial v globalnem gospodarstvu. Ena izmed pomembnih spodbud Bruslja je tudi javni natečaj za evropsko nagrado za spodbujanje podjetništva. Rok za prijavo podjetniških projektov v Sloveniji je torek, 13. junij.

Evropske nagrade za spodbujanje podjetništva, ki so bile predstavljene leta 2005, niso samo natečaj, ampak so namenjene tudi okrepitvi podjetniške zavesti, dejavnosti podjetniške politike in njenega uresničevanja ter nagrajevanju uspeha.