22.2.2017 16:27

"Dober učitelj mora znati motivirati"

Ljubljana, 22. februarja - Aljaž Osetič je 18-letni Velenjčan, dijak velenjske gimnazije, ki jeseni odhaja na študij v Ameriko. Sprejet je bil namreč na prestižno univerzo Watson v ameriški zvezni državi Kolorado, kjer bo s svojimi podjetniškimi idejami poskušal spreminjati svet. Je tudi član mladinskega podjetniškega peskovnika Ustvarjalnik, kjer je z ekipo razvil pripomoček za prostovoljne gasilce.

Ustvarjalnik je mladinska organizacija, ki mlade uči stvari, ki jih v šoli ne dobijo, kot je denimo organiziranost in delovanje podjetij, je pojasnil Osetič. Ustvarjalnik po njegovem mnenju predstavlja super dopolnitev šolskega sistema, ki mladim omogoča, da poglobijo znanje o vsem, kar jih obkroža.

Velenjski dijak se je Ustvarjalniku priključil jeseni 2015. "Ko sem začel obiskovati Ustvarjalnik, sem se prvič začel spraševati o stvareh okoli sebe, stvari niso bile več samoumevne, kar je prvi korak do tega, da poskušaš nekaj spremeniti," je povedal.

V Ustvarjalniku je skupaj s kolegi razvijal idejo o izdelku za skrajševanje reakcijskega časa gasilcev na intervenciji. Z ekipo so želeli poskrbeti za boljšo prepoznavnost prostovoljnega gasilca v prometu, saj udeleženci v prometu ne vedo, da prostovoljni gasilec hiti v gasilski dom, zato mu ne dajo prostora.

Z njihovim izdelkom bi gasilec hitreje prišel do gasilskega doma, izvozni čas bi bil krajši, s tem pa bi hitreje prispel tudi na lokacijo nesreče, kar je najpomembneje, je razložil Osetič. Produkt bo v kratkem na voljo za uporabo, saj bo kmalu izšla prva serija. "To je izkušnja, ki bi se je težko lotil sam. Pomembno je, da imaš dostop do ljudi, ki ti to omogočajo."

Po maturi na študij v Ameriko

Velenjskega dijaka slovenske fakultete niso preveč privlačile, zato se je po posvetu z mentorji iz Ustvarjalnika odločil, da odda prijavo na prestižno univerzo Watson, ki se nahaja v ameriškem mestu Boulder v Koloradu. Postopek prijave na omenjeno univerzo je izredno težak in zahteva znanja, ki jih šola ne nauči. "Če nimaš kroga ljudi, ki bi jih vprašal za nasvet, nedvomno ne boš sprejet," je menil Osetič.

Ena izmed ovir za vpis na študij v ameriški univerzi je bila za Osetiča tudi znanje angleščine, kar pa se je v razgovoru za sprejem na univerzo izkazalo za manj pomembno. "Za moje napake jim je bilo vseeno. Pomembno jim je bilo, da povem svojo zgodbo, da povem, kaj delam, kaj hočem doseči. To se mi zdi ključno: da se ne išče napak, v čem si slab, temveč, v čem si dober."

Univerza Watson v Ameriki po besedah dijaka v ZDA velja za veliko ekskluzivo. Način dela na omenjeni univerzi namreč ne sledi standardnemu ameriškemu šolskemu sistemu, temveč predstavlja zametek novega izobraževalnega sistema. "Vsi vemo, da so šolski sistemi povsod precej zastareli, saj so bili zasnovani pol stoletja nazaj. Z dobo interneta pa se spremembe dogajajo na dnevni ravni, zato se iščejo alternative," je pojasnil.

Univerza Watson ima tudi program "Social entrepreneurship changemaking", katerega vizija je spreminjanje sveta s podjetniškimi inovacijami. Pomembno je, je poudaril Osetič, "da ne delaš za lastno bogastvo, temveč poskušaš znanje, ki ga pridobiš na univerzi, vrniti svetu".

V programu bo sodeloval z mentorji, med katerimi so tudi Nobelovi nagrajenci. Mladi dijak upa, da bo z vključitvijo v program ameriške univerze dobil priložnost, da inovacijo za gasilce razširi po celotni Evropi, ne izključenje pa tudi možnosti, da bi razvil novo idejo.

Program Erasmus+, ki letos praznuje 30 let, študentom omogoča opraviti del študija na tuji univerzi ali prakso v tujem podjetju. Program je namenjen izboljšanju spretnosti in zaposljivosti mladih ter posodobitvi izobraževanja, usposabljanja in mladinskega dela. Program bo veljal do leta 2020 in ni namenjen le študentom. V njem je združenih sedem prejšnjih programov, tako da možnosti finančne podpore lahko izkoristijo najrazličnejše skupine posameznikov in organizacij.

V Sloveniji za izvajanje programa v obdobju 2014-2020 skrbita dve nacionalni agenciji: CMEPIUS, Center RS za mobilnost in evropske programe izobraževanja in usposabljanja, ki pokriva področja izobraževanja, usposabljanja in športa, ter MOVIT, Zavod za razvoj mobilnosti mladih, ki pokriva področje mladine.

Učitelj mora znati motivirati

Največji problem izobraževalnega sistema v Sloveniji Velenjčan vidi v načinu podajanja znanja, za kar pa niso krivi učitelji sami, meni. Takšnega načina predavanj so vajeni iz preteklosti, kar pa je danes, ko imamo dostop do interneta, Youtuba in številnih animacij, neustrezno.

"Največji problem je, da učitelji ne zanjo motivirati. Da si dober učitelj, ni več pomembno zgolj to, da predavaš, pomembno je, da znaš dijake motivirati. Res je sicer, da smo dijaki včasih leni, nepripravljeni poslušati, vendar bi bili rezultati, če nam bi bila učna snov predstavljena na veliko bolj inovativen način, veliko boljši."

Osetič trenutno v Ustvarjalniku ter Hekovniku dela na področju družbenih medijev, ki se mu zdijo eno ključnih področij, na katera bi morala biti podjetja pozorna. Meni namreč, da za prodajo produkta danes ni več dovolj, da je produkt dober, temveč da ga znaš predstaviti in prodati na vseh platformah.

Predmet, ki me predstavlja

Predmet, ki si ga je mladi dijak izbral, je pametni mobilni telefon. Ob tem je delil nasvet, ki ga je sam nekoč prejel: "Danes je vse dostopno na internetu, telefonu, računalniku, od vsakega posameznika pa je odvisno, kaj si bo vzel od tega. Vprašanje ni več, kako priti do znanja, temveč koliko si samoiniciativen ter proaktiven, da boš to znanje vzel ter ga znal izkoristiti."

Ljubljana, Hekovnik.
Aljaž Osetič.
Foto: Anže Malovrh/STA