#družba 17.3.2017 14:29

Pet konjiških projektov do državnih sredstev za socialna podjetja

Slovenske Konjice, 17. marca - Med najuspešnejšimi socialnimi podjetji, ki so kandidirali na razpisu gospodarskega ministrstva za izbor operacij za zagon socialnih podjetij in mladinskih zadrug v letih 2016-2018, so bila tista iz Slovenskih Konjic. Kot je danes povedala direktorica Mladinskega centra Dravinjske doline Neža Pavlič Brečko, je bilo izbranih kar pet projektov.

Današnje predstavitve projektov, ki bo vsako deležno po 20.000 evrov, se je udeležil tudi državni sekretar vlade za področje socialnega podjetništva Tadej Slapnik, ki je povedal, da je država za to področje v razpisu skupaj zagotovila slaba dva milijona evrov.

Na državni ravni je ministrstvo podprlo 95 projektov, denar pa je namenjen zagonski fazi razvoja socialnih podjetij in mladinskih kooperativ. Ob tem bo letos za vzpostavitev podpornega okolja ministrstvo za gospodarstvo razpisalo tudi sredstva za regionalne mreže, kjer bo nova priložnost za zagon tovrstnih pobud.

"Že podatek, da je od 150 prijavljenih projektov kar pet uspešno kandidiralo iz Slovenskih Konjic, kaže na to, da je socialno podjetništvo v teh krajih zelo aktivno in prisotno od samega začetka od vzpostavitve zakonodaje na tem področju," je povedal Slapnik in spomnil, da je prav tukaj bilo registrirano tudi sploh prvo socialno podjetje.

Med tistimi, ki jim je uspelo priti do razpisnih sredstev, je zadruga Mediacoop, ki bo denar namenila za spletne prenose v živo. Kot je povedal vodja projekta Stanko Kolar, načrtujejo nakup opreme že v prvi polovici letošnjega leta, sistem pa bi zagnali predvidoma jeseni. Ko bo tako daleč, bodo k sodelovanju povabili tiste, ki jim lahko ponudijo svoje znanje, nameravajo pa se širiti tudi izven regije.

Konjiška atletska šola po besedah Antona Nonerja načrtuje akademijo zdravega življenja, zanimiva pa je tudi ideja Kooperative Konjice, ki želi na širšem območju Dravinjske doline zagnati turistično kooperative in razpršeni hotel, kamor bodo poskušali privabiti manjše lokalne ponudnike turističnih zmogljivosti.

Mladinski center Dravinjske doline se bo po besedah Karmen Kukovič lotil vzpostavitve izobraževalno tržnega modela Vinske vibracije, kjer želijo mlade na drugačen način izobraziti o kulturi pitja, v mladinskem klubu Patriot pa po besedah Pavlič Brečkove nastaja projekt PatrIoT 3D: work&shop, ki ga bo izpeljala mladinska zadruga Kreaktor.