Intervju Podjetja 29.3.2017 12:00

Parsek z dvomilijonsko naložbo v še hitrejše osvajanje trgov

pogovarjal se je Aljoša Rehar

Ljubljana, 29. marca - Slovensko informacijsko tehnološko podjetje Parsek bo z 2,3 milijona evrov visoko tujo investicijo pospešilo svoj pohod na tuje trge ter obenem okrepilo svoje razvojne aktivnosti, je v pogovoru za STA pojasnil glavni izvršni direktor in partner podjetja Janez Bensa.

Ljubljana, podjetje Parsek.
Glavni izvršni direktor podjetja Parsek Janez Bensa in poslovni direktor podjetja Gašper Čehovin.
Foto: Tamino Petelinšek/STA

Ljubljana, podjetje Parsek.
Partner in izvršni direktor podjetja Parsek Janez Bensa.
Foto: Tamino Petelinšek/STA

Ljubljana, podjetje Parsek.
Glavni izvršni direktor podjetja Parsek Janez Bensa in poslovni direktor podjetja Gašper Čehovin.
Foto: Tamino Petelinšek/STA

Ljubljana, podjetje Parsek.
Intervju na podjetju Parsek.
Foto: Tamino Petelinšek/STA

Ljubljana, podjetje Parsek.
Partner in izvršni direktor podjetja Parsek Janez Bensa.
Foto: Tamino Petelinšek/STA

Ljubljana, podjetje Parsek.
Partner in izvršni direktor podjetja Parsek Janez Bensa.
Foto: Tamino Petelinšek/STA

Ljubljana, podjetje Parsek.
Glavni izvršni direktor podjetja Parsek Janez Bensa in poslovni direktor podjetja Gašper Čehovin.
Foto: Tamino Petelinšek/STA

Ljubljana, podjetje Parsek.
Partner in izvršni direktor podjetja Parsek Janez Bensa.
Foto: Tamino Petelinšek/STA

Ljubljana, podjetje Parsek.
Partner in izvršni direktor podjetja Parsek Janez Bensa.
Foto: Tamino Petelinšek/STA

Ljubljana, podjetje Parsek.
Glavni izvršni direktor podjetja Parsek Janez Bensa in poslovni direktor podjetja Gašper Čehovin.
Foto: Tamino Petelinšek/STA

Ljubljana, podjetje Parsek.
Glavni izvršni direktor podjetja Parsek Janez Bensa in poslovni direktor podjetja Gašper Čehovin.
Foto: Tamino Petelinšek/STA

Ljubljana, podjetje Parsek.
Partner in izvršni direktor podjetja Parsek Janez Bensa.
Foto: Tamino Petelinšek/STA

Ljubljana, podjetje Parsek.
Partner in izvršni direktor podjetja Parsek Janez Bensa.
Foto: Tamino Petelinšek/STA

Ljubljana, podjetje Parsek.
Poslovni direktor podjetja Parsek Gašper Čehovin.
Foto: Tamino Petelinšek/STA

Ljubljana, podjetje Parsek.
Intervju na podjetju Parsek.
Foto: Tamino Petelinšek/STA

Ljubljana, podjetje Parsek.
Glavni izvršni direktor podjetja Parsek Janez Bensa in poslovni direktor podjetja Gašper Čehovin.
Foto: Tamino Petelinšek/STA

Ljubljana, podjetje Parsek.
Glavni izvršni direktor podjetja Parsek Janez Bensa in poslovni direktor podjetja Gašper Čehovin.
Foto: Tamino Petelinšek/STA

Ljubljana, podjetje Parsek.
Partner in izvršni direktor podjetja Parsek Janez Bensa.
Foto: Tamino Petelinšek/STA

Ljubljana, podjetje Parsek.
Glavni izvršni direktor podjetja Parsek Janez Bensa in poslovni direktor podjetja Gašper Čehovin.
Foto: Tamino Petelinšek/STA

Ljubljana, podjetje Parsek.
Partner in izvršni direktor podjetja Parsek Janez Bensa.
Foto: Tamino Petelinšek/STA

Ljubljana, podjetje Parsek.
Partner in izvršni direktor podjetja Parsek Janez Bensa.
Foto: Tamino Petelinšek/STA

Ljubljana, podjetje Parsek.
Partner in izvršni direktor podjetja Parsek Janez Bensa.
Foto: Tamino Petelinšek/STA

Parsek, katerega začetki segajo v leto 1999, ponuja rešitve s področja informacijske tehnologije in digitalnih komunikacij, predvsem za zdravstveni, zavarovalniški in telekomunikacijski sektor. Najprej so svoje rešitve ponujali predvsem bančnemu, zavarovalniškemu in telekomunikacijskemu sektorju, v zadnjih letih pa so se začeli vedno bolj osredotočati na zdravstveni sektor, ki jim prinaša tudi največji potencial internacionalizacije in rasti.

