28.2.2017 11:30

"Skozi ajdovsko zgodovino črpamo inspiracijo in ideje za naprej"

Ajdovščina, 28. februarja - Anita Lozar je mlada pivovarka, glas ajdovske mikropivovarne Pelicon, kjer v vizualno prevaja vse, kar počnejo. Zgodba podjetja Pelicon, ki ga Lozarjeva vodi skupaj s partnerjem Matejem Peliconom, se je začela zaradi ljubezni do piva, ki pa je prerasla v profesionalno pot. Danes je Pelicon ena najbolj prepoznavnih slovenskih mikropivovarn, ki je močno vpeta v lokalno, ajdovsko okolje.

Soustanovitelja pivovarne Pelicon sta že leta 2012 pričela z zbiranjem sredstev na platformi za množično financiranje Kickstarter. Kljub temu da želenega zneska niso dosegli, jima je kampanja prinesla prepoznavnost. Prvi zvarek sta v svet poslala leta 2013 in pivo Pelicon je kmalu postalo priljubljena pijača pivoljubov.

Pri svojem delu poskušajo sodelovati tudi z drugimi butičnimi ustvarjalci, kot je denimo mikropražarna kave Escobar z Vrhnike. Pivo Coffe Stout, ki ga izdelujejo v sodelovanju z vrhniško pražarno, je v začetku januarja prejelo srebrno medaljo na češkem tekmovanju World Beer Idol.

"Uspehi, ki smo jih dosegli, nas samo motivirajo za naprej," je o pomenu nagrad povedala Lozarjeva. "Pohvala pomaga promovirati, kar počnemo, širiti glas, a ne le nam, temveč tudi ostalim pivovarjem. Če ostali dobijo nagrado, več ljudi ve za nas. To še bolj združi vse ljudi v pivovarski skupnosti."

Pivo je kot glasba

Mlada pivovarka svojega najljubšega piva nima, saj pravi, da je pivo kot glasba. "En dan si kar naprej vrtiš isti komad, drug dan pa si morda zaželiš nekaj novega in podobno je pri pivu. Na dnevni ravni imaš najljubše, ki jih ne sme zmanjkati, vedno pa raziskuješ naprej." Največkrat sicer preizkusijo lastna piva - "da vidiš, kje si in kako se pivo obnaša," pravi Lozarjeva.

Ideje za nova piva pivovarski tandem pogosto dobi tudi na potovanjih ob preizkušanju novih piv, ki ju navdušijo. "To izkušnjo poskušava prenesti v recept za pivo, ki je ponavadi sestavljeno iz štirih sestavin. V teh sestavinah pa poskušava poiskati vse tiste okuse ter prek piva povedat vse, kar sva doživela."

Ajdovsko okolje pomemben del pivovarne Pelicon

Pivovarna Pelicon je močno vpeta v ajdovsko okolje, ki jim veliko pomeni ter je velik del njihovega podjetja. Nenazadnje osnovno surovino za pivo - vodo - pridobivajo iz lokalne reke Hubelj. "Skozi ajdovsko zgodovino poskušamo črpati inspiracijo in ideje za naprej," pravi Lozarjeva. Celotno ajdovsko okolje je po njenih besedah močno podjetniško naravnano, občina pa razume potrebe podjetnikov in jih tudi rada podpre.

Evropski program Erasmus za mlade podjetnike podjetnikom ter tistim, ki si to želijo postati, nudi priložnost za usposabljanje v tujini. Novim podjetnikom ponuja priložnost, da se učijo od izkušenega podjetnika, ki vodi malo ali srednje veliko podjetje (MSP) v eni izmed sodelujočih držav, omogoča izmenjavo izkušenj med novimi in izkušenimi podjetniki ter olajša dostop do novih trgov in iskanje možnih poslovnih partnerjev. Projekt promovira mreženje med malimi in srednjimi podjetji ter omogoča podjetnikom, da razvijejo nove tržne povezave in spoznajo priložnosti, ki jih ponujajo druge države EU.

Nadaljnji načrti

V Sloveniji bodo širili proizvodnjo piva, saj "piva ni nikoli preveč, sploh če je dobro," pravi pivovarka. Trenutne zmogljivosti njune pivovarne so 20.000 litrov na mesec, kar je sicer "kapljica v morje", je pa velik preskok s prejšnjih 3000 litrov na mesec.

V kratkem pa bosta pivovarja v bližini svoje proizvodnje odprla tudi degustacijski prostor, ki bo "dom za vse pivoljubce, ki jih zanese v Ajdovščino." Vsako leto v svoj portfelj dodajo kakšno novo pivo in kot pravi Lozarjeva, je napočil čas za prvo novost letošnjega leta.

Pivo sicer izvažajo tudi v tujino, vendar to počnejo po prijateljskem principu. "Če najdemo nekoga, s katerim lahko skupaj spijemo pivo, se imamo dobro, ga smatramo za prijatelja, z njimi nadaljujemo zgodbo. Vedno mora biti priložnost, da se skupaj usedemo in spoznamo." Na ta način so sodelovanja že vzpostavili z Anglijo, Hrvaško, Bolgarijo, Italijo in Srbijo.

Kultura pitja v Sloveniji še v povojih

Kultura pitja piva je po mnenju Lozarjeve ključnega pomena, a je v Sloveniji še v povojih. K razvoju te kulture pa po njenem mnenju pripomorejo tudi someljeji piva. Lozarjeva ima trenutno zaključeno prvo stopnjo v sistemu ameriške organizacije Cicerone Certification. Ta usposobljenim strokovnjakom na področju piva podeljuje naziv certificiranih ciceronov, ki so nekakšen ekvivalent vinskim someljejem.

Poleg odličnih produktov želijo namreč v pivovarni Pelicon strankam ponuditi tudi vse znanje, ki ga premorejo. "Zgodba se ne zaključi s tem, ko pivo oddamo, temveč gre naprej, ko natakar postreže pivo."

Po ocenah Lozarjeve se bodo tudi gostinci vse bolj usmerjali tudi v pivo, pomemben trend na tem področju pa je tudi "pairing" oziroma spajanje piva in hrane.

Pivo se s hrano spaja na dva načina, bodisi neposredno, pri čemer se pivo uporablja pri kuhi, ali pa posredno - z iskanjem podobnosti v okusih med pivom in hrano. Ravno na tem področju se po mnenju Lozarjeve odpira velika priložnost tudi za Slovenijo, ki je vedno bolj prepoznavna tudi na področju kulinarike.

Predmet, ki me predstavlja

Lozarjeva je izbrala Ondu pinhole, leseni fotoaparat, ki ga je na Kickstarterju lansiral njen nekdanji sošolec na akademiji za oblikovanje Elvis Halilović. "S svojo idejo je šel na Kickstarter, tako kot mi, in dvakrat uspel. Je del mojega začetka, hkrati pa v Ondu vidim podobnosti s potjo, ki jo je naredila pivovarna. Nenazadnje je fotoaparat pomemben del mojega vsakdana, saj želim predstaviti, kaj počnemo."

Ajdovščina.
Pinhole kamera Ondu.
Foto: Anže Malovrh/STA