Podjetja 19.2.2017 9:45

Japonska avtomobilska industrija priložnost tudi za slovenska podjetja

Ljubljana, 19. februarja - Japonski avtomobilski sektor je velika priložnost za vsa visokotehnološko napredna podjetja z inovativnimi izdelki, ki si želijo dolgoročnih partnerstev, je bilo slišati na seminarju o poslovnih priložnostih, ki jih ponuja japonska avtomobilska industrija. Med njimi so tudi slovenska, ki z Japonsko na podlagi sporazuma sodelujejo od leta 2013.

Kitajska. Avtomobili. Foto: Xinhua/STA Arhiv Xinhua/STA

Kitajska.
Avtomobili.
Foto: Xinhua/STA
Arhiv Xinhua/STA

Seminar je javna agencija Spirit Slovenija ta teden organizirala skupaj z dunajsko podružnico japonske vladne organizacije za pospeševanje zunanje trgovine JETRO v sodelovanju z veleposlaništvom Japonske v Sloveniji. Na njem so več kot 40 udeležencem predstavili trenutno stanje in trende japonske avtomobilske industrije, tamkajšnje poslovne priložnosti ter značilnosti poslovne kulture, so sporočili iz Spirit Slovenija.

Vodja sektorja za spodbujanje internacionalizacije in tujih investicij na Spirit Slovenija Matej Skočir je poudaril, agencija že nekaj let uspešno izvaja tako imenovane dneve dobaviteljev. Pripravljajo jih predvsem v avtomobilski industriji, njihov cilj pa je pomagati slovenskim podjetjem pri vstopu v globalne dobaviteljske verige.

Japonska po Skočirjevih besedah predstavlja enega pomembnejših oddaljenih tujih trgov za širitev slovenskega izvoza. Agencija je že leta 2013 podpisala sporazum o sodelovanju s partnersko agencijo JETRO z namenom poglobitve gospodarskega sodelovanja med obema državama, partnerici pa odtlej redno izvajata različne skupne aktivnosti za podjetja obeh držav.

Direktor dunajske podružnice Jetra Takuro Nozawa je predstavil japonsko avtomobilsko industrijo, pri čemer je izpostavil, da Japonska prispeva 10 odstotkov celotne svetovne proizvodnje avtomobilskih delov. Tamkajšnji trg avtomobilskih delov na letni ravni raste za 0,53 odstotka in naj bi do leta 2025 predstavljal 12 odstotkov svetovnega trga.

"Visoka stopnja rasti je napovedana predvsem za segment delov za proizvodnjo vozil nove generacije, kot so hibridna in električna vozila ter vozila na gorivne celice, pa tudi za segment elektronskih komponent, in v teh segmentih je tudi največ poslovnih priložnosti," je pojasnil Nozawa.

Japonski proizvajalci avtomobilov po njegovih besedah razvijajo različne segmente, pri katerih so možna partnerstva s tujimi podjetji. To so denimo sistem izogibanja trku, izboljšanje učinkovitosti porabe goriva, tehnologije za vozila naslednje generacije, avtonomni sistem vožnje, tako imenovani povezani avtomobil in napredni sistem vožnje.

V nadaljevanju je Nozawa pojasnil, na kakšen način najučinkoviteje iskati poslovne priložnosti v avtomobilskem sektorju na Japonskem in tudi kako priti v stik z japonskimi podjetji, ki imajo sedež ali izpostavo v Evropi. Izpostavil je nekaj večjih tamkajšnjih sejmov avtomobilske industrije in združenj, ki lahko pomagajo tujim podjetjem pri iskanju partnerstev.

Slovenskim podjetjem je predstavil tudi glavne značilnosti japonske poslovne kulture, ki naj bi jo tujci spoštovali, če želijo biti pri sklepanju poslov uspešni.