Podjetja 23.2.2017 16:29

Slovensko podjetje sodeluje pri ključnem mejniku v razvoju brezpilotnega letenja v Kanadi

Ajdovščina, 23. februarja - Kanadsko podjetje Ventus Geospatial bo v petek v Kanadi opravilo prvi uradno odobreni civilni testni let z brezpilotnim letalnikom, v katerem bo ta letel tudi izven vidnega polja operaterja brezpilotnika. Test bodo opravili z dvema brezpilotnima letalnikoma, eden od njiju bo Bramor, ki ga razvija ajdovsko podjetje C-Astral.

Ajdovščina. Brezpilotni letalnik Bramor, ki ga razvija ajdovsko podjetje C-Astral. Foto: C-Astral

Ajdovščina.
Brezpilotni letalnik Bramor, ki ga razvija ajdovsko podjetje C-Astral.
Foto: C-Astral

Ajdovščina. Brezpilotni letalnik Bramor, ki ga razvija ajdovsko podjetje C-Astral. Foto: C-Astral

Ajdovščina.
Brezpilotni letalnik Bramor, ki ga razvija ajdovsko podjetje C-Astral.
Foto: C-Astral

Ajdovščina. Brezpilotni letalnik Bramor, ki ga razvija ajdovsko podjetje C-Astral. Foto: C-Astral

Ajdovščina.
Brezpilotni letalnik Bramor, ki ga razvija ajdovsko podjetje C-Astral.
Foto: C-Astral

Podjetje Ventus Geospatial, ki se ukvarja z zajemanjem in upravljanjem prostorskih podatkov, bo test opravilo z dovoljenjem pristojnega kanadskega regulatorja ter v sodelovanju s kanadskim podjetjem za usposabljanje na področju brezpilotnikov Canadian Unmanned Inc.

Test bodo opravili v centru za brezpilotne sisteme v kraju Foremost v kanadski provinci Alberta. V testu bodo sicer uporabili dva različna tipa brezpilotnih letalnikov, so sporočili iz C-Astrala, ki s podjetjem Ventus Geospatial že dlje časa sodeluje v razvojnih projektih.

Bramorji, ki jih razvija ajdovsko podjetje in jih uporablja tudi slovenska vojska, sodijo v kategorijo letečih kril, letijo lahko do 3,5 ure, opremljeni pa so z več sistemi za zaščito pred kritičnimi situacijami.

Poleg tega bodo v testu preizkusili tudi brezpilotni sistem Aeryon Skyranger, ki sodi v kategorijo kvadrokopterjev in za katerim stoji kanadsko podjetje Aeryon Labs.

Trenutno morajo vsi brezpilotni letalniki, s katerimi se leti v kanadskem civilnem zračnem prostoru, leteti v vidnem polju pilota oziroma operaterja brezpilotnega sistema.

Z možnostjo letenja izven dosega se bo povečala stroškovna učinkovitost zajemanja geografskih prostorskih podatkov na večjih območjih. To je še posebej pomembno v geografsko razprostranjenih državah, v katerih se stanje kritične infrastrukture preverja tudi iz zraka.