Na zdravstveno področje so vstopili z vmesno programsko opremo za izmenjavo podatkov o pacientih med različnimi zdravstvenimi institucijami. Glede na to, da so bili ponudnik integriranih portalskih rešitev v drugih industrijah, pa so potem vmesno programsko opremo nadgradili še s portalsko rešitvijo, ki so jo poimenovali Vitaly. Prav na to področje je osredotočena tudi omenjena investicija, ki so jo formalno potrdili pred dvema tednoma.

"Idejo o tem, da bi področje zdravstvene informatike postalo naše strateško gonilno področje, razvijamo v zadnjih štirih letih. V skladu s tem se je razvijal tudi poslovni načrt, tako da presenečenj ne pričakujemo," glede pripravljenosti na tolikšno investicijo pojasnjuje Bensa. "Počutimo se suvereni, obdani smo s pravimi partnerji v tujini, doma imamo pravo in precej konsolidirano ekipo sodelavcev."

Z mednarodnim upravljalcem skladov zasebnega in tveganega kapitala 3TS Capital Partners ste se dogovorili za večmilijonsko investicijo. Kolikšna točno je višina te investicije in v kakšni obliki oziroma časovnem obdobju jo boste črpali?

V našem primeru gre za dokapitalizacijo v višini 2,3 milijona evrov, s tem si investitor zagotovi manjšinski lastniški delež v družbi. Tekom izvajanja potrjenega poslovnega načrta se lahko po dogovoru zagotovi dodatna finančna sredstva, za potrebe morebitne anorganske rasti oz. financiranje do sedaj nepredvidenih aktivnosti. Časovnica predvideva implementacijo investiranih sredstev v obdobju dobrega leta dni.

Kolikšen lastniški delež v Parseku bo pridobil sklad 3TS Capital Partners in kdo so sicer lastniki podjetja Parsek?

Družba 3TS Capital Partners bo v zameno za finančni vložek pridobila manjšinski lastniški delež. Večinska lastnika Parseka ostajata sedanja lastnika - glavni izvršni direktor Janez Bensa in poslovni direktor Gašper Čehovin.

Kakšen je glavni namen investicije oziroma kako nameravate porabiti ta sredstva?

Namen investicije je dodatno spodbuditi internacionalno prisotnost podjetja na ciljnih trgih, okrepiti aktivnosti produktnega razvoja in razvoj organizacijskih funkcij, ki bodo zagotavljale hitro rast poslovanja. Implementiran je zelo podroben načrt porabe sredstev, ki smo ga uskladili z investitorjem v procesu formaliziranja investicije. Zelo zadovoljen sem, da smo poleg samega denarja dobili veliko znanja, ki nam bo pomagalo rasti še hitreje, kot smo to zmogli sami. 3TS Capital Partners je namreč precej izkušen upravljalec podobnih visokotehnoloških podjetij.

Konkretno bodo sredstva namenjena dodatnemu zaposlovanju produktnih specialistov na lokaciji podjetja v Ljubljani in vzpostavitvi neposredne prisotnosti na tistih trgih v regiji Evrope in Bližnjega vzhoda, kjer smo sedaj uspešno prisotni preko naših poslovnih partnerjev. Gre za nemško govoreče države Nemčijo, Avstrijo in Švico (države DACH), Francijo, Italijo, Veliko Britanijo in Irsko ter Bližnji vzhod. Pridružil se nam je tudi izkušen finančni direktor, ki ima za sabo veliko uspešnih hitro rastočih podjetij, ki so dosegli ustrezne exite oziroma prodaje na tujih trgih.

Koliko zaposlenih ima danes Parsek in koliko dodatnih ljudi boste zaposlili na račun nove investicije?

Zgolj na sedežu podružnice v Ljubljani danes deluje okrog 40 strokovnjakov. Na račun investicije in povezanih učinkov se nam bo v roku prvih šestih mesecev pridružilo sedem dodatnih razvojnih inženirjev, v roku leta dni pa skupaj 12 interdisciplinarnih strokovnjakov. Gre za dodatne zaposlitve pretežno v produktnem ter implementacijskem oddelku. Za potrebe internacionalizacije pa nameravamo v naslednjih 18 mesecih na tujih izpostavah podjetja zaposliti več kot 10 pretežno tujih strokovnjakov, ki izhajajo iz ciljnih kulturnih in ekonomskih okolij. Ti lokalni specialisti bodo pomagali hitreje in bolj kakovostno razvijati trge.

Kaj vse je botrovalo temu, da bo v vaše podjetje investiral prav sklad 3TS Capital Partners? Zakaj so se odločili za vas?

Investitorja so prepričali trije ključni dejavniki. Prvi je njihova doslej še nerealizirana ambicija investiranja v perspektivno panogo e-zdravja oziroma m-zdravja. Drugi dejavnik, ki jih je prepričal, sta naša zelo učinkovit poslovni model in posledična zelo kakovostna prisotnost na največjih trgih EMEA, tako preko partnerske mreže kot realiziranih referenc. Nenazadnje pa tudi zaradi tržno zelo zaželenega produkta, ki je nastal kot plod dolgoletnih izkušenj na področju digitalne transformacije različnih industrij, kjer je Parsek pustil svoj neizbrisni pečat.

Kako je na vse skupaj vplivalo dejstvo, da gre za podjetje iz Slovenije?

Dejstvo, da gre za podjetje s sedežem v Sloveniji, investitorja ni zmotilo, saj je bilo od samega začetka jasno, da bo Parsek GmbH na Dunaju po formalizaciji dogovora o investiciji postal novi sedež družbe. Preko Dunaja se bo izvajalo večino prodajnih aktivnosti, medtem ko bo Parsek s sedežem v Ljubljani ohranil vlogo produktnega razvoja in implementacij. Razlog za to, da bo novi sedež na Dunaju, je zgolj eden - boljši položaj našega podjetja v odnosu do našega glavnega trga, torej nemško govorečih držav. Tako se bomo z nemško govorečimi in dnevno operativnimi lokalnimi sodelavci približali ključnim partnerjem in naročnikom, kot so največje zdravstvene zavarovalnice, klinike in telekomunikacijski operaterji.

S pomočjo investicije boste še intenzivneje razvijali in tržili vašo e-zdravstveno rešitev Vitaly. Ali lahko orišete, kaj točno omogoča?

Tradicionalni način delovanja zdravstvenega sistema je zelo "offline". Storitve, ki so nam državljanom na voljo, so nam razpolago pretežno v nedigitalizirani obliki. Ko se torej dogovarjamo z osebnim zdravnikom ali izbranim specialistom, se to dogovarjamo v živo z obiskom ordinacije ali prek klasičnega telefona. Pri zdravniku oziroma specialistu nato še vedno dobimo v roke neke papirje, mogoče kakšno zgoščenko. Celotna pot našega zdravljenja z vidika uporabnika, pogosto pa tudi na ravni zdravnikov, torej poteka dokaj analogno.

Vendar pa zdaj tudi v zdravstvu, zdravstveni negi in preventivi poteka trend postopne digitalne transformacije. Implementacije našega produkta ne le digitalizirajo procesov, temveč spreminjajo način nudenja zdravstvenih storitev na način, da so le te organizirajo okrog pacienta in ne zdravnika, kar se dogaja danes. Naš Vitaly Health Portal tako zdravstvenemu in oskrbnemu osebju kot pacientom daje možnost interakcije prek digitalnih platform. Tako nam za marsikaj ne bo treba več iti fizično do ordinacije, ampak bomo to lahko naredili prek računalnika ali kakšne druge z internetom povezane naprave, in to takrat, ko bom imel čas, ne le v delovnem času ordinacije.

Ali lahko navedete kakšnega večjega naročnika, s katerim imate tovrsten projekt?

Zagotovo je naša najbolj ugledna stranka nemška zdravstvena zavarovalnica AOK. Zanjo smo v okviru konzorcija več partnerjev najprej izvedli projekt v regiji, ki obkroža glavno mesto Berlin. Marca so nam dodelili še tri dodatne regije, tako da bo našo rešitev nato uporabljalo več kot 10 milijonov zavarovancev. Skozi ta projekt imamo dostop tudi do velikega števila najpomembnejših zdravstvenih institucij v Nemčiji. Gre za zelo velik projekt, pri njem sodelujejo najpomembnejši nemški sistemski integratorji in svetovalne družbe, to je tudi največji Ciscov projekt v zdravstveni informatiki na evropskih tleh.

Kako je pri tem poskrbljeno za varstvo osebnih podatkov?

Prvo vprašanje vsake resne institucije je varnost osebnih podatkov. S tem se soočamo pri vsakem implementacijskem projektu že od faze analize naprej. Pri tem v Evropi manjka centralna politika upravljanja z varnostjo osebnih podatkov v zdravstvu prek tovrstnih sodobnih kanalov, največkrat to manjka tudi posameznim državam. določene bolj proaktivne države na tem konkretno delajo, določene manj. Vsekakor pa ima vsaka od institucij, ki se loti tega projekta, pri sebi zelo razčiščene pojme, kako bo s tehničnega in regulatornega vidika upravljala podatke pacientov. Prav zato pri teh projektih sodelujejo interdisciplinarne ekipe strokovnjakov s tehničnega in regulatornega področja.

S katerimi produkti oziroma storitvami ustvarite največ prihodkov? Kdo so tipični uporabniki vaših storitev?

Posebej smo ponosni na dejstvo, da več kot polovico vseh lastnih prihodkov ustvarimo z implementacijami lastnega produkta na tujih trgih, pri čemer zelo veliko dodane vrednosti preostane tudi našim partnerjem, ki so v te projekte vključeni. Tipični naročniki naših storitev so ponudniki z zdravjem in oskrbo povezanih storitev, zdravstvene zavarovalnice in telekomunikacijska podjetja. Uporabniki pa so pacienti, njihovi skrbniki in najrazličnejše zdravstveno ter oskrbno osebje.

Kako je podjetje Parsek poslovalo v letu 2016?

Podjetje je v letu 2016 poslovalo precej uspešno, realizirali smo skoraj 40-odstotno rast prihodkov glede na 2015. Realizirali smo minimalni dobiček, saj ves donos reinvestiramo v lasten razvoj.

V katerih državah ustvarite največ prihodkov in kakšni so obeti oziroma načrti za naprej?

Največ prihodkov v tem trenutku ustvarjamo v regiji DACH, ki ostaja za naslednji dve leti tudi naša prioriteta z vidika prodajnih in implementacijskih ambicij. Vzporedno zelo intenzivno razvijamo francoski, belgijski, nizozemski, britanski, italijanski in trg Bližnjega vzhoda, kjer načrtujemo neposredno prisotnost vključno s podružnicami v letu 2018.

Kakšni so vaši srednjeročni cilji?

Naš srednjeročni cilj je postati eden vodilnih ponudnikov integriranih portalskih rešitev za potrebe digitalnega transformiranja zdravstvenih in oskrbnih storitev v regiji EMEA. Za uspešno zasledovanje tega cilja načrtujemo vsako leto za približno 40-odstotno rast prihodkov na ravni celotne skupine, kar bomo dosegali s pomočjo proaktivne mreže okrog 40 aktivnih partnerjev in štirih lastnih izpostav, s katerimi bomo zagotavljali neposredno prisotnost na ključnih trgih.

Kaj pa dolgoročno? Načrtujete prodajo podjetja?

V trenutni fazi smo se glede na stopnjo razvoja podjetja in panoge kot take odločili za finančnega investitorja. Podjetje namreč potrebuje določena znanja, kako še hitreje rasti v industriji, pred katero je izreden potencial rasti. To nam bo zdaj zagotovil 3TS Capital Partners. Strateški partner pa v tej fazi po drugi strani ne bi bil primeren. V razvitih državah se področje e-zdravja, ki ga naslavlja Parsek, nahaja v fazi zgodnjega razvoja, ko pravila še niso povsem določena. Zato bi lahko bil strateški investitor v tem trenutku malo preveč rigiden z vsemi svojimi korporativnimi ustroji.

V roku štirih do petih letih pa bomo glede na načrte, ki smo si jih zastavili s partnerjem podjetja Gašperjem Čehovinom in širšo vodstveno ekipo sodelavcev, pripravljeni za pridružitev večjemu strateškemu partnerju oziroma investitorju. Računamo torej, da bo Parsek v obdobju enega mandata postal prevzemna tarča. V prvi fazi bo to zagotovo katero od partnerskih podjetij, s katerim bomo tesno sodelovali že v samem procesu rasti in bomo z njim imeli sinergije.

Prav model sodelovanja z raznovrstnimi partnerji pri kompleksnih e-zdravstvenih projektih je poleg kakovosti naše rešitve razlog že za dosedanji nadpovprečen uspeh Parseka. To so lahko tehnološki partnerji, sistemski integratorji, domenski partnerji, torej ponudniki obstoječih rešitev v zdravstvenem sektorju, ali pa svetovalci, ki upravam naših naročnikov svetujejo, kako digitalno transformirati njihove procese. Vsem tem z našim znanjem in produktom pomagamo, ustvarjamo dodano vrednost, ki je sami ne bi zmogli. Prav ti partnerji so tudi naše ključno orodje pri trženju, so dokazilo končnim naročnikom, da smo relevantno podjetje s kakovostnim produktom.

Takšen naš partner je ameriški tehnološki velikan Cisco. Zadnji dve leti smo del njihovega globalnega cenika - smo torej edina tovrstna platforma, ki jo Cisco ponuja svojim strankam v e-zdravstvenem ekosistemu. To nam je odprlo marsikatera vrata